Curtiss Warhawk

Лимитирана серия от 35 бройки.

Curtiss  Warhawk - двуколесно алуминиево чудовище

Това е първият мотоциклет, който излиза под името на старата марка след повече от сто години. След повече от сто години това е и първият мотоциклет Curtiss с V-образен двигател, но той  ще е и последния Curtiss с V-образен двигател, защото компанията вече ще разработва мощни електрически мотоциклети. Първият ще е Hercules, който ще бъде пуснат на 5 май 2018. От създаването си през 1991 година, за 27 години Confederate Motorcycles успяха да продадат 775 изискани бутикови мотоциклета (като първият продаден е през 1994, а в периода 2001-2003 компанията бе във фалит), като повечето от тях бяха на цена между 90 000 $ и 120 000 $. В края на 2017 година Confederate Motorcycles бе преименувана в Curtiss Motorcycles и компанията преминава към производството на мотоциклети, задвижвани с електрически двигатели, доставяни от Zero Motorcycles. Преди Curtiss Motorcycles да започнат производството само на изцяло електрически мотоциклети, те решиха да отдадат почит на легендарния Глен Къртис (Glenn Curtiss) с двуколесното алуминиево чудовище - Curtiss  Warhawk. Големият изобретател, пионер в мотоциклетизма и авиацията, Глен Къртис е известен и с рекордите си за скорост с мотоциклет. Curtiss  Warhawk носи името на известния самолет Curtiss Р-40 Warhawk. А първият електрически мотоциклет на компанията, който е наречен Hercules, носи името на мотоциклета, с който през 1903 г. Къртис поставя първия в света рекорд за скорост, вдигайки 103 км/ч със своя Hercules.


Глен Къртис е роден в Хамъндспорт, Ню Йорк на 21 май 1878 г. Той започва да демонстрира страстта си към механиката и различните видове транспорт от ранна възраст. Глен Къртис проектира и прави първия си мотоциклет през 1901 г. Най-емблематичният двигател в американската мотоциклетна история е V-Twin (дву-цилиндровия, V-образен "близнак"). През 1903 г. Къртис изработва първия американски V-Twin (шест години преди Harley Davidson). През същата година записва рекодните тогава 103 км/ч  със своя мотоциклет Hercules. На 21 януари 1906 поставя неофицилен световен рекорд за скорост с мотоциклет, вдигайки 219 км/ч с 8-цилиндровия Curtiss V8 , с обем 4000 кб.см и мощност 40 к.с., който той сам проектира и прави. Спечелва си прозвището "Най-бързият човек на света", а рекорда му остава неподобрен чак до 1930 г. През 1904 година Къртис създава и патентова ръчката (масурът) на газта. Той проектира, направя и лети с първият си самолет през 1908 г. Той вади лиценз Νº1 за американски пилот (въпреки че братята Райт вече са летели). Глен Къртис е бащата на американската военно морска авиация. Той прави първото излитане и кацане на кораб на флота. Глен Къртис е притежател на 87 патента. Той произвежда мотоциклетите под марките Curtiss, Erie и Marvel.


Curtiss Р-40 Warhawk е един от най-известните изтребители на американските военно въздушни сили през Втората световна война. Самолетът е изработен от Curtiss-Wright Corporation.


Confederate Motors представиха в края на миналата година своя Confederate FA-13 Combat Bomber:


 Curtiss Warhawk:

Curtiss Warhawk изглежда, сякаш е усъвършенствана версия на Confederate FA-13 Combat Bomber, като същевременно се опира на бляскавата индустриална дизайнерска естетика. Както при Confederate FA-13 Combat Bomber, така и 35те бройки Curtiss Warhawk са с алуминиев монокок, 2163-кубиков  V-образен двигател, който произвежда 150 к.с. при 5 100 об./мин., максимален въртящ момент 217 Нм при 2 000 об. / мин., максимална скорост 165 мили/час (265 км/ч), 5-степенна скоростна кутия. Всеки един от тези 35 мотоциклета ще струва 105 000 $.


Технически характеристики на Curtiss Warhawk:

двигател 2-цилиндров, OHC, 56.25 º V-образен, 4-тактов, с въздушно охлаждане 
обем 2163 куб.см
диаметър / ход 111,76 мм / 111,76 мм
компресия 10,3 : 1
мощност 150 к.с. при 5 100 об. / мин.
максимален въртящ момент 217 Нм при 2 000 об / мин
скоростна кутия 5-степенна 
съединител хидравлично задвижван, мултидисков сух
рама алуминиев монокок
предна джанта BST Carbon
предна гума 160/70 VR18 Michelin
задна джанта BST Carbon
задна гума 240/45 VR18 Michelin
предни спирачки 2 Х 230 мм дискове Beringer, 4-бутални апаратчета
задни сирачки 240 мм диск
тетло 259 кг
височина на седалката 724 мм
междуосие 1588 мм
ъгъл на наклон на вилката 27.5 °
следа 106 мм
капацитет на резервоара 16,25 л
максимална скорост 265 км/ч
цена 105 000 $

Confederate P51 Combat Fighter

Confederate FA-13 Combat Bomber


 

  • 0-0-1-curtiss-warhawk-012
  • 0-0-1-curtiss-warhawk-011
  • 0-0-1-curtiss-warhawk-010
  • 0-0-1-curtiss-warhawk-009
  • 0-0-1-curtiss-warhawk-008
  • 0-0-1-curtiss-warhawk-007
  • 0-0-1-curtiss-warhawk-006
  • 0-0-1-curtiss-warhawk-005
  • 0-0-1-curtiss-warhawk-004
  • 0-0-1-curtiss-warhawk-003
  • 0-0-1-curtiss-warhawk-002
  • 0-0-1-curtiss-warhawk-001