1929 Coventry-Eagle Flying-8

 

 Coventry-Eagle 980сс Flying-8 OHV от 1929 година беше продаден за 163 900 британски лири (207 830 €) на пролетният аукцион на Bonhams (23-24 април) в Стафорт, област Стафортшър, Англия. Този мотоциклет Coventry-Eagle е един от няколкото останали в цял свят Flying-8 с двигател JAP с overhead valve (OHV).

 Някога Ковънтри е бил един големите центрове на британската мотоциклетна индустрия. Coventry-Eagle е една от многото фирми базирани там. Coventry-Eagle е британска компания за велосипеди, триколки и мотоциклети. Основана като компания за велосипеди от господата Richard Hotchkiss, Edmund Mayo и John Meek през 1890 година, които са имали работилница под името "Royal Eagle". След като стартира на 1ви юни 1980 година под името Hotchkiss, Mayo & Meek, компанията го сменя през 1897 година на Coventry-Eagle, когато John Meek напуска. В началото компанията се е намирала на Hill Cross Works в Ковънтри. През 1898 започват да работят по създаването на мотоциклет и през следващата 1899 година призвеждат първият си моторизиран велосипед. Започнали от велосипеди, после триколки и прости велосипеди с двигател отпред, прогресирайки до мотоциклети.

Royal Eagle от 1900г.

 Coventry-Eagle Trimo от 1901 г  с двигател Buchet 3½ к.с.

 Coventry-Eagle от 1903 г. с двигател De Dion Bouton 2¾ к.с.

 Мотоциклет с кош от 1925 г. - Coventry-Eagle Flying-8 980cc с двигател JAP със странични клапани (side valve). 

 

През 1923 година своя дебют прави най-известният мотоциклет на компанията - Flying-8, взел името си осемте конски сили на двигателя си. Въведен през 1923 година, Flying-8 не е първият мотоциклет Coventry-Eagle с V-образен двигател, но е първият, който си създава спортна репутация благодарение на 976 кубиковоя двигател със странични клапани (sidevalve, известен още като Flathead, в който клапаните са поставени в блока на двигателя, до буталото, вместо в главата на цилиндъра, като при двигателя с OHV - overhead valve). Двигател, който е бил надежден и е развивал максимална скорост от 80 мили/час (около 130 км/ч).

През 1926 година е въведена нова OHV-версия на същият двигател JAP KTOR (980 куб.см), който е използван от техните съперници Brough Superior в техния SS100. Приликата на двигателите на Coventry-Eagle 980сс Flying-8 OHC и Brough Superior SS100 не е случайна. Percy Mayo (третият син на Edmund Mayo, който е един от основателите на  Coventry-Eagle) и George Brough (създателят на  Brough Superior) се познават от времето на активната си военна служба по време на Първата световна война. Със своя мощен за (онова време) двигател JAP и добър външен вид, Coventry-Eagle Flying-8 OHV е бил достоен съперник на Brough Superior. Flying-8 е бил добре направен и много популярен и при това бил вторият най-скъп мотоциклет на мотоциклетния пазар тогава. От тези мотоциклети Coventry-Eagle Flying-8 OHV са останалисамо няколко в днешно време.

Този рядък Coventry-Eagle 980сс Flying-8 OHV от 1929 година, продаден на пролетният аукцион(23-24 април 2016) в Стафорт не е единственният такъв продаден на търг на Bonhams. 


 

На аукцион на Bonhams през 2015 година Coventry-Eagle 980сс Flying-8 OHV от 1926 година, бе продаден за 106 780 £ (135 400 €)

На аукцион на Bonhams през 2011 година Coventry-Eagle 980сс Flying-8 OHV от 1928 година, бе продаден за 265 500 $ (232 100 €)

 


Продаденият за 163 900 британски лири (207 830 €) на пролетният аукцион на Bonhams (23-24 април в Стафорт, област Стафортшър, Англия) Coventry-Eagle 980сс Flying-8 OHV от 1929 година:

  • canvas9
  • canvas8
  • canvas7
  • canvas6
  • canvas5
  • canvas4
  • canvas3
  • canvas2
  • canvas10
  • canvas1