Мото Експо София 2019 (част 1)

От 10 до 14 април в столичната зала „Асикс Арена” се проведе Мото Експо София 2019, организирано от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители у нас, съвместно с "Експо Тийм"ООД. Голяма част от най-новото в мотоциклетната индустрия можеше да бъде видяно от българските фенове на двуколесните машини. Първият Мото салон София 2015 се проведе в Интер Експо Център през февруари 2015 година. През 2016 и 2017 година в София Ринг Мол се проведоха следващите мотоциклетни изложения в столицата - Sofia MotoRing Expo 2016 и Sofia MotoRing Expo 2017. През 2018 година нямаше такова изложение. Сега любителите на мотоциклетите отново имаха възможноста да посетят подобно събитие, провеждащо се у нас. На 2500 кв. метра изложбена площ в бившата зала „Фестивална” бяха показани над 150 модела на утвърдени световни марки. 43 бяха фирмите на изложението, като 32 от тях са предлагащи консумативи, оборудване, резервни части, аксесоари и екипировки, а 11 фирми са официалните вносители на 21 мотоциклетни компании, чийто най-нови модели се предлагат у нас. На Мото Експо София 2019 участие взеха Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Harley Davidson, Triumph, BMW, KTM, Husqvarna, Peugeot, MV Agusta, Benelli, Piaggio, Vespa, Aprilia, Moto Guzzi, Royal Enfield, Bеta, Kymco, Peugeot, Quadro, BRP и др.

 Мото Експо София 2019 протече на отлично ниво за българските стандарти, с много добра организация и голям интерес. Увеличаващият се интерес към двуколесните машини е добра тенденция за България, особено като се има в предвид нереално високите за България данъци на мотоциклетите, лошите пътища и продажбите на нови мотоциклети у нас. За 2018 година в България от около 5000 нови регистрации на мотоциклети и скутери, само 1028 са на чисто нови машини, закупени от магазина. Хубавото е, че пазарът у нас върви нагоре, но в сравнение с другите държави от Европейския съюз сме доста назад. Ако се съди по интереса на изложението, може би 2019 година ще е по-успешна за вносителите на нови мотоциклети. Някои от посетителите може да са очаквали да видят Harley Davidson Live Wire или новата версия на Suzuki Katana или MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (а защо не и MV Agusta  F4 Claudio Castiglioni), а други може да са се надявали да видят някои от концепциите Aprilia Cocept RS600, Husqvarna Vitpilen 750 Aero, Kymco Super NEX, MV Agusta Supervelose 800 - машини, показани на на различни изложения в Европа в края на миналата и началото на тази година. Но със сигурност никой не е остана разочарован, защото на Мото Експо София 2019 можеха да се видят по-голямата част от най-новите и авангарди модели на водещите производители в мотоциклетната индустрия, като много от машините на изложението бяха премиерни за България. На огромен интерес се радваха новите Harley Davidson FXDR 114, Aprilia RSV4 1100 Factory, Moto Guzzi V85 TT, BMW R1250 GS и R1250 GS Adventure, Husqvarna Svartpilen 701, Kawasaki Ninja H2 SX, KTM Adventure 790, Triumph Scrambler 1200, Kymco АК 550 Super Touring, Suzuki GSX-S 1000 FA, Honda Super Cub 125, Yamaha Niken, Can-Am Ryker, Vespa Elettrica и т.н.

Големият отсъстващ на изложението бе Ducati, но все пак имаше една машина на известаната италианска марка. На щанда на Shell България бе изложен мотора на Ангел Караньотов - Ducati Panigale V4R. Имаше изложени и други състезателни машини. На щанда на основния спонсор на изложението, Банка ДСК, бяха изложени състезателните машини на Алекс Александров и Марио Ашминов - Kawasaki NinjaZX-6R. На щанда на Akrapovič имаше една състезателна машина Suzuki GSX-R1000R в цветовете на отбора на Suzuki Ecstar. Голямата атракция бе прототипът Honda RC213V, с който Марк Маркес стана шампион в MotoGP през 2017 година. Спорната машина е доставена от Барселона благодарение на официалният представител на Honda за България, Бултрако АД и е с идентични технически спецификации, като този, който кара Маркес в момента. Мощността на V-образния му двигател е 180 кВт (244,5 к.с.).

