BMW HP4 RACE

Шедьовър на инженерната мощ

BMW HP4 RACE - съвършенство до най-малките детайли.

На EICMA 2016 BMW Motorrad показа концепция BMW HP4 RACE, снабден с карбонов монокок и карбонови колела. Немската компания разкри много малко детайли за черния прототип тогава. Сега от BMW Motorrad обявиха подробностите за производствения цикъл и техническите характеристики на своята най-нова машина, както и окраската в която ще се предлага. HP4 RACE е предназначен за състезания и е базиран на супербайка S 1000 RR. Фактически, HP4 RACE е по-бърз, по-мощен и по-лек от S 1000 RR. От разработването до пистата, страстта прави този мотор това, което е. Иновативна машина, предназначена да прекрачи всички граници. BMW HP4 RACE и Ducati 1299 Superleggera са първите серийно произведени мотоциклети в света, които са с изцяло карбонова рама и изцяло карбонови джанти. С мощност 215 к.с. (158 кВт), той тежи само 146 кг (сухо тегло). BMW HP4 RACE е  шедьовър на инженерната мощ - една ръчно изработена мечта, която ще се сбъдне за 750 ентусиасти. Супербайкът ще бъде произведен в лимитирана серия от ръчно изработени 750 бройки, като всяка една 750те състезателни машини е ръчно изработена от специалистите на BMW и е снабдена с номериран стикер. Този мотоциклет е концентрирана страст, която е произведена само за тези, които я споделят. За тези, които нямат граници и винаги отиват по-далече. Изработената от карбон рама тежи 7,8 кг и е с цели 4 кг по-лека в сравнение със стандартната. Куполообразното предно стъкло предлага на водача оптимална защита. Перфектното взаимодействие между лаковото покритие и карбона прави HP4 RACE  впечатляващ и предизвикващ възхищение. Направеният на ръка в Берлин, двигателят на HP4 RACE е по-нататъшно развитие на на двигателя от WM и World Suprbike. Tой произвежда 158 кВт (215 к.с.), а максималните обороти на двигателя са увеличени до 14 500 об./минута. Максималният въртящ момент е 120 Хм при 10 000 об./минута. Състезателните претенции на BMW HP4 RACE се отразяват във всеки компоненет. Има 2D арматурно табло, което съдържа важна информация за водачите и инженерите. Има и 2D записващо устройство, което позволява записването и четенето на записаните данни. Динамичният контрол на сцеплението (DTC) се управлява с прецизни бутони и предлага оптимално сцепление за всяка състезателна ситуация. Електронните функции Engine Brake EBR, Wheelie control, Lounch control, Pit Lane Limiter гарантират безпроблемни състезтелни операции. Електрониката е завършена с минимизирана кабелна връзка и литиево-йонен акумулатор, монтиран в опашката на карбоновата самоносеща спомагателна рама отзад, която е допълнителна част от оптималната ергономичност на HP4 RACE и е с тристепенна функция на регулиране на височината. Обърнатата вилка FGR 300 и задният амортисьор TTX 36 GP, направени от Öhlins са известни от World Suprbike. Спирачните апарати Brembo GP4 PR, които се използват в MotoGP, водят до изключителна ефективност на спирачките в комбинация със стоманените състезателни спирачните дискове тип Т, с дебелина 6,75 мм и диаметър 320 мм. Карбоновите джанти с по-леки с 1540 грама в сравнение с кованите алуминиеви колела. Леката конструкция продължава с изпускателната система Volttitan от Akrapovič , алуминиевият резервоар и винтовете от титан. В крайна сметка сухото тегло на мотоциклета е 146 кг (171 кг с гориво и масло). BMW HP4 RACE ще бъде наличен от септември 2017 г. на цена от около 80 000 евро.

