Ducati Panigale V4 2018

Panigale V4 заменя емблематичния 1299 Panigale от суперспортната гама на Ducati. Ducati Panigale V4 2018 е с новия V-образен 4-цилиндров двигател Desmosedici Stradale V4, който е проектиран въз основа на опита натрупан в MotoGP. Това е първият мотоциклет на Ducati за масово производство с 4-цилиндров двигател и произлиза от мотоциклета Desmosedici V4, състезаващ се в MotoGP. Ducati Panigale V4 2018 e разработен в тясно сътрудничество с Ducati Corse, като директно са използвани технологии и ноу-хау от състезателния свят за направата на мотоциклет за пътя, който е възможно най-близък до този в MotoGP. Новият Panigale V4 е пример за същността на спорния мотоциклет в своята най-вълнуваща и чиста форма: предефиниран дизайн, нов двигател, най-съвременно шаси и иновативна технология. Характеризиран, като елегантен, мускулест и технологичен, Panigale V4 2018 е концентрирана комбинация от технология, стил и изпълнение. Това е същността на новия Panigale V4 и на неговия стил, който оформя характера и възможностите на мотора, следвайки правилата на Ducati за италианска спортна елегантност. Интегрирането на компоненетите, както и идеята за мощност и функционалност стават доминиращи елементи в стила на целия проект.

  За Ducati оформлението 90º V4 (90-градусовият V-образен, 4-цилиндров) е най-големият израз на спортност за мотоциклетен двигател. Не случайно това е същото решение, използвано в двигателите Desmosedici в MotoGP. Разположението при 90º V4 създава естествено балансиране на силите, без да е необходимо да се прибягва до балансиращ вал, за да се елиминират вибрациите. Тъй като добавянето на балансиращ вал несъмнено води до увеличаване на теглото и абсорбацията на мощност. В допълнение към това основно предимство, което е изключително важно за надежността и механичната ефективност на двигател, който достига скорости на въртене над 14 000 оборота в минута, всичко това са факторите, които правят конфигурацията, избрана от Ducati, за технически най-изтънчената. С тегло от 64,9 кг двигателят Desmosedici Stradale V4 е със само 2,2 кг по-тежък от дву-цилиндровия 1285-кубиков Superquadro. Desmosedici Stradale е с насрещно-въртящ се (обратно-въртящ се) колянов вал. На уличните мотоциклети коляновият вал се върти в същата посока, като колелата. За разлика от тях, мотоциклети използвани в MotoGP, често използват колянов вал, който се върти в обратна посока. В Desmosedici Stradale е взаимствано това техническо решение, за да се компенсира част от жироскопичния ефект, произвеждан от колелата, което прави мотоциклета по-гъвкав и прецизен при смяна на посоките. Диаметърът на буталото (81 мм) е същият, като този, използван в двигателят Desmosedici GP и максималния размер, позволен от правилата в MotoGP. Ходът на буталото (53,5 мм) е по-дълъг в сравнение с двигателят Desmosedici GP, за да се постигне по-висок въртящ момент при използване на открит път и да се намали максималната скорост на въртене на двигателя.

Двигателят е конструиран, като структурен елемент на рамата. Новата рама, наречена "Front frame" ("Предна рама") преобразува Desmosedici Stradale V4 в носещ елемент. Това решение представлява еволюция в монокок структурата и се ражда, като се използва опитът, придобит в Moto GP. В сравнение с монокока, "Front frame" прави възможно отделянето на усукващата и страничната коравина, така че да се постигне подходящо количество гъвкавост по отношение на напреженията на рамата, по-добре да се абсорбират неравномерните условия на пътя в завоите и да се гарантира необходимата стабилност. Основната разлика в оформлението в сревнение с традиционните решения е използването на двигателя, като структурен елемент за цялата рама. "Front frame" е компактна фронтална конструкция с тегло само 4 кг, закрепена директно към горния полукръг на на предния панел и към главата на цилиндъра на задния панел на V4, а блокът на двигателя служи, като свързваща точка за задното окачване и едностранното люлеещо се рамо.

Desmosedici Stradale е с дезмодромна система от последно поколение, която използва минимализирани компоненети с напълно нов дизайн и много компактни глави, постигайки ниво на сложност, компактност и лекота, каквито досега не сме виждали в мотор на Ducati. За за запазването на компактността на главите на двигателя, допринесоха и новите свещи с по-малки размери от стандартно произвежданите. Четирите разпределителни вала на двигателя Desmosedici Stradale задвижват шестнайсеттте стоманени клапана с диаметър 34 мм (за всмукателните) и диаметър 27,5 мм (за обработените газове). Шест-степенната скоростна кутия е специално разработена за двигателя Desmosedici Stradale и има сензор за вътящо движение, за да работи оптимално заедно с Ducati Quick Shift up/down. Хидравличният съединител в маслена баня има 11 диска и има прогресивна заключаваща система. 

