DCT

 Honda презентира Dual Clutch Transmission - скоростна кутия с двоен съединител 

 Honda стартира нов уебсайт за представяне на тяхната скоростна кутия с двоен съединител (http://world.honda-dct.com/).Там е обяснено как тя работи (включително и видео) и за кои модели е налична. Honda DCT (Dual Clutch Transmission) - технологиятя, която е в същността на мотоциклета - удоволствието от управление и контрол на съвсем ново ниво.

 Как функционира Dual Clutch Transmission? Предавателната кутия на Honda с двоен съединител, всъщност използва два съединителя. които чрез два задвижващи вала обслужват съответно 1ва,3та,5та предавки (първия съединител) и 2ра, 4та ,6та предавки (втория съединител). При включена предавка да е ангажиран единия съединител, а вторият е подготвен за превключване на следваща предавка. При превключването на следвашата предавка първият отделя , а вторият заработва. Всичко това става за няколко стотни от секундата, без каквото и да е прекъсване. Така превключването става мигновено и е незабележимо за моториста.  Мъртвият момент при превключването от една предавка на друга е изчистен и по този начин смяната на предавките е дирекна и без загуба на сцепление при ускорение (няма го характерното при смяна на предавките придърпване и спад на мощността). При смяната на предавките няма прекъсване на въртящата сила, подавана на колелата. което характерно при другите съединители. Всичко това води и до намаляване разхода на горивото и отделянето на вредни емисии в атмосферата.

 

DCT може да работи автоматично или моториста да смена предавките ръчно с бутоните на кормилото (по желание и традиционния крачен лост е на разположение).

 DCT тежи с около 10 кг повече от традиционната.

В диапазона на Honda са все повече и повече модели, за които е налична скоростна кутия с двоен съединител DCT (Dual Clutch Transmission). Моделите на Honda за които е налична (за сега)  DCT са:

 VFR1200X Crosstourer

 VFR1200F   

 Africa Twin 

 NM4 Vultus

 NC750X

 NC750S

 Integra

 CTX700  

 CTX700N