Suzuki Hayabusa GSX 1300 RR 2022

 

    Легендата се завръща, след появата си през 1999 година, Suzuki започва 2021 година с представянето на третото поколение на Hayabusa.

   На новия GSX 1300 RR 2022 дизайнът е променен, за да се подобри аеродинамичната ефективност и отвеждането на топлината от обтекателите, а облите форми на стария модел отстъпват място на по-модерни линии, но стилът се разпознава. Аеродинамичните крила, частично скрити и интегрирани в двуслойния страничен обтекател, дебютират на новия модел. Това решение, освен че е проектирано за по-добро разсейване на топлината, помага и за стабилизиране на мотоциклета при високи скорости. Големите новини касаят двигателя и електрониката. Четирицилиндровият редови двигател, с течно охлаждане, DOHC, вече отговарящ на изискванията за Euro 5, е със същият работен обем (1340 куб.см) и същите диаметър и ход на буталата (81 мм Х 65 мм). Стойностите на мощността леко спадат (от 197 к.с. при 9500 об/мин. при второто поколение до 190 к.с. при 9700 об./мин. при новия Hayabusa) и  максимален въртящ момент (от 155 Нм при 7200 об./мин. при второто поколение до 150 Нм при 7000 об./мин. при третото поколение). Но новият Hayabusa е по-бърз при ускорение - 0-100 км/ч за 3,2 секунди (а при второто поколение 3,4 секунди). Максималната скорост е същата - 299 км/ч.

Въпреки че ще се появи на пазара през юли 2021 година, новият Hayabusa е посочен като модел от 2022 година от Suzuki.


Suzuki GSX1300R Hayabusa - сравнение на трите генерации

детайли 1-во поколение (1999 г.)
2-ро поколение (2008 г.)
новия Hayabusa (2021 г.)
обем 1,298 куб. см
1340 куб.см
диаметър х  ход (на буталото)
81.0 мм x 63.0 мм
81.0 мм x 65.0 мм
компресия 11.0:1 12.5:1
мощност (129 кВт) 175 к.с. / 9,800 об./мин.
(145 кВт) 197 к.с. / 9,500об./мин.
(140 кВт) 190к.с. / 9,700 об./мин.
въртящ момент 138 Nm / 7,000 об./мин.
155 Nm / 7,200 об./мин.
150 Nm / 7,000 об./мин.
0-200 м  
7.1 секунди
6.9 секунди
6.8 секунди
0-100 км/ч 
3.3 секунди
3.4 секунди
3.2 секунди
максимална скорост
299 км/ч
299 км/ч
299 км/ч
емисии / Euro 3 Euro 5
разход на гориво / 17.6 14.9

Продажбите в Европа стартират в края на февруари, а у нас моделът се очаква да бъде наличен точно за откриването на  МОТО СЕЗОН 2021

Днес Suzuki Motor Corporation представи дългоочакваната промяна на своя флагман в мотоциклетната гама – GSX1300RR, по-известен с името Hayabusa (Хаябуса).

Още от своята първа поява през 1998г., Hayabusa шокира мотоциклетния свят, налагайки изцяло нови стандарти за скорост, мощност и внушителен външен вид. Този мотоциклет много бързо си спечели титлата на най-бързия и постави началото на нова категория - супер-спортни. Изключителното представяне на Hayabusa го задържа на върха в категорията през последните две десетилетия.

Изминаха цели 13 години от лансирането на второто поколение на супер успешния модел на японския производител и новата трета генерация идва сега след 100-годишнината на марката и спечелената световна титла в MotoGP, за да зарадва максимално феновете си.

Новият Hayabusa следва концепция „Ultimate Sport“, която гарантира изключителна аеродинамика и превъзходни характеристики на спортно каране, облечени в емблематичен дизайн. Веднага се разпознават плавните форми и наклонения напред агресивен силует. В дизайнерския почерк се разчита идеята за „рафинирания звяр“, в който се въплащават интелект и сила. Резултатът е дължим почит към японския сокол, от който Hayabusa носи своето име.