Посетителите на Мото Експо 2019 имаха възможност да видят българските електрически скутери Motoretta. Първата българска компания за електрически скутери, Моторета Груп представи своите стилни и елегантни машини от модела Motoretta D1, които са със стандартните гелови (60 км автономия) или с литиево-йонни батерии (120 км автономия). Безчетковите двигатели са с мощност 1500 и 3000 вата. Максималният въртящ момент е 110 Нм. Скутерът Motoretta D1 ускорява от 0-45 км/ч за 4,3 секунди. Българската марка Vinghen представи своя първи пуш-скутер - Vinghen Ti1, който е с дебели гуми и с пълно зареждане на батериите има пробег до 80 км при максимална скорост 25 км/ч. Vinghen Ti1 е с 250-ватов ел. мотор и 36-волтова батерия. КТМ е най-продаваната марка у нас за 2018 година (с пазарен дял 21,6 %). Австрийската марка представи 790 Duke и Super Duke 1290 GT, наред с всичките си други най-актуални модели (включително Super Adveture 1290 R и Super Adveture 1290 S). Премиера за Българи направи Adventure 790 R, чийто световен дебют бе през ноември миналата година на изложението в Милано. ЕДИ мотоцентър (Софкъмпани ООД) е официален вносител за България на Kawasaki, KTM, Husqvarna, а също и за Alpinestars, Shoei, Fox, Forma, Airoh, Bel Ray, Spy. Kawasaki бе със значимо участие на Мото Експо 2019. Японската марка представи новия спортен турър Ninja H2 SX и спортния Ninja ZX-6R, които са премиери за България. Вниманието приковаваха Vulcan S Cafe и Z900RS, а също и обновените Versys 1000 и Z400. Husqvarna представи новия Svartpilen 701, който е с оригинален дизайн, едноцилиндров 692,7-кубиков двигател с водно охлаждане, спирачни апарати Brembo, Bosch ABS, окачване WP. Сред изложените моделите се открояваха FE 450, TE 250, Vitpilen 701 и Svartpilen 401. Световният лидер по прожажби, Honda, е на второ място по продадени нови двуколесни у нас за 2018 година (с пазарен дял 13,2 %). Официалният представител на марката за България е Бултрако АД. Премиера за България направиха Honda Monkey, спортния CBR650R, Super Cup C125 и неокаферейсъра CB650R. Баха изложени също и емблематичното ендуро Honda Africa Twin и офроуд скутерът Honda X-ADV. Повишен интерес имаше към туристическия GL 1800 Gold Wing (с круиз контрол, система Smart key, Apple CarPlay, Bluetooth, 7-инчов TFT-дисплей с 8 нива на яркост, електрически регулируема предпазна слюда, еърбег). Предлага се и във вариант с DCT (двоен съсединител). BMW се представиха с модели от всички класове и сегменти. Посетителите можеха да се запознаят отблизо с премиерните за България R1250 GS, R1250 GS Adventure, F 850 GS Adventurе. Моделите R1250 GS и F 850 GS имаха премиери на INTERMOT 2018, а R1250 GS Adventure и F 850 GS Adventure дебютираха на EICMA 2018. Напълно обновеният супербайк BMW S 1000 RR е с нов двигател, окачване, рама и има нова визия, като фаровете вече са еднакви, заменяйки обичайните асимертични досега. Вниманието привличаха също моделите F 750 GS и R nineT. Туръра K1600 GT и багъра K1600 В се радваха на голям интерес (и двата с 6-цилиндров редови двигател с обем 1649 куб.см и мощност 160 к.с.). Беше изложен едноцилиндровия G 310 GS - първият модел на марката с малка кубатура. На изложението можеха да се видят високотехнологичните скутери C 400 X и C 400 GT. Harley Davidson представи новия пауър крузър FXDR 114, който е с най-мощния двигател, слаган някога на Softail шаси, а двойните балансиращи валове поглъщат вибрациите в свободен ход, подобрявайки комфорта. Комфорт предлага и новият турър Harley Davidson Road Glide, който е с двигател Milwaukee-Eight 107 (1745 куб.