VanderHeide

"Gentleman's Racer" на VanderHeide

Карбоновият кастъм "Gentleman's Racer" идва от Холандия. Той е реализация на холандския инженер и проектант Rolf van der Heide, който е работил последователно в Spyker и Carver. Като инженер той е очарован от безкрайните възможности на композитните материали от карбон. Преди пет години Rolf van der Heide решава да съчетае знанията и опита си за да реализира мечтата си. През 2011 година към него се присъединява брат му Sjors van der Heide и те съставят екип, който да създаде "Gentleman's Racer". Холандският дизайнер Michiel van der Brink направя стайлинга. През юни 2016 е представен първият мотоциклет на VanderHeide. С изключение на двигателя, всичко по мотоциклета е собствена  изработка. Двигателят е Aprilia RSV4 1000. Тази изящна машина от карбон счупва всички правила. По-голямата част на мотоциклета е едно масивно парче карбон. От фара до опашката основната конструкция на мотора е монокок, съставляващ обтекател, шаси и резервоар за гориво. 

Britten V1000

В началото на 90те един невероятен мотоциклет предизвика фурор и изуми всички - Britten V1000. Rolf van der Heide е голям фен на Britten V1000 и черпи вдъхновение от оригиналните технически решения на Джон Бритън. Britten V1000 е революционен мотоциклет, изпреварил времето си, а Rolf иска да направи подобна  машина. "Gentleman's Racer" на VanderHeide e един съвременен гениален вариант на легендарният Britten V1000. Приликите между тези два изключителни мотоциклета са много. Не само 1000 кубиковия V-образен двигател, но и монокок шасито, люлеещо се рамо, предното двойно независимо окачване double wishbone, всичките които са от карбон, включително и джантите. Почти всичко и при двата мотоциклета е собственоръчна изработка. Радиаторът също, като при Britten е на необичайното място - под седалката. Когато започва да работи по мотоциклета Michiel van der Brink има само три директиви за работа, предоставени му от Rolf van der Heide: карбонова монокок конструкция, двигател Aprilia RSV4 1000 и предно окачване в стил Hossack (обаче инженерно модифицирано).

Системата за предно окачване Hossack е изобретена от бившият инженер в McLaren - Norman Hossack.

Точки на закрепване на двигателя,окачването и кормилната система.

Предния и задният амортисьори са позиционирани в линия.

Едно от основните предимства на това, предния и задният амортисьори да са позиционирани в линия е, че точката където двата елемента се срещат противоположните сили се елиминират взаимно. Това намалява натоварването върху монокока и позволява да се спести малко тегло.

Със системата на окачването, радиаторът под седалката и акумулаторът, разположен зад водача, екипът се доближава до окончателното техническо оформление.

За да добие реалистична представа за дизайна екипът се изгражда експериментален макет от дърво, пяна и глина в пълен размер едно към едно.

По желание на клиента всеки мотор "Gentleman's Racer" може да бъде изработен различно и кастъмизиран допълнително, което ще се отрази на цената. От този мотоциклет със зашеметяващ инженеринг и изящен външен вид ще бъдат изработени 25 екземпляра, а продажните цени ще започват от 150 000 евро.


Спецификации

шаси - VanderHeide :
  • 100% карбоновa монокок конструкция
  • 100% карбонов шарнир 
  • 100% карбонова предна вилка
  • 24 литра капацитет на гориво в монокок шасито (няма отделен горивен резервоар)

 

ОКАЧВАНЕ - VanderHeide :
  • Предно: двойно независимо окачване Double Wishbone с Öhlins TTX 36 инлайн амортисьор
  • Задно: Öhlins TTX 36 инлайн амортисьор
  • Предни и задни амортисьори са разположени в линия и в срещуположна посока, за да се елиминират срещуположните сили.
    Това намалява натоварването върху монокок конструкцията на шасито.
  • Преден край: лесен за настройка ъгъл на наклона.

 

МАСА
  • Сухо тегло: 165 килограма (състезателна конфигурация)
  • Сухо тегло: 175 килограма (шосейна конфигурация)

 

ДВИГАТЕЛ
  • Aprilia RSV4 65 градуса V4, 999.6 куб.см, 201hp (150 кВт) @ 13,000 оборота в минута
  • По избор (състезателна конфигурация): Aprilia RSV4 супербайк двигател, 230 + к.с. (171 кВт)
  • Максималната скорост: 300 км / ч (186 мили в час)

 

КОЛЕЛА
  • Отпред: 17 "5 карбонови Blackstone Tek (BST) 
  • Задна: 17 "5 карбонови Blackstone Tek (BST) 

 

ГУМИ
  • Предна: 120/70-ZR17 Pirelli Diablo SuperCorsa SC
  • Задна: 190/55-ZR17 Pirelli Diablo SuperCorsa SC
  • По желание: Задна 200/55 ZR17

 

изпускателна система
  • HP Corse Pro Series Hydroform (ултра тънка неръждаема стомана)

 

електроника
  • модулен захранващ блок Motec C125 с цветен TFT LCD антирефлексен дисплей

 

седалка и дръжки
  • Ръчно изработени 100% кожени седалка и ръкохватки
    • VanderHeide-012
    • VanderHeide-011
    • VanderHeide-010
    • VanderHeide-009
    • VanderHeide-008
    • VanderHeide-007
    • VanderHeide-006
    • VanderHeide-005
    • VanderHeide-004
    • VanderHeide-003
    • VanderHeide-002
    • VanderHeide-001