Motoretta D1

 

Motoretta D1 -  стилен ретро дизaйн и изключителни технически качества

Традиционно, всяка година през ноември в Милано се провежда най-голямото мото изложение в света - EICMA. Един месец преди EICMA 2016, през октомври, на пазара в България се появи електрическият скутер Motoretta D1. Съответствието с новите EURO4 стандарти за вредните емисии се оказа основна движеща сила на EICMA 2016, където много от компаниите бяха изложили своите нови модели на електрически мотоциклети и скутери, представляващи идеалния  вариант за "градската джунгла". Солидно присъствие при ел. мотоциклетите отбелязаха Energica, Italjet и Zero. Една от изненадите на изложението бе електрическият скутер Elletrica на Vespa, конкуриращ се с елeктрическите скутерите на Gogoro и новия C Evolution на BMW. Скутерите Motoretta D1 и Vespa Elletrica, освен че са електрически, но и си приличат много по изящния ретро дизайн, като Motoretta D1 по нищо не отстъпва на именития си италиански събрат, който е двуколесна икона в света на скутерите. Ако се съди по огронмия интерес, който предизвика Elletrica на EICMA 2016, то ако Motoretta D1 присъстваше на изложението, със сигурност, би привлякъл вниманието на огромна част от хилядите посетители. Освен това е изключително евтин за чисто нов електрически скутер - струващ само 2999 лева. Една машина с изключителни качества и ниска цена, която е достатъчно конкурентноспособна на скутерите от същия клас на известните световни марки; една машина притежаваща качествата да пробие успешно, както на нашия, така и на световния пазар. 

Електрическият скутер Motoretta D1 на русенската компания Motoretta Group, се задвижва от интелигентен електро-двигател Bosch. Стилен ретро дизaйн съчетан с изключителни технически качества и висока икономичност. Стил и елегантност нe са едиственните неща с които може да се похвали Motoretta D1, притежаващ добра маневреност и лесно управление, така неоходими, както и при нормален трафик, така и за задръстванията. Симбиозата между красивия дизайн и новите технологии, подплатени с безкомпромисно качество, символизират сремежа на прохождащата компания да предложи едно ново екологично, иновативно и икономично превозно средство. Моделът D1, който е първия модел на компанията, е идеалното решение за натоварения трафик, задръстванията и проблемите с паркирането в големия град. С D1, марката Motoretta  навлиза в света на "чистия въздух" и се присъединява към големите производители, които имат вече елктрически скутери в серийно производство. Перфекционизмът, който излъчва тази машина е добре аргументиран от Motoretta Group, описващи своето алтернативно превозно средство, като "такова, което работи за теб, а не ти за него; което пази градът ти чист и порфейлът ти пълен; което се бори с трафика и цени времето ти; и не на последно място, което не прави компромис с имиджа ти и завърта глави на 180º ". 

Що се отнася до техническите характеристики, скутерът е оборудван с 1500 W електро-двигател от Bosch и 72-волтови батерии. Като повечето подобни скутери, Motoretta D1 няма скорости. Скутерът има максимален пробег от 60 км с едно зареждане. Максималната скорост, която може да развие е 45 км/ч. Motoretta D1 използва най-висок клас гелови акумулаторни батерии (72V 20Ah). Тези батерии, създадени специално за електрически скутери, се отличават с високоефективност при дълбок разряд, корозоустойчивост, нисък коефициент на саморазреждане, издръжливост при екстремни температурни условия, липса от необходимост от поддръжка и безопасност при експлоатация и удар. При правилно зареждане на батериите, те работят на пълен капацитет в рамките на 370 цикъла. След достигането на определения брой цикли, батерията не умира, а продължава да работи, но гупи по няколко километра от максималния пробег. Ако средно на ден изминавате по 10 километра, вие трябва да зареждате батерията на скутера веднъж на 6 дни, а годишно ще правите около 60-70 зареждания. Когато батерията достигне ниво недостатъчно да издържи необходимия пробег километри, може да бъде сменена в оторизираните сервизни центрове на компанията. Всеки скутер Motoretta D1 е със зарядно устрйство, което отговаря на съответната мощност и напрежение. Скутерите се зареждат, след като от една страна зарядното е прикачено към самия него, а от друга към електрозахранващата мрежа (220 V). Батериите се зареждат за 6-8 часа. Оборудването включва изцяло LED-осветление (на фарове, мигачи и стопове), което пести разхода на батерията, осигурявайки максимална ефективност и икономичност. Motoretta D1 е оборудван с предни дискови хидравлични спирачки и задни барабанни спирачки, осигурявайки бързина при спиране и максимална сигурност. 

