FGR Midalu V6 - 240 к.с.

Чешката компания FGR представя Midalu V6 - агресивен, екзотичен и луксозен (видео)

 

След 1973г. Miroslav Felgr и Pavel Petracek разработват и произвеждат първият състезателен мотоциклет под марката Perti, който е едно-цилиндров, 125 куб.см с течно охлаждане. Miroslav Felgr се състезава с този мотоциклет през 1980 г. През следващите години те произвеждат един мотоциклет с 250 куб.см, дву-цилиндров, дву-тактов двигател с течно охлаждане и 6-степенна скоростна кутия. След кратко прекъсване Miroslav Felgr създава собствена инженерингова компания през 1992г. През 2002 прави двигателя FGR 125, а след година и шаси за него. През 2012 г. отборът се започва да се състезава в новия клас  МОТО3 GP.

Идеята на Miroslav Felgr за масово производство на мотоциклети с голяма кубатура е от 2004 година. Той е дизайнер по професия и заедно с конструкторът Оldrich Kreuz започват да работят заедно върху мотоциклети през 2005 година. Същата година Оldrich Kreuz започава да рисува 6-цилиндровия V-образен двигател. През февруари 2007 те вече имат първия си готов за каране мотоциклет. След като беше представен на няколко изложения през 2008 година,там беше обявено, че FGR планират да произвеждат много по-голям мотор. Впоследствие се провежда конкурс между заинтересованите дизайнери, да проектират 2,5-литров двигател заедно с  мотоциклета. От 45 проекта 11 са включени за втория кръг и накрая през февруари 2009 година са избрани три финалиста, a накрая Stanislav Hanus печели. Победителят в конкурса Stanislav Hanus зедно с Ladislaw Shkoda и Petr Vanek започват да работят върху проекта. Тъй-като FGR е семеен бизнес, финансите са проблем, когато става въпрос за такъв голям проект. Затова те се обръщат към Министерството на промишлеността за безвъзмездни средства, първоначално за FGR 125 GP, в последствие и за Midalu 2500 V6. Министерството на промишлеността не само одобрява FGR 125 GP, на дава и залена светлина на Midalu V6. Прототипът е завършен в края на 2010 и е представен пред обществеността през пролетта на 2011 година. и тестван на писта и на шосе. От 2012 година започват довършителните работи по развитието на мотоциклета и тестовете на двигателя. От тогава до сега мотоциклетът е подложен на множество корекции, както технически, така и визуално. През 2016 мотоциклетът е завършен и представен, като има много промени сравнение с прототипа.

Технически спецификации:

 

двигател

Тип двигател

6-цилиндров,V 90º, течно охлаждане, 4-тактов, DOHC, по 4-клапана

Обем

2442 cm³

Диаметър и ход на буталото

90.0 мм х 64.0 мм

Компресия

9.9: 1

Максимална мощност

240 к.с.

Тип съединител

antihoping, 14-дисков

Горивна система

електронно впръскване

Стартер 

електрически

Предавателна система

 6-степенна

Крайно предаване

верига


шаси

Рама

стоманена тръбна

Система на предно окачване

напълно регулируем Öhlins USD вилка, ход 120 мм

Ъгъл на наклон на вилката

24º 30'

Следа

134 мм

Система на задно окачване

напълно рагулируем централен моно амортисьор Öhlins. ход-134 мм

Предна спирачка

двоен диск, Ø 320 mm, 4-бутални радиални Brembo Racing

Задна спирачка

 един диск, Ø 215 mm, 4-бутални радиални  Brembo Racing

Предна гума

120 / 70-ZR-17

Задна гума

19-200 / 50-ZR-17

Размери

Височина на седалката

786 мм

Междуосие

1545 мм

Сухо тегло

262 кг

капацитет на резервоара за гориво

18 L


  FGR 125 GP

FGR МОТО 3 

 Прототипът отпреди пет години (виж галерия най-долу).


FGR Midalu V6 2016: 

  • fgr-midalu-2500cc-v6-9
  • fgr-midalu-2500cc-v6-8
  • fgr-midalu-2500cc-v6-7
  • fgr-midalu-2500cc-v6-6
  • fgr-midalu-2500cc-v6-5
  • fgr-midalu-2500cc-v6-4
  • fgr-midalu-2500cc-v6-3
  • fgr-midalu-2500cc-v6-20
  • fgr-midalu-2500cc-v6-2
  • fgr-midalu-2500cc-v6-19
  • fgr-midalu-2500cc-v6-18
  • fgr-midalu-2500cc-v6-17
  • fgr-midalu-2500cc-v6-16
  • fgr-midalu-2500cc-v6-15
  • fgr-midalu-2500cc-v6-14
  • fgr-midalu-2500cc-v6-13
  • fgr-midalu-2500cc-v6-12
  • fgr-midalu-2500cc-v6-11
  • fgr-midalu-2500cc-v6-10
  • fgr-midalu-2500cc-v6-1


Прототипът, разработен от Stanislav Hanus е показан за първи път преди пет години:

  • FGR-Midalu-v6_017_01
  • FGR-Midalu-v6_016_01
  • FGR-Midalu-v6_015_01
  • FGR-Midalu-v6_014_01
  • FGR-Midalu-v6_013_01
  • FGR-Midalu-v6_012_01
  • FGR-Midalu-v6_011_01
  • FGR-Midalu-v6_010_01
  • FGR-Midalu-v6_009_01
  • FGR-Midalu-v6_008_01
  • FGR-Midalu-v6_007_01
  • FGR-Midalu-v6_005_01
  • FGR-Midalu-v6_004_01
  • FGR-Midalu-v6_003_01
  • FGR-Midalu-v6_002_01
  • FGR-Midalu-v6_001