EICMA 2018 - поглед към бъдещето на двуколесната мобилност (част 2)

EICMA 2018  (06-11 ноември)

  76то издание на EICMA се доказа, като една неоспорима референтна точка за двуколесната индустрия, укрепвайки глобалната си атрактивност с изложители от над 40 различни страни. "Световната витрина на мотоциклетната индустрия", както президентът на EICMA, Aldrea Dell'Orto нарече изложението в Милано, което е едно от най-важните и най-големи събития, посветено на двуколесните машини в световен мащаб. Със своята най-нова продукция компаниите, участващи на изложението, ясно очертават бъдещето в мотоциклетния сектор, стараейки се да прогнозират потребностите на мотористите, заедно с предизвикателствата, които пазара налага. Столицата на Ломбардия отново стана световна столица на двуколесния сектор в шестдневен срок в периода от 6ти до 11ти ноември 2018 година, когато цялата мотоциклетна общост е приковала внимание към Италия и стотици хиляди любители на мотоциклетите посетиха изложбената площ на Fiera Milano-Rho. 6ти и 7ми бяха дни за търговските представители и тези на медиите, а дните от 8ми до 11ти бяха за обществеността. Производители, търговци, професионалисти и ентусиасти заживяват на една вълна сред най-новите модели, изумителни концепции, иновации и пазарни новини от двуколесния свят.

  ... EICMA 2018 (част 1)...   Повечето компании бяха изложили целите си гами за следващата година. Всички производители бяха излезнали с "цялото си бойно снаряжение", показвайки всичко най-добро, с което разполагат и вдигайки покривалото на най-новата си продукция. Имаше много актуализирани модели за 2019 година, но чисто новите и дебютиращите модели, също не бяха никак малко. BMW показа на Intermot 2018 новите R 1250 GS и F 850 GS, а сега на EICMA 2018, представи версиите R 1250 GS Adventure и F 850 GS Adventure. В Кьолн преди няколко седмици бе представен и новия R 1250 RT, който е с новия двигател, който е сега при другите модели от семейството R: R 1250 R и R1250 RS. Спортният S 1000 RR е напълно обновен. BMW S 1000 RR 2019 е нов двигател, рама и окачване, а двата еднакви фара, заменят асиметричния дизайн на фаровете, така характерен за модела. Конските сили вече са 207, а теглото с 10 кг по-малко. Скутерът C 400 X, вече и във вариант C 400 GT. Дебют за Honda направи CB 650 R, който допълва семейството на "Neo Sports Cafe". Tехнически и естетически актуализации получи гамата на 2-цилиндровите 500-кубикови модели - CB 500 F, CBR 500 R, CB 500 X. Емблематичният CBR 1000 RR Fireblade вече е с обновена и по-сложна електроника. Honda показаха и новите цветове на X-ADV, както и новия скутер Forza 300 и новия Super Cub 125. Yamaha представи новия Tenere 700, който е с няколко разлики в сравнение с концепцията T7. Беше преставена и нова GT версия на триколесния Niken. Niken GT е предназначен за по-дълги и по-тежки пътувания. Yamaha представи и YZF-R1 GYTR, от който ще бъде пуснати само 20 бройки, по случай 20-годишнината от пускането на първия YZF-R1 през 1998 година. Suzuki представи новата версия на Katana, вдъхновена от популярния модел от 1981 година, но вече с ново оборудване и 999-кубиков двигател с мощност 150 к.с. Бяха показани и обновените за 2019 GSX-R1000, GSX-S 750 (с намалена мощност - 35 kW, за лиценз А2) и RMZ 250. Официална премиера направи Suzuki GSX-R1000R Ryuyo (212 к.с. и тегло 168 кг), от който ще бъдат направени само 20 бройки. Kawasaki представи два нови модела от семейството W. Това са W800 Street и W800 Cafe, които са вдъхновени от W1 650 от 1966 година, но вече с ABS и отговарят на Euro4. Kawasaki представи и новия спортен турър Ninja H2 SX SE (210 к.с.). Бяха показани и новите Versus 1000 и Versus 1000 SE (който е електронно окачване). Европейска премиера направи новият ZX-6R. Другият чисто нов модел на марката е Z400. Ducati показа на  Intermot 2018 в Кьолн новите Multistrada 1260 Enduro и Scrambler 2019 (четири нови предложения на версиите Icon, Cafe Racer, Full Throttle и Desert Sled). На EICMA 2018 дебют направиха новият Hypermotard 950 (вече c 114 к.с.) и новият Diavel 1260, ревизиран в шасито, дизйна и двигателя Testastretta