Confederate FA-13 Combat Bomber

Последният модел на компанията, който е с бензинов двигател, следващия ще е с електрически.


В края на агуст на Pebble Beach 2017 бе представен за пръв път новия модел на Confederate - уникалния FA-13 Combat Bomber, а скоро след това бе обявена изненадващата новина, че това ще е и последния модел на марката.


Oт 1994 година, когато от работилницата в Ню Орлийнс излиза F131 Hellcat - първия модел на компанията, Confederate Motors са извесно име в мотоциклетната индустрия, след като вече 23 години проектират и правят уникални високотехнологични поръчкови мотоциклети в ограничени серии. Въпреки обявяването в несъстоятелност през 2001 година, въпреки преместването в Бирмингам, в съседния щат Алабама през 2006, заради пораженията от урагана Катрина през 2005 година и въпрки всички трудности през тези години, компанията успя да се задържи на повърхността и да продава лимитираното си годишно производство. Някои от известните клиненти на компанията, които имат мотори Confederate са Брат Пит, Том Круз, Брус Спрингстийн, Стивън Тейлър, Дейвид Бекъм. Най-евтиният мотоциклет излязъл от завода на компанията е с цена над 50 000 $.


Confederate FA-13 Combat Bomber е последният модел на компанията, който е с двигател с вътрешно горене. Той е и последният модел с логото на Confederate. FA-13 Combat Bomber е с множество козметични промени в сравнение с предишните модели - матово черно покритие, червени ауспуси, кафява кожена седалка и въздушен филтър със съвсем нова структура. Техническите данни са оскъдни. Рамата (монокок конструкция) е изработена от солиден блок алуминий с аерокосмически клас 6061, двигателят е дву-цилиндров, V-образен с въздушно охлаждане и мощност 150 к.с., окачването е с компоненти на Racetech, височна на седалката е 29 инча (около 74 см), междуосието е  62,5 инча (около 159 см), колелата са BST и са от карбон, гумите са Pirelli (19/120 - предна, 17/240 - задна). 

Confederate FA-13 Combat Bomber ще струва 155 000 $ и ще бъдат произведени само 13 бройки, които ще имат 5 годишна фабрична гаранци и 60 месеца сервизно обслужване от компанията.

  • Confederate-FA-13-CombatBomber_15
  • Confederate-FA-13-CombatBomber_14
  • Confederate-FA-13-CombatBomber_13
  • Confederate-FA-13-CombatBomber_12
  • Confederate-FA-13-CombatBomber_11
  • Confederate-FA-13-CombatBomber_10
  • Confederate-FA-13-CombatBomber_09
  • Confederate-FA-13-CombatBomber_08
  • Confederate-FA-13-CombatBomber_07
  • Confederate-FA-13-CombatBomber_06
  • Confederate-FA-13-CombatBomber_05
  • Confederate-FA-13-CombatBomber_04
  • Confederate-FA-13-CombatBomber_03
  • Confederate-FA-13-CombatBomber_02
  • Confederate-FA-13-CombatBomber_01

Confederate Motors обявиха, че планират да се насочат към изграждането на електрически мотоциклети в сътрудничество с Zero Motorcycles и марката ще бъде преименувана на Curtiss Motorcycles. В интеврвю за "Лос Анджелис Таймс" президентът и основател на Confederate Motors Мат Чембърс разкри, че след като продаде последните произведени бройки ще разработи електрически мотоциклет заедно с калифорнийския производител Zero. Той също разкри, че бъдещето на компанията му е в електрическите мотоциклети. "Ние не можем да постигнем повече от това, ние сме достигнали тавана в производството на мотоциклети с двигатели с вътрешно горене." каза Чембърс. Следващият мотоциклет, който ще бъде направен от Confederate ще бъде наречен Hercules, той ще работи с два електрически двигателя Zero и ще бъде произвеждан в завода на Zero Motorcycles в Калифорния. Мощността му ще е приблизително 177 к.с., а максималният въртящ момент ще е 393 Нм. Мотоциклетът няма да носи логото на Confederate, тъй като името ще се промени на Curtiss Motorcycles. Това очевидно е в чест на Глен Къртис - пионер в американската авиация, създател на мотоциклети и самолети, както носител на първия световен рекорд за скорост с мотоциклет. Във връзка с ребрандирането на компанията, вече на сайта на Confederate са налични тениски с логото на Curtiss Motorcycles.

 Glenn Curtiss              


Confederate P51 Combat Fighter