Новият Hayabusa е първият мотоциклет на SUZUKI, при който мигачите са интегрирани в предния спойлер, поставени на външните краища на въздухозаборниците и са комбинирани с габаритните светлини.

Моделът се предлага в три разцветки - Glass Sparkle Black & Candy Burnt Gold, Metallic Matte Sword Silver & Candy Daring Red и Pearl Brilliant White & Metallic Matte Stellar Blue. Впечатление правят цветните елементи около предните въздухозаборници, страничните „хриле“ и капака на пасажерската седалка.

Редовият четирицилиндров двигател е с обем от 1 340 см3 и вече разполага с електрическо подаване на газта и дроселова клапа на изпускателната система за подобрена мощност и въртящ момент в диапазона от ниска до средна скорост. Той отговаря на стандарти за емисии Euro5, въведени от 2020г., като същевременно запазва своята динамика и аеродинамични характеристики.

Новоинсталираната Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) с функция SDMS-а помага на водача да избере от предварително зададените 5 различни режима на управление, включително Power Mode Selector и Traction Control. Изборът на режим дава възможност за персонализиране на поведението на мотоциклета в зависимост от различната среда – от градско каране до писта.

S.I.R.S. идва и с активен ограничител на скоростта (Active Speed Limiter), което е иновация не само за модела, а за цялата мотоциклетна индустрия. Тази изключително практична система позволява на ездача сам да зададе ограничение на скоростта. Удобство, което премахва притесненията за превишена скорост или шофиране по-бързо от предвиденото. Системата позволява ограничението на скоростта да бъде временно отменено с рязко подаване на газ в случай на необходимост от бързо ускорение.

Известен със своята мощ, пъргавина и величествено присъствие, новият флагман Hayabusa развълнува почитателите на супер-спортното каране още преди неговата официална премиера.

2022 Suzuki GSX1300R Hayabusa Спецификации
 
двигател
4-тактов, течно охлаждане, DOHC, 4-цилиндров, редови
диаметър x ход
81.0 мм x 65.0 мм
обем 1,340 куб.см
компресия 12.5:1
горивна систена горивен инжекцион
стартер електрически
смазочна система мокър картер
трансмисия 6-степенна постоянно зацепена
задно окачване 43 мм обърната телескопична вилка Kayaba
предно окачване напълно регулируем единичен амортисьор Kayaba
рейк / следа
23° 00’ / 90 мм
предни спирачки
Brembo Stylema 4-бутлен апарат, два диска, ABS
задни спирачки Nissin, 1-бутален апарат, единичен диск, ABS
предна гума 120/70/ZR17
задна гума 190/50/ZR17
запалителна система електронно запалване (транзисторизирано)
капацитет на горивен резервоар 20.0 литра
дължина 2,180 мм
ширина 735 мм
височина 1,165 мм
междуосие 1,480 мм
клиърънс
125 мм
височина на седалката 800 мм
тегло 264 кг
  • Suzuki-Hayabusa-2021_018
  • Suzuki-Hayabusa-2021_017
  • Suzuki-Hayabusa-2021_016
  • Suzuki-Hayabusa-2021_015
  • Suzuki-Hayabusa-2021_014
  • Suzuki-Hayabusa-2021_013
  • Suzuki-Hayabusa-2021_012
  • Suzuki-Hayabusa-2021_011
  • Suzuki-Hayabusa-2021_010
  • Suzuki-Hayabusa-2021_009
  • Suzuki-Hayabusa-2021_008
  • Suzuki-Hayabusa-2021_007
  • Suzuki-Hayabusa-2021_006
  • Suzuki-Hayabusa-2021_005
  • Suzuki-Hayabusa-2021_004
  • Suzuki-Hayabusa-2021_003
  • Suzuki-Hayabusa-2021_002
  • Suzuki-Hayabusa-2021_001