Моторета Груп е изцяло сертифицитана компания за производство, продажба и разпространение на електрически превозни средства. Технолигията и сигурността  на скутера, както и компонентите използвани в Motoretta D1, са тествани и изпитани по последни регулаторни изисквания, след въвеждане на новите закони е ЕС за електрически превозни средства от януари 2016 година. По примера на  повечето големи компании в света, скутерите Motoretta се сглобяват в Китай, като Motoretta Group има подписан договор с най-големия завод в този сектор. В Русе се намира главната складова база и сервизен център, от който фирмата обслужва партньорите си от цялата страна. Техническата изправност и сигурност на скутера е тествана от Държавната Автомобилна Агенция във Великобритания (VCA), което ви освобождава от задължение да минавате технически преглед на територията на Република България, тъй като сертификатите и тестовите резултати, които Моторета Груп предоставя с всеки закупен скутер Motoretta D1 са общоприети и се признават в целия ЕС. Моторета Груп осигурява двугодишна гаранция за всеки всеки скутер закупен от компанията или от оторизираните дилъри. 

Движещата сила на целия проект е чаровната красавица от Русе Десислава Николова. След завършването на Гимназията по европейски езици, тя става възпитаник на Русенския университет, завършвайки Индустриален мениджмънт през 2009 година. Седем години живее в Китай и работи в сферата на продажбите и бизнес развитието, като има късмета да си партнира с едни от най-големите фирми в световен мащаб.

"Изкарах първите си 4 години в Русия, а последните 7 в Китай, това практически ме прави citizen of the world, но по душа съм русенче. Завърших индустриален мениджмънт в Русенски университет, като през работоспособните си години в България бях консултант по управление на отпадъците. Откакто съм в Китай оперирам в сферата на продажбите и бизнес развитието, управлявам четири офис пространства в централен Шанхай и съм единствената чужденка, в иначе Сингапурската ни компания. В последната година и половина започнах да работя върху собствен проект – Моторета Груп, опитвайки се да “раздвижа” лайфстайла в България, създавайки собствен бранд електрически скутери. В свободното си време гледам да се наслаждавам на живота и да реша как да направя 30-те си по-добри от 20-те. Заминах с идеята да натрупам малко опит навън, да видя как се случват нещата в една по-различна икономика, затова и избрах не до там традиционна дестинация. Седем години по-късно, пътешествието ми е към своя край. Решение, което беше много трудно да взема, имайки предвид, че се чувствам изключително комфортно тук, но съм и готова за следващото приключение. Китай е известен с огромния си индустриален сектор, та беше ясно, че екологията не е на пъври план. Това естествено не ми беше понятно, пристигайки в далечния изток, но след като започнах да търся работа в сферата, разбрах, че тя не съществува, та трябваше да се ориентирам към нещо друго. Започнах работа във фирма за недвижими имоти, която се занимава с отдаване на офиси под наем. Още помня първият си работен ден, беше един от най-трудните дни, които съм имала. Нямах никакъв опит в сферата, обучението, което получих беше точно час и половина и всичко беше на принципа на оцеляването. Тук или си схватлив и напорист, и избутваш напред или пропадаш. Аз избрах да съм първото, започнах сама да търся материали и да се самообразовам и точно на второто тримесечие оглавих отдела по брой продажби. По-нататък получих предложение за работа от фирмата, в която работя сега. Те бяха на пазара от 10 години, но не бяха едни от силните играчи. Искаха да съберат екип, който да успее да ги позиционира правилно. Аз и още един човек от друга конкурентна фирма бяхме хедхънтнати. На мен ми дадоха задачата да работя върху продажбите и ребрандинга на компанията, а колежката ми се зае с операционния мениджмънт. Днес сме третата най-голяма фирма на пазара и част от клиентите ни са DHL, Amazon, American Express, GoPro и др. Заминавайки, аз знаех, че това няма да е завинаги. Имах нужда от опит, който би ми помогнал един ден да се развивам нормално у дома - мисля го събрах. Радвам се да видя колко много млади хора имплементират своите идеи на местна почва, известно време седях и наблюдавах, вече и аз искам да съм участник в изграждането на една по-добра България.  Завръщането ми е идния февруари и не мога да опиша смесицата от настроения, които бушуват в мен, ентусиазмът на първо място. Имам много въпроси, на които тепърва ще си отговарям и много такива, на които вече съм си отговорила. Най-важният от които, че в България съм просто по-щастлива. У дома, винаги ще съм повече аз, отколкото където и да било другаде. Проектът, върху който аз лично работя е в сферата на зелените технологии. Създадох собствен бранд електрически скутери, позовавайки се на ретро дизайн, но интегрирайки еко мотор. Така финализирахме един наистина стойностен продукт, който не грабва окото само на еко ентусиастите, но апелира и към широката аудитория. Едни виждат в него алтернатива в придвижването в градски условия и трафика, в частност; други се радват на ефективността му и възможността да им спести средства за поддръжка и гориво; трети са заинтересовани от технологията и изящния стил. Всъщност моторетките обединяват всички тези качества и по този начин успяваме да наложим един еко продукт на масовия пазар, което е и нашата мисия".

  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-017
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-016
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-015
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-014
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-013
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-012
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-011
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-010
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-009
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-008
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-007
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-006
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-005
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-004
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-003
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-002
  • Motoretta-D1-Motoretta-Group-001