 

Panigale V4 е с последно поколение електронен пакет, включващ: Bosch Cornering ABS EVO, Ducati traction control EVO, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control EVO, Ducati Power Launch, Ducati Quick Shift up/down, Engine Brake Control EVO, Auto tire calibration. Мотоциклетът разполага с 5-инчов TFT дисплей с висока резолюция и яркост, а също и Ducati Multimedia System. Panigale V4 е с три режима на каране: Race , Sport, Street. Електронна инжекционна горивна система. Спирачна систена Brembo, отпред с два 320 мм диска и 4-клапанни апаратчета, отзад с един 245 мм диск и 2-клапанно апратче. Изпускателна система е с разпределение 4-2-1-2, с две ламбда сонди и два катализатора. Mеждуосието е 1469 мм, а височината на седалката 830 мм.

Новото семейство включва базовия Ducati Panigale V4, Ducati Panigale V4 S и Ducati Panigale V4 Speciale. Специалният и ексклузивен Panigale V4 Speciale (226 к.с. и с титаниева изпускателна система Akrapovic) ще се произвежда в ограничена и номерирана серия от 1500 бройки. Новият Panigale V4 ще се появи на пазара в края на 2018 година, като в Европа базовия Panigale V4 ще струва 22 840 евро, S-версията ще на цена 28 140 евро, а специалната версия Speciale - 40 240 евро.

------------------------------------------    PANIGALE V4  PANIGALE V4 S  PANIGALE V4 SPECIALE
двигател           Desmocedici Strdale, 4-цилиндров, V-образен, 90º, по 4 клапана на цилиндър, с течно охлаждане, насрещно-въртящ се колянов вал  Desmosedici Stradale, 4-цилиндров, V-образен, 90º, по 4 клапана на цилиндър, с течно охлаждане, насрещно-въртящ се колянов вал  Desmosedici Stradale, 4-цилиндров,V-образен, 90º, по 4 клапана на цилиндър, с течно охлаждане, насрещно-въртящ се колянов вал
 обем  1103 куб.см  1103 куб.см  1103 куб.см
 диаметър / ход на буталото  81 мм / 53,5 мм  81 мм / 53,5 мм  81 мм / 53,5 мм
 компресия  14,0:1  14,0:1  14,0:1
 мощност  214 к.с. (157 кВт) @ 13000 оборота в минута  214 к.с. (157 кВт) @ 13000 оборота в минута  226 к.с. (166,3 кВт)
въртящ момент   124 Нм @ 10000 оборота в минута  124 Нм @ 10000 оборота в минута  124 Нм @ 10000 оборота в минута
 сухо тегло   175 кг  174 кг  174 кг
 предно окачване Showa BPF 43мм  Öhlins NIX30 43мм Öhlins NIX30 43мм
 задно окачване  Sachs  Öhlins TTX36  Öhlins TTX36

 

  • Panigale-V4
  • Panigale-V4-Speciale
  • Panigale-V4-S
  • 2018-ducati-panigale_039
  • 2018-ducati-panigale_038
  • 2018-ducati-panigale_037
  • 2018-ducati-panigale_036
  • 2018-ducati-panigale_035
  • 2018-ducati-panigale_034
  • 2018-ducati-panigale_033
  • 2018-ducati-panigale_032
  • 2018-ducati-panigale_031
  • 2018-ducati-panigale_030
  • 2018-ducati-panigale_029
  • 2018-ducati-panigale_028
  • 2018-ducati-panigale_027
  • 2018-ducati-panigale_026
  • 2018-ducati-panigale_025
  • 2018-ducati-panigale_024
  • 2018-ducati-panigale_023
  • 2018-ducati-panigale_022
  • 2018-ducati-panigale_021
  • 2018-ducati-panigale_020
  • 2018-ducati-panigale_019
  • 2018-ducati-panigale_018
  • 2018-ducati-panigale_017
  • 2018-ducati-panigale_016
  • 2018-ducati-panigale_015
  • 2018-ducati-panigale_014
  • 2018-ducati-panigale_013
  • 2018-ducati-panigale_012
  • 2018-ducati-panigale_011
  • 2018-ducati-panigale_010
  • 2018-ducati-panigale_009
  • 2018-ducati-panigale_008
  • 2018-ducati-panigale_007
  • 2018-ducati-panigale_006
  • 2018-ducati-panigale_005
  • 2018-ducati-panigale_004
  • 2018-ducati-panigale_003
  • 2018-ducati-panigale_002
  • 2018-ducati-panigale_001


Ducati Panigale V4-R 2019 - 221 к.с. и 172 кг

Ducati 939 SuperSport и Ducati SuperSport S 2017