Triumph Citroën

   Triumph Bonneville Citroën Charlestone - творение на South Garage

South Garage е сред най-ивестните и водещи имена в областта на мотоциклетната кастъмизацията. Кастъмите на миланското ателие са изработени с изключителна прецизност към детайлите и много въображение. South Garage правят кастъми, които безспорно са страхотни и винаги са се харесвали, но някои преобразени от тях двуколесни машини, освен че са впечатляващи, са и с много оригинален дизайн. Италианските майстори от Милано бяха изложили на EICMA 2016 един кастъм, който бе на базата на Harley Davisdon Sportser 883. Това бе Opera, който заслужено бе избран за най-добър кастъм на изложението в категорията - Best in Show. Същата година, в конкурса на Custom Chrome Europe на изложението Motor Bike Expo 2016 във Верона, Opera на South Garage бе избран за най-добър в категорията "Радикален кастъм". На EICMA 2018 South Garage отново се представиха блестящо. На изложението те бяха изложили друга великолепна двуколесна машина, посветена на легендарния модел 2CV Charlestone на Citroën, по случай 70-годишния юбилей от пускането на модела през 1948 година. Кастъмизираният мотоциклет и известният автомобил бяха изложени един до друг на изложението в Милано. А самият мотоциклет е на базата на Triumph Bonneville. Интересна комбинация, защото рядко може да се види кастъм, който е на базата на английски мотоциклет, посветен е на френска кола и е направен от италианци. 


 Citroën 2CV е най-продаваният автомобил на Citroën. Citroën 2CV е показан за пръв път на Парижкия автосалон (Mondial de l'Automobile) през 1948 година  и се произвежда от 1948 до 1990 година (във Франция  в периода 1948 - 1988 година и в Португали между 1988 и 1990 година). От легендарният модел са произведени над 5 милиона бройки, а заедно идентичните варианти, произведени през този период (като Ami, Dyane, Acadiane, Mehari) бройката става близо 9 милона.

 През декември 1934 година Michelin е най-големия кредитор на закъсалия финансово Citroën и в последствие френският производител на гуми става основен акцинер на компанията. Пиер Мишлен  назначава Пиер-Жул Буланже за вицепрезидент и шеф на отдел "Инженеринг и дизайн". Новото ръководство, наело с  Буланже, поръчва проучване на пазара във Франция, която по това време с преобладаващо селско население, което не е с високи доходи и не може да си позволи автомобил. Буланже поръчва да се направи евтина кола, която да може да вози 4 човека и 50 кг картофи при 60 км/ч; да не се притесняват как ще изглежда новата кола; да може да се управлява от жени и начинаещи шофьори; да е с евтина и лесна поддръжка; да е икономична и да харчи не повече от 3 л на 100 км; да може да вози през кални и неасфалтирани пътища, като един от проектните параметри изисква клиентите да могат да превозват яйцата си през разорана нива без да се счупят. Проектът е наречен TPV (Toute Petite Voiture - Много Малък Автомобил).

 През 1936 година започва разработването на TPV  в заводите на Michelin в Клермо-Феран и на Citroën в Париж. Проектът е възложен на екип, начело с Андре Льофевр и Фламинио Бертони. Това екипът, който създава Citroën Traction Avant (1934 -1957). С моделът Traction Avant френският автомобилен производител Citroën се превръща в един от пионерите автомобилостроенето, използващ две революционни характеристики, които се използват и до днес - независимото окачване на на четирите колела и задвижването на предните колела (във Великобритания Alvis пуска автомобил с предно предаване през 1928 година, а в САЩ Cord пуска през 1929 година, а автомобилите с предно предаване на DKW, Adler и Citroën се появяват в началото на 30-те). Фламинио Бертони, който е главен дизайнер на проекта, започва работа в Citroën през 1932 година, а Андре Льофевр, главен инженер на проекта, се присъединява през март 1933 година. Андре Ситроен вижда огромния потенциал на  двамата гении и им дава пълна свобода на действие. За 18 месеца те създават емблематичния Citroën Traction Avant.