см). Сред изложените модели на американската марка бяха Street Rod и Sport Glide, които са отскоро на нашия пазар, а също и любимите на много Fat Boy 114, Road King и Fat Bob. София Мото Трейд е официалният представител на Harley Davidson за България. Yamaha участва на изложението с най-новите и актуални модели. Мотодинамикс е основен вносител на марката за България. Триколесния Niken бе най-атрактивния модел за посетителите. На Мото Експо 2019 можеха да се видят XT1200ZE Super Tenere, Tenere 700, YZF-R1, YZF-R6, YZF-R3, YZF-R125, XSR700 (с класическа визия), MT-10, MT-09, MT-07, MT-03, MT-125. Италия Моторс е основен представител на България на Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio, Vespa и FB Mondial. Aprilia представи обновените Tuono V4 1100 и RSV4 1100 Factory. Един от хитовете на EICMA 2018, супербайкът RSV4 1100 Factory имаше световна премиера в края на миналата година, а сега дебютира и у нас на Мото Експо 2019. RSV4 1100 Factory вече с увеличена кубатура (1078 куб.см) и повече мощност (217 к.с.). Обновения Tuono V4 1100 е с усъвършенствано електронно управление и полуактивно електронно окачване (Tuono V4 1100 в две версии: Tuono V4 1100 RR и по-ексклузивния Tuono V4 1100 Factory). Бяха изложени моделите Aprilia RX, Aprilia SX, Shiver 900, Dorsoduro 900 и скутерите SR и SR Motard. Moto Guzzi представи новото ендуро V85 TT, което е дебют за България. Moto Guzzi V85 TT е оборудван с новата мултимедийна пларформа Moto Guzzi MIA, която позволява редица възможности за свързване на TFT-екрана със смартфон. Най-впечатляващият мотор на известната италианска марка бе Moto Guzzi MGX-21 Flying Fortress. Присъстваха и моделите Eldorado, V7 и V9 Bobber Sport. FB Mondial е нова марка на нашия пазар. На изложението бяха представени моделите Hipster 125 и Hipster 300. Piaggio представи скутерите Medley, оборудвани с модерни технологии, ABS, Start & Stop, технология за "светлинен водач". Те са с едноцилиндрови 125 и 150-кубикови двигатели, с 4 клапана, с течно охлаждане и елктронно впръскаване на горивото. Скутрът е в три версии: Medley, Medley S и Medley Special Edition. Vespa представи премиерно електрическия скутер Elettrica. Беше изложена цялата гама на модела GTS, включващ пет версии: класическата версия на Vespa GTS, GTS Touring, GTS Super, GTS Super Sport и GTS Super Tech. Triumph представи новия член от семейството Scrambler в две версии: Scrambler 1200 XC и Scrambler 1200 XE. Бе представен и новия Bonneville Speedmaster, който е с 1200-кубиков двигател с водно охлаждане и 8 клапана. Изложени бяха и двете версии на Triumph Street Triple - S и RS. Сред изложените мотоциклети бяха и моделите Tiger 800 XRX, Tiger 800 XCA, Tiger 1200 XCX, както и Truxton R и Triumph Bonneville Bobber, които се радваха на изключителен интерес. ЮКей Байкс е официален вносител на Triumph за България. Suzuki отбеляза солидно присъствие на Мото Експо 2019. Компанията от Хамамацу бе предприела офанзива с модели от всички класове. Основен вносител на Suzuki за България е фирма Миркат ООД. Посетителите можеха да видят отблизо моделите SV 650 X, V-Strom 1000, V-Strom 650XT, V-Strom 250, GSX-R 1000R, GSX-S 1000, GSX-S 750, GSX-S 250, скутерите Burgman 200A и Address 110.  Royal Enfield, легендарната британска марка, вече с индийски собственици, присъства за пръв път на изложение у нас. Royal Enfield представи Continental GT 650, Interceptor 650, Bullet 500 и набиращият популярност Himalayan - първият адвенчър байк на компанията. Peugeot представи премиерно за България новия спортен скутер Speedfight 125. Бяха изложени моделите Kisbee, Tweet, нео-ретро моделът Django и триколесния Metropolis. На изложението бе показано и най-доброто от гамата велосипеди на Peugeot. Фирма Сенакс ООД е официален вносител за MV Agusta, Benelli, Kymco, Quadro, също и за Arai, Tucano Urbano, Zandona и RST. MV Agusta представи някои от най-атрактивните си модели, всичките изключително красиви. Голям бе интереса към изложените MV Agusta Brutale 800 (в новата за 2019 г. синя окраска),  Dragster 800 RR Pirelli, Dragster 800 RR, Turismo Veloce 800 Lusso, MV Agusta F3. Kymco представи най-новите си модели. Скутерите на тайванската марка са едни от най-продаваните в Европа. Представени бяха новите AK 550 Super Touring и Xciting S400i (с нова та интегрирана навигационна система Noodoe). За първи път у нас бе представена ATV-машината Kymco MXU 450i SP. Бе изложен и по-големия му брат MXU 700i EPS. Елекртическите скутери iONEX дебютираха на Tokio Motor Show 2018. Електрическите Kymco iONEX също бяха показани на Мото Експо София 2019. Най-голяма иновация на ел.