Suzuki GSX-R1000 и GSX-R1000R 2017

Suzuki пуска две версии на своя супербайк за 2017 г.

GSX-R1000_L7 GSX-R1000R_L7

 Миналата година Suzuki си позволиха да предизвикат вниманието и да "раздразнят" феновете си с концепцията на модела GSX-R1000 2017, която показаха  на  изложението в Милано - EICMA 2015. Но за тяхна радост на 4ти октомври 2016 на International Motorcycle Show (INTERMOT) в Кьолн Suzuki Motor Corporation представи двата производствени модела за 2017 година: Suzuki GSX-R1000 и Suzuki GSX-R1000R. Това е дългоочакваната 6та генерация на GSX-R1000, която представлява кулминация на сагата на суперспорният модел GSX-R, като след повече от 3 десетилетия от появяването на линията, от GSX-R са продадени над един милион бройки. 

Новият GSX-R1000 има повече от 600 нови части и компоненти. Предлага се в два варианта: стандартния GSX-R1000 и лимитираната версия Suzuki GSX-R1000R. И двете версии са напълно оборудвани за улицата. 

Казано по-просто - това е най-мощният, най-бързо ускоряващ, технологично напреднал и отлично работещ GSX-R правен някога. Той е и най-компактният, най-аеродинамичният и най-лесен за управление GSX-R1000 въобще, който е с плавна реакция на газта, по-добра ефективност изгаряне и с изключително ефективна електронна система за управление на двигателя. Двигателят е не само по-мощен, но е и по-лек. По-компактният и лек 4-цилиндров редови двигател (999,8 куб.см) е с по 4 титаниeви клапана на цилиндър, DOHC, диаметър/ход на буталото - 76 мм/55,1мм, максимална мощност 199,27 к.с., максимален въртящ момент 117,6 Нм, компресия 13,2 : 1 (вместо 12,9 : 1 при предишния). Двигателят е по-тесен в ширина с 6,6 мм, въпреки че има по-голям диаметър на цилиндрите, който е увеличен с 1,5 мм (от 74,5 мм на 76 мм), ходът на буталото, обаче е намален с 2,2 мм (от 57,3 мм на 55,1 мм), а диаметърът на всмукателните клапани е увеличен с 1,5 мм (от 30 мм на 31,5 мм). Всеки цилиндър се захранва от два инжектора, като единият функционира непрекъснато при работещ двигател, а другият , наречен Top Feed Injector (TFI) доставя допълнително гориво при високи обороти, за да се повиши ефективността от изгарянето и да се увеличи крайната мощност. Механичната система, която контролира експлоатацията на клапаните (т.н. клапанна система) е разработена за MotoGP състезанията, е с по-леко работещи кухи разпределителни валове. 

Вътрешните канали са внимателно проектирани, за да се увеличи скоростта, с която охлаждащата течност преминава през главата на цилиндъра и подобрява отвеждането на топлината. Нов радиатор, с по-висок капацитет и оборудван с два вентилатора, също помага да се направи охлаждащата система по-ефективна, дори и с по-малък обем на охлаждащата течност, което също допринася за намаляване на общото тегло на мотора.

Също с нов дизйн е шестстепенната скоростна кутия, на която предавките са преработени , за да се справят с увеличението на мощността. Оборудвана е с новата система Suzuki Clutch Assist Sistem (S-CAS) за по-гладка работа.

Изпускателните клапани (вече от титан, а не от стомана) са по-малки (24мм, вместо 25мм) и са по-леки (всеки с 8,2 грама), като намаляването на теглото им допринася за способността на новия двигател надеждно да постигне по-високи обороти. Използването на по-високи обороти на двигателя и увеличаването на мощността при високите обороти, без да се засяга мощността при по-ниски и средни обороти  е предизвикателството на инженерния екип. Решението е Suzuki Racing Variable Valve Timing (SR-VVT) - система разработена за MotoGP. За разлика от сложните системи, които се използват от други производители, системата SR-VVT е по-проста, по-компактна и по-лека.     Suzuki Racing Variable Valve Timing System (SR-VVT):

Друга вълнуваща характеристика е новата изпускателна система S-AES (Suzuki Advanced Exhaust Sistem). Новата 4-2-1 тънкостенна изпускателан система S-AES е от неръждаема стомана и също има за цел да увеличи конските сили при високи обороти, без да има отрицателен ефект върху мощността при средни и по-ниски обороти. Моделите GSX-R отдавна използват серво-опериращата дроселова клапа Suzuki Exhaust Tuning (SET), вградена в средата на ауспуха, за да се максимизира въртящият момент в целия диапазон на оборотите, чрез оптимизиране на обратното налягане на базата на оборотите на двигателя, позицията на газта и позициата на предавките. Изпускателната система на новия GSX-R1000 подобрява това с добавяне на нови дроселови клапи Suzuki Exhaust Tuning-Alpha (SET-A), които остават затворени в ниските обороти, а след това отворени по време на високите обороти, за да се намали обратното налягане и да се увеличи значително крайната мощност.

