Project Rhodium Omega - абсолютно брутален

 

 Project Rhodium Omega е абсолютно брутален кастъм-байк, изграден на платформата на Yamaha GTS 1000. Измайсторен от Samuel Kao от JSK Moto Company, базирана в Ла Пуенте в Калифорния, САЩ. Кастъмът Project Rhodium Omega е поръчан от петролния бизнесмен James Chen през април 2015 година. Yamaha GTS 1000 е любимия мотоциклет на James Chen от неговите младежки години. Желанието на James Chen е мотоциклетът да добие нов облик, който да е съответствие с 21ви век. След 30 месеца кастъм-байкът е готов, а крайният резултат е надминал очакванията на James Chen.


 

Yamaha GTS 1000 се появява през 1993 г. мотоциклетът е с необичайно предно окачване, проектираноно от Джеймс Паркър. В началото на 70-те Паркър работи за Hodaka Motorcycles. През 1971 година Паркър създава 54-килограмов монокок за Hodaka. През 1978 година на парижкия автосалон е представен състезателния ELF X, който много различен от всички мотоциклети дотогава. Управлението на този мотоциклет, с необичайна предница, се осъществява чрез серия лостове и връзки, свързани с кормилото. Подобно на много дизйнери Паркър се интересува от предното окачване на ELF X. След подробно проучване на предното окачване той открива сериозни недостатъци в работата на предницата, които засягат управлението. Решението на Паркър е да премахне непрекия механизъм на управление. Вместо да има серия от лостове и връзки, той разработва директна връзка между кормилото и предното колело. Паркър, който междувременно е и мотоциклетен състезател, решава да се оттегли от състезанията и да се фокусира върху разработването на дизайна на предното окачване, което е без конвенционална вилка. Паркър нарича компанията си и своята система Rationally Advanced Design Development - RADD. Той подава заявление за патент през 1982 г. и завършва първия си прототип през 1984 година. Първата машина RADD е направена с двигател и рама на Honda XL600R. След като машина е завършена тя е тествана на Уилоу Спрингс от един млад и перспективен състезател от Superbike, който по-късно ще стане три пъти шампион в "кралския клас" в MotoGP - Уейн Рейни. Тестовете са успешни, а Рейни дава висока оценка на управлението и предното окачване. Но Honda не се интересува от проекта и се отказва от него. Джеймс Паркър се среща с Джон Портър, докато представя проторипа RADD на Yamaha. Портър се интересува от прототипа на Паркър и става поддържник на проекта RADD и става промоутър на идеята в офисите на Yamaha в САЩ. След като е убедил шефовете на Yamaha Джон Портър успява да осигури FZ 750 за проекта. Джеймс Паркър модифицира рамата на FZ 750 до неузнаваемост, за да приспособи предницата и окачването. Основният дизайн е същият, като при Honda RADD, но детайлите са по-прецизни, а компонентите по представителни. GK Design International създават стилен дизайн, ориентиран към бъдещето, който напълно съответства на иновациите на шасито. Крайният резултат е модерна и красива машина, наречена RADD MC2, която е коренно различна от донорът FZ 750. RADD MC2 е показана на мотоциклетното изложението EICMA в Милано през 1987 година. Yamaha GTS 1000 е представен през 1992 година. Двигателят, който е избран за GTS 1000, е 4-цилиндров, с обем 1002 куб. см (с по 5 клапана на цилиндър), взет от второто поколение FZ 1000 EXUP. 


Yamaha GTS 1000 е удобен спортно-туристически мотоциклет, но с тегло 274 кг. Затова главната цел на Samuel Kao и неговия екип от JSK Moto е да намалят теглото на този GTS 1000, който е произведен през 1993 година, за да го превърнат в бруталния Project Rhodium Omega, с модерен и футуристичен дизайн. Работейки по линиите на мотоциклета е било решено, че цялостния дизайн на Project Rhodium Omega  да е петоъгълник. Независимо от гледания ъгъл формите на елементите по мотоциклета да са повлияни от петоъгълника. Новият дизайн изисква да бъдат променени резервоарът за горивото и радиаторът. Новият радиатор e Liansen. Панелите по корпуса на мотоциклета са изваяни от глина, като това отнема три месеца на екипа,за да получи желаната форма. Накрая всичко е завършено от Josh Gronitz с оливките от фибростъкло. Оригиналният ABS е премахнат, за да се намали теглото. Също така, за да спести място, екипът съкращава и опростява окабеляването. Инсталиран е и модерен бензинов филтър, който е три пъти по-малък от оригиналния. Оригиналният оловно-киселинен акумулатор е замемнен с много по-лек и по-малък литиево-йонен RCE. Ауспухът е Akrapovic. Спирачките са Beringer. Project Rhodium Omega e с дигитално състезателно табло AiM. Боядисването на различните компонентите по мотоциклета е дело на Air Runner Kustom Paint. Минималистичният дизайн на седалката е проектиран от JSK Moto, като основата на седалката е изработена от Black Smith CNC, а самата кожената седалка е направена ръчно от Sara Dai от KIngsman Seat. Отпред и отзад амортисьорите са разработени от Gears Racing. Изящните панели по конструкцията , които създават неповторимия външен вид, са допълнени с голямо количество вентилационни отвори, които да спомагат охлаждането надвигателя. Тази Yamaha GTS е с преработена версия на 4-цилиндровия, 1000-кубиков двигател от FZR 1000, който е с по 5 клапана на цилиндър. Системата на кормилното  управление е запазена непроменена. Защо името на кастъма е Project Rhodium Omega? Родий (Rhodium) е рядък химичен елемент, благороден метал от групата на платината, който е изключително устойчив на корозия. А Омега (Omega) е  името, което от  Yamaha дават на рамата на GTS 1000, заради нейният профил, който е с форма на гръцката буква омега - Ω. Направата на Project Rhodium Omega отнема на екипът на JSK Moto над две години и половина. 

  • project-rhodium-omega-018
  • project-rhodium-omega-017
  • project-rhodium-omega-016
  • project-rhodium-omega-015
  • project-rhodium-omega-014
  • project-rhodium-omega-013
  • project-rhodium-omega-012
  • project-rhodium-omega-011
  • project-rhodium-omega-010
  • project-rhodium-omega-009
  • project-rhodium-omega-008
  • project-rhodium-omega-007
  • project-rhodium-omega-006
  • project-rhodium-omega-005
  • project-rhodium-omega-004
  • project-rhodium-omega-003
  • project-rhodium-omega-002
  • project-rhodium-omega-001