скутрите на Kymco е системата за зареждане на батериите iONEX, която предлага опции за бързо зареждане за 1 час и смяна на батериите за няколко секунди. Петте батерии са  с удобни за носене дръжки, а с едно зареждане предлагат 200 км автономия. Benelli е нова марка за българскя пазар. Италианската компания от Пезаро отчете над 50 % ръст на продажбите в световен мащаб през 2018 година. Посетителите можеха да видят моделите 302 S, 502 C, TRK 502, TNT 125. Голям бе интереса към Leoncino 500, с оригинален дизайн от CentroStile Benelli, съчетаващ класическа визия с модерни дизайнерски линии. Швейцарската компания Quadro Vehicles представи своите три- и четири-колесни компактни макси скутери, които са с най-модерната и съвременна технология Hydraulic Tilting System (HTS) - рeволюционна хидро-пневматична система на окачване, при която всички колела се накланят едновременно в завоите, осигурявайки максимално сцепление при всички видове терени. Най-новото попълнение в гамата на Quadro - моделът Qooder бе с премиера на Мото Експо 2019. Bombardier Recreational Products (BRP) -  представи ATV-та, бъгита и триколки Can-Am, моторни шейни Ski-Doo, джетовете Sea-Doo, извънбордови двигатели Evinrude. Зундерт Екстрийм е официален вносител за България на кандско-американската марка. На голям интерес се радваше изложеният Can-Am Spyder F3 S. Дебют за България направи новият трайк Can-Am Ryker Rally,който е с три-цилндров двигател Rotax 900 ACE, с течно охлаждане, с електронно впръскване на горивото и електронно управление на дроселаовата клапа. Сред изложителите на Мото Експо 2019 бяха All-Express - основен вносител за България на гумите Dunlop, както и Margel - официален представител за България на гумите Metzeler и Pirelli. На щандовете на МотоБум и МотоАкцент имаше богат асортимент от екипировка и аксесоари. Мотоциклетни облекла, каски, мото куфари и багажници, разнообразни пътнически и туристически принадлежности на водещи световни марки можеха да бъдат избрани на щандовете им. Щандове на изложението имаха Shell, Midland и Motul. Томбола, промоции и редица награди зарадваха посетителите на изложението.


Мото Експо София 2019 (част 2)


  • MotoExpoSofia2019-069
  • MotoExpoSofia2019-068
  • MotoExpoSofia2019-067
  • MotoExpoSofia2019-066
  • MotoExpoSofia2019-065
  • MotoExpoSofia2019-064
  • MotoExpoSofia2019-063
  • MotoExpoSofia2019-062
  • MotoExpoSofia2019-061
  • MotoExpoSofia2019-060
  • MotoExpoSofia2019-059
  • MotoExpoSofia2019-058
  • MotoExpoSofia2019-057
  • MotoExpoSofia2019-056
  • MotoExpoSofia2019-055
  • MotoExpoSofia2019-054
  • MotoExpoSofia2019-053
  • MotoExpoSofia2019-052
  • MotoExpoSofia2019-051
  • MotoExpoSofia2019-050
  • MotoExpoSofia2019-049
  • MotoExpoSofia2019-048
  • MotoExpoSofia2019-047
  • MotoExpoSofia2019-046
  • MotoExpoSofia2019-045
  • MotoExpoSofia2019-044
  • MotoExpoSofia2019-043
  • MotoExpoSofia2019-042
  • MotoExpoSofia2019-041
  • MotoExpoSofia2019-040
  • MotoExpoSofia2019-039
  • MotoExpoSofia2019-038
  • MotoExpoSofia2019-037
  • MotoExpoSofia2019-036
  • MotoExpoSofia2019-035
  • MotoExpoSofia2019-034
  • MotoExpoSofia2019-033
  • MotoExpoSofia2019-032
  • MotoExpoSofia2019-031
  • MotoExpoSofia2019-030
  • MotoExpoSofia2019-029
  • MotoExpoSofia2019-028
  • MotoExpoSofia2019-027
  • MotoExpoSofia2019-026
  • MotoExpoSofia2019-025
  • MotoExpoSofia2019-024
  • MotoExpoSofia2019-023
  • MotoExpoSofia2019-022
  • MotoExpoSofia2019-021
  • MotoExpoSofia2019-020
  • MotoExpoSofia2019-019
  • MotoExpoSofia2019-018
  • MotoExpoSofia2019-017
  • MotoExpoSofia2019-016
  • MotoExpoSofia2019-015
  • MotoExpoSofia2019-014
  • MotoExpoSofia2019-013
  • MotoExpoSofia2019-012
  • MotoExpoSofia2019-011
  • MotoExpoSofia2019-010
  • MotoExpoSofia2019-009
  • MotoExpoSofia2019-008
  • MotoExpoSofia2019-007
  • MotoExpoSofia2019-006
  • MotoExpoSofia2019-005
  • MotoExpoSofia2019-004
  • MotoExpoSofia2019-003
  • MotoExpoSofia2019-002
  • MotoExpoSofia2019-001