Tamburini T12 Massimo

Tamburini T12 Massimo - безапелационно уникален (видео)

 Последният мотоциклет, проектиран от Масимо Тамбурини преди смъртта му. 

 Tamburini T12 Massimo е направен с най-качествените материали и е оборудван с най-добрите компоненти. Но най-важното е човекът, който е възложил проектирането и реализацията на проекта - маестрото на дизайна Масимо Тамбурини. Масимо почина на 06.04.2014 година, но творенията, които оставя са едно наследство, което принадлежи на всички, които са луди по моторите. Наследство, което се материализира в най-изтънченият и ценен, уникално безкомпромисен супербайк. Този изключителен мотоциклет е последният, проектиран от Масимо Тамбурини преди смъртта му. Масимо Тамбурини е едно от най-големите имена в мотоциклетния дизайн. Геният от Римини е оставил незаличима следа в историята на мотоциклетизма и в сърцата на мотористите. Един човек, който проектирал някои от най-известните и обичани модели мотоциклети от марките Ducati, MV Agusta и Bimota. Тамбурини винаги се е стремял да направи перфектния супербайк, но поради бюджетни ограничения и заради затягането на правилата за приравняване, никога не му е било позволено да изрази напълно своето творчество. Напускането му от MV Agusta през 2008 година е маркирано с тригодишна клауза за неконкуриране (да не сътрудничи на никоя друга компания), което го принуждава да работи по този свой собствен проект. Без да прави, каквито и да е компромиси и без никакви притеснения относно цената, проектът на Тамбурини за един състезателен мотоциклет, напълно освободен от всякакви ограничения, какъвто е бил и неговият творчески дух. Масимо Тамбурини сформира екип от хора, на които има доверие, избрани измежду приятелите му, но с доказана компетентност и няколко млади инженери с голямо желкание да се учат. Той работи усилено по проекта, средно по 12 часа на ден с помоща на сина си Андреа, сформирания екип и един стар сътрудник - специалист по композитни материали, работещ в областта на комплексното моделиране. Андреа Тамборини има вече два зглобени прототипа, като единият е бил тайно тестван от Лука Кадалора, който е дал пълното си одобрение по отношение на динамичните качества на мотора, макар че той е все още в ранен етап на развитие.

Tamburini T12 Massimo е чисто състезателен мотоциклет, предназначен само за писта (в момента няма планове за шосейна версия). Това последно дело на Масимо Тамбурини - пистовият мотоциклет T12, сякаш е изпреварил времето и вече е много ценен и желан за всеки богат колекционер по света (въпреки първоначалната му цена от 300 000 евро). Качествена изработка, с перфектно изпипани елементи, но рационално проектиран така, че мотоциклетът да може да бъде пуснат в редовно, макар и ограничено производство.  В своя клас този елегантен мотоциклет е по-компактен и по-лек, с иновативна технология и дизайн.

За двигател е избран 4-цилиндровия от BMW S 1000 RR, Superbike-версия с 230к.с.(4 клапана на цилиндър,DOHC). След като е избран двигателят,Тамбурини усъвършенства своята идея в продължение на три години и след това през февруари 2012 година, започва да работи на практика в създаването на структурните параметри и геометрията на новото шаси, чрез компютърно математическо моделиране и проектирането на всички други компоненти по шасито, както и подлагането им на структурен анализ. Структуният анализ на всеки един аспект на шасито е направено с цел да се оптимизира теглото по отношение на неговата структурна функция. Целта на маестрото от Римини е да се направи най-лекият и компактен, същевременно най-лесен за управление мотоциклет в клас Superbike. Когато става въпрос за Тамбурини, това означава единство между стил и функционалност: моторът е много лек (тежи само 154,5 кг), а рамата е класическа тръбна стоманена пергола с малък диаметър и с иновативна патентована система, която позволява да се модулира и регулира напречната твърдост на самата структура, без да е необходимо да се заменя всеки елемент. Тази нова иновативна рама е с надлежно патентовано и важно структурно решение, което ще позволи на водача лесно да променя страничната твърдост на рамата с цел да се адаптира към неговия стил на каране или с характеристиките на пистата.

Всички компоненти по тялото на мотоциклета, от обтекателя до самоносещите се резервоар и седалка са направени от космически клас въглеродни влакна. Въздушната кутия и входящите въздушни канали са също от карбон. Джантите Marchesini  са магнезиеви,но Андреа обмисля са сложи карбонови джанти, които да намалят допълнително теглото на мотора. Предното и задното окачване са Öhlins GP, модифицирани в състветствие със спецификациите. Спирачната система е Brembo GP. Изпускателната система e Arrow. Апаратурата и електрониката са Motec, използвани в космическите технологии.

  - техническите характеристики на Tamburini T12 Massimo 

  • T12Massimo-9
  • T12Massimo-8
  • T12Massimo-7
  • T12Massimo-6
  • T12Massimo-5
  • T12Massimo-42
  • T12Massimo-41
  • T12Massimo-40
  • T12Massimo-4
  • T12Massimo-39
  • T12Massimo-38
  • T12Massimo-37
  • T12Massimo-36
  • T12Massimo-35
  • T12Massimo-34
  • T12Massimo-33
  • T12Massimo-32
  • T12Massimo-31
  • T12Massimo-30
  • T12Massimo-3
  • T12Massimo-29
  • T12Massimo-28
  • T12Massimo-27
  • T12Massimo-26
  • T12Massimo-25
  • T12Massimo-24
  • T12Massimo-23
  • T12Massimo-22
  • T12Massimo-21
  • T12Massimo-20
  • T12Massimo-2
  • T12Massimo-19
  • T12Massimo-18
  • T12Massimo-17
  • T12Massimo-16
  • T12Massimo-15
  • T12Massimo-14
  • T12Massimo-13
  • T12Massimo-12
  • T12Massimo-11
  • T12Massimo-10
  • T12Massimo-1