Двигател:  
Тип  4-цилиндров четиритактов двигател, с водно/маслено охлаждане, по четири титаниеви клапана на цилиндър, прецизно балансиран и олекотен колянов вал
Диаметър x ход на буталото 80 мм х 49,7 мм
Капацитет 999 куб. см
Номинална мощност 158 кВт (215 к.с.) при 13 900 оборота/минута (максимални обороти на двигателя 14 500 оборота/минута)
Макс. въртящ момент 120 Nm при 10 000 оборота/минута
Компресия 13.7-13.9: 1
Контрол на сместа / управление на двигателя Електронен състезателен инжекцион, променлива дължина на всмукателния тръбопровод, четири избираеми режима
Изпускателна систама Akrapovic , 4 в 2 в 1, изпускателна система от изцяло от титан използвана в WSBK
   
Максимална скорост Над 300 км / ч
Тип гориво Superplus безоловен бензин, минимално октаново число 98 (RON)
Електрическа система:  
Алтернатор 406 W
Батерия 12 V / 5 Ah, литиево йонна, без поддръжка
Трамсмисия:  
Съединител  Многодисков приплъзващ съединител в маслена баня, с механично задействане
Скоростна кутия Шестстепенна състезателна скоростна кутия (EVO)
   
Шаси / спирачки:  
Рама Карбонов монокок RTM. Носещ двигател 
Окачване на предното колело обърната вилка Öhlins FGR 300 използвана в WSBK, регулируем Öhlins SD052, система за бързо сменяне на предно колело (не е необходимо да се свалят спирачните апарати, за да се смени колело), твърдост на пружините 10,5 N/mm
Окачване на задното колело Алуминиево шарнирно рамо използвано в WSBK, регулируем централен амортисьор Öhlins TTX 36 GP, твърдост на пружината на амортисьора 9,5 N/mm
Ход на окачването отпред / отзад 130 мм / 120 мм
Междуосово разстояние 1440 мм
Клиренс 102.5 (регулируем между 95-112)
Ъгъл на кормилната глава 65,5 ° (регулируем 0,0 °, +/- 0,5 °, +/- 1 °)
Колела Карбонови джанти, включващи дистанционни втулки за лесен монтаж на колелата
Джанти, отпред 3.50 х 17 "
Джанти, отзад 6,00 x 17 "
Гуми, отпред 120/70 ZR 17 Pirelli Diabolo Superbike Slick SC2
Гуми, отзад 200/60 ZR 17 Pirelli Diabolo Superbike Slick SC2
Спирачки, отпред Двойна дискова спирачка Brembo Racing, T-плаващи състезателни спирачни дискове, диаметър 320x6,75 mm, 4-бутален моноблок
WSBK GP4-PR фиксиран апарат с титанови бутала, главен цилиндър Brembo Racing RCS19X18. Регулиращ се Brembo Racing спирачен лост, Brembo Racing съединителен лост
Спирачка, отзад Brembo Racing еднодискова спирачка, 4-бутален WSBK фиксиран апарат с титанови бутала, диаметър на спирачния диск 220x4,0 мм
Размери / тегло:  
Дължина 2,070 мм
Ширина (включително огледала) 777 mm
Височина (без огледала) 1193 мм
Височина на седалката, тегло без товар 831 мм (ниска/висока, 816/846 мм)
   
Тегло без товар, с пълен резервоар  171.4 кг
Сухо тегло 146 кг
Използваем обем на резервоара 17,5 л
Резерв Приблизително 4 л
 
  • bmw2017hp4-race-22
  • bmw2017hp4-race-21
  • bmw2017hp4-race-20
  • bmw2017hp4-race-19
  • bmw2017hp4-race-18
  • bmw2017hp4-race-17
  • bmw2017hp4-race-16
  • bmw2017hp4-race-15
  • bmw2017hp4-race-14
  • bmw2017hp4-race-13
  • bmw2017hp4-race-12
  • bmw2017hp4-race-11
  • bmw2017hp4-race-10
  • bmw2017hp4-race-09
  • bmw2017hp4-race-08
  • bmw2017hp4-race-07
  • bmw2017hp4-race-06
  • bmw2017hp4-race-05
  • bmw2017hp4-race-04
  • bmw2017hp4-race-03
  • bmw2017hp4-race-02
  • bmw2017hp4-race-01