Селекторът за режим на работа Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS) за 2017 се различава по функции от предходния и е във формат от три нива, а ключът се намира на лявата ръкохватка на кормилото и позволява на водача да избере един от тях. Така водача лесно избира една от трите различни настройки за доставка на мощност на двигателя в зависимост от различни условия на околната среда, като например; каране по различни състезателни писти, по тесни криволичещи пътища, в градска среда, в натоварен трафик или по прави магистрали. Електронното оборудване използва IMU платформа и различни други сензори, които ще изпращат данни към 32-битовия модул за електронно управление Electronic Control Module (ECM), който контролира новата система за тракшън контрол, наречена Motion Track TCS, която е с 10 режима. Motion Track TCS позволява на водача да избира от 10 различни нива на тракшън контрол, в зависимост от пътните или състезателните условия, както и от личните предпочитания и опит. Модулът за електронно управление (ECM) ще анализирва данните от IMU и сензорите, а Motion Track TCS ги чете на всеки четири милисекунди (0,004с) за по-прецизен тракшън контрол. Режим 1 е минималното ниво на интервенция, а режим 10 е максималното. Режимите 1,2,3,4 са предназначени за каране на писта. Режимите 5,6,7,8 са предназначени за улично каране. Режимите 9 и 10 са за хлъзгави пътни условия. Арматурното табло показва какъв режим е избран, а индикаторна светлина показва, когато Motion Track TCS е активиран. Режимите 1,2,3,4 позволяват някои завъртания на задното колело и са предназначени за по-опитните мотористи, които предпочитат минимална електронна намеса. В режимите 5,6,7,8 Motion Track TCS се намесва по-рано, отколкото в режимите 1,2,3,4. Когато регистрира буксуване или слайд, системата моментално намалява мощността. При режимите 9 и 10, които са предназначени за хлъзгави пътни условия, системата се активира по-рано, отколкото в другите режими.

Окачването е поверено на Showa, въпреки че двете версии на новия GSX-R1000 имат различно оборудване. Стандартната верси предлага усъвършенствана вилка Big Piston Front (BPF) и моно прогресивна Showa отзад. При "R"-версията има по-ценна съвкупност от BFF и BFRC. Предницата на GSX-R1000R е окомплектована с технологията на Showa Balance Free Fork (BFF), както при Kawasaki ZX-10R. По същия начин задното окачване е Showa Balance Free Rear Cushion (BFRC) амортисьор.

Радиалните спирачни 4-бутални апарати Brembo Monoblock са достатъчно надеждни, а челюстите ще стягат 320 мм дискове Brembo, вместо предишните 310 мм дискове Sunstar. Задната спирачна система Nissin използва едно-бутално спирачно апаратче с 220 мм диск.

Новата рама е с 10% по-лека от тази на сегащното поколение и е с 20% по-тясна в най-широката си точка от текущата GSX-R рама, което допринася за по-добрата аеродинамичност.

Предната гума е 120/70ZR-17 Bridgestone. По-голяма задна гума 190/55ZR-17 Bridgestone заменя предишната 190/50ZR-17 и има за цел са де справи с повишените конски сили и въртящ момент.

Обща дължина 2075мм, ширина 710мм, конструктивна височина 1150мм, клиренс 130мм, височина на седалката 825мм, капацитет на резервояра 16л.

Тегло: 

GSX-R1000 (без ABS): 200 кг

GSX-R1000 (с ABS): 202 кг

GSX-R1000R (с ABS): 203 кг

Моделите Suzuki GSX-R1000 и Suzuki GSX-R1000R с АВS ще бъдат налични от юни 2017, а стандартните от май 2017 година.


GSX-R1000:

  • GSX-R1000-L7_variable_valve_timing_system
  • GSX-R1000-L7_valves
  • GSX-R1000-L7_transmission
  • GSX-R1000-L7_strip
  • GSX-R1000-L7_right_switch
  • GSX-R1000-L7_radiator
  • GSX-R1000-L7_muffler
  • GSX-R1000-L7_meter_LCD_2
  • GSX-R1000-L7_meter_LCD_1
  • GSX-R1000-L7_left_switch
  • GSX-R1000-L7_led_tail_light
  • GSX-R1000-L7_imu
  • GSX-R1000-L7_headlight_front
  • GSX-R1000-L7_front_brake_disc
  • GSX-R1000-L7_electronic_throttle_body
  • GSX-R1000-L7_brake_caliper
  • GSX-R1000-L7_aerodynamic
  • GSX-R1000-L7-005
  • GSX-R1000-L7-004
  • GSX-R1000-L7-003
  • GSX-R1000-L7-002
  • GSX-R1000-L7-001

GSX-R1000R:

  • GSX-R1000R-L7_disassembled_parts
  • GSX-R1000R-L7___GSX-R1000-L7
  • GSX-R1000R-L7-rear-suspension-002
  • GSX-R1000R-L7-rear-suspension-001
  • GSX-R1000R-L7-front-suspension-002
  • GSX-R1000R-L7-front-suspension-001
  • GSX-R1000R-L7-LCD-003
  • GSX-R1000R-L7-LCD-002
  • GSX-R1000R-L7-LCD-001
  • GSX-R1000R-L7-015
  • GSX-R1000R-L7-014
  • GSX-R1000R-L7-013
  • GSX-R1000R-L7-012
  • GSX-R1000R-L7-011
  • GSX-R1000R-L7-010
  • GSX-R1000R-L7-009
  • GSX-R1000R-L7-008
  • GSX-R1000R-L7-007
  • GSX-R1000R-L7-006
  • GSX-R1000R-L7-005
  • GSX-R1000R-L7-004
  • GSX-R1000R-L7-003
  • GSX-R1000R-L7-002
  • GSX-R1000R-L7-001