BMW E-Power Roadster Concept

BMW E-Power Roadster Concept бе тестван във Франция

 

BMW E-Power Roadster Concept е електрически нейкид байк, който бе представен на пистата за тестове в Мирамас, близо до Марсилия, в южна Франция. Както обявиха от BMW, електрическите мотоциклети ще могат да се видят в близкото бъдеще само в градските райони, защото само там има съответната инфраструктура за зареждане. Баварската компания представи на тестовия полигон в Мирамас концепцията E-Power Roadster. По време на тестовете на импровизирано състезание между електрическия BMW E-Power Roadster и четирицилиндровият BMW S 1000 R (165 к.с.), победител става E-Power Roadster, който с 90 кг е по-тежък от S 1000 R.

През последните години германската компания представи няколко електрически концепции. През 2015 година бе представен eRR, през 2106 година бе представен Vision Next 100, през 2017 година бе преставен скутерът Concept Link , през юни 2019 година бе представен високотехнологичният и с футристична визия DC Vision Roadster. Но в сравнение с тях E-Power Roadster изглежда най-реален и практичен.

Прототипът напомня малко на S 1000 R. Предницата е от  R 1200 R, вилката е от S 1000 R (модифицирана за да поеме допълнителното тегло на батериите), задното колело и задното окачване са от R 1200 R, таблото и някои други части са от ел. скутера C Evolution, захранването идва от батерия, взаимствана от хибридната версия на 5-та серия на BMW. Електрическият прототип използва голям брой автомобилни части, който са по-тежки и със сигурност при модела серийно производство ще бъдат заменени с по-леки, за де се намали и теглото на мотоциклета. Прототипът следва концепцията за патент на BMW, който се появи наскоро.

Според изявлението на немската компания теглото на E-Power Roadster е 296 кг. Мощността е 100 кВт (136 к.с.). Максималният въртящ момент е 200 Нм при 14 000 об./мин. , няма скоростна кутия, но има ускорение, като при последно поколение спортен мотоциклет. Прототипът няма предавки, следователно няма и съединител. Задната спирачка е там, където обикновенно е съединителя, от ляво.Предаването на мощността към задното колело достига чрез кардан. Максималната скорост на прототипа е ограничена до 160 км/ч , но 200 км/ч биха били възможни без проблем.

Флориан Трауб, ръководителят на проекта, казва: "Комуникацията в BMW е добра, можен да говорим свободно с автомобилния отдел, да използваме техните знания, умения и огромни данни", добавя Флориан "Ние се стремим теглото да е 250-260 кг. И обхватът трябва да бъде от 200 до 300 км в зависимост от карането".

  • BMW-E-Power-Roadster-Concept-06
  • BMW-E-Power-Roadster-Concept-05
  • BMW-E-Power-Roadster-Concept-04
  • BMW-E-Power-Roadster-Concept-03
  • BMW-E-Power-Roadster-Concept-02
  • BMW-E-Power-Roadster-Concept-01
 

BMW Vision DC Roadster

BMW Vision Next 100

BMW Concept Link