 Андре Льофевр и Фламинио Бертони дават нужния тласък на проекта и до края на 1937 година са направени и тествани 20 експериментални прототипа TPV. Автомобилът е 2-цилиндров боксеров двигател с въздушно охлаждане. Двигателят е с обем 375 куб.см и мощност 9 к.с. Интересното е, че TPV е само с един фар, защото така го е изисквало френското законодателство тогава. През 1937 година Пиер-Жул Буланже става президент на Citroën след смъртта на приятеля си Пиер Мишлен. Развитието на проекта продължава и до 1939 г. са направени и тествани 47 подобрени  прототипа. В средата на 1939 г. са готови първите 250 автомобила, които са одобрени за френския пазар. Проротипът TPV се преименува в 2CV. Едно от нововъведенията с пускането на 2CV е пускането на пазара първата радиална гума от Michelin. Планирано е автомобилът да бъде представен на автосалона в Париж, но месец преди изложението, Франция е въвлечена във Втората световна война (1939 г. - 1945 г.) и премиерата на 2CV пропада. По време на германската окупация на Франция през войната Буланже отказва да се срещне с Фердинант Порше и да комюникира директно с германските власти. Шефовете на  Michelin и Citroën решават проектът TPV (2CV) да бъде скрит от нацистите, защото се опасяват от негово военно приложение. След края на войната развитието на проекта е възобновено и Citroën представя 2CV на Парижкия автосалон на 7ми октомври 1948 година. Автомобилът се пали с манивела, а двигателят е с обем 375 куб.см и мощност 9 к.с. По-късно вече е монтиран и стартер, а в следващите години двигателят става по-голям и по-мощен , а Citroën 2CV вече е по-бърз. През 1952 започва износът, а през 1954 - двигателят е с обем 425 куб.см и с мощност 12,5 к.с. През 1961 вече е 425 куб.см и 14 к.с., през 1968 - 425 куб.см и 16,4 к.с., през 1970 има две версии -  2CV 4 - 24 к.с. и  2CV 6 - 602 куб.см и 29 к.с. През октомври 1980 година е представен Citroën 2CV Charlestone, който първоначално е пуснат в лимитирана серия. Основата на този модел е  2CV 6, с обем 602 куб.см и мощност 29 к.с. Дизайнът е направен в знак на почит към 20те и 30те години, в ретро стил, изразяващ вдъхновение и динамизъм. От всички специални серии, Charlestone със сигурност е най-известната и най-успешната.  С оглед на продажбите и на интереса и ентусиазма на обществеността, ръководството на Citroën го включва в каталога за 1982 година. След това Charlestone губи статута си на лимитирана серия и е интегриран в гамата на Citroën. Успехът на Charlestone принуждава Citroën да удължи производството на модела 2CV. Моделът 2CV е един от най-популярните и разпознаваеми модели на Citroën, превърнал се през годините в култов, но и модел символизиращ френското  автомобилно наследство.


През 2018 година се навършват 70 години от пускането на Citroën 2CV. Мотоциклетът, създаден от момчетата от South Garage, е трибют към легендарния автомобил. Кастъмизираният  Triumph Bonneville е находчива авторска интерпретация, изобразяваща практичния и функционален дух на Citroën 2CV Charlestone. Triumph Bonneville Citroën Charlestone е уникален мотоциклет, който отразява по много оригинален начин формите, цветовете и дизйна на Citroën 2CV. Мотоциклетът напомна стилистичните черти и индивидуалността на Citroën 2CV, а оцветяването му е напълно идентично с това на 2CV Charlestone. Отзад има малък багажник, символизиращ емблемата на Citroën, която я има на резервоара също. Символът на марката присъства и на предната решетка, която е на мястото на фара и напомня на радиаторната решетка на автомобила. Самият фар е разположен на десния крак на вилката, имитирайки първия прототип - TPV, който е с един фар. Задницата е преобразена напълно, а седалката е нова. Резервоарът е оригинален, макар и пребоядисан и с добавена емблема на Citroën. Двигателят, рамата и изпускателната система са оригиналните от Triumph Bonneville.

  • Triumph-Citroen-Charleston-012
  • Triumph-Citroen-Charleston-011
  • Triumph-Citroen-Charleston-010
  • Triumph-Citroen-Charleston-009
  • Triumph-Citroen-Charleston-008
  • Triumph-Citroen-Charleston-007
  • Triumph-Citroen-Charleston-006
  • Triumph-Citroen-Charleston-005
  • Triumph-Citroen-Charleston-004
  • Triumph-Citroen-Charleston-003
  • Triumph-Citroen-Charleston-002
  • Triumph-Citroen-Charleston-001

Най-добрите кастъми на EICMA 2016

Най-интригуващите кастъми на EICMA 2017

Най-добрите кастъми на EICMA 2018

Победителите в конкурса Custom Chrome Europe на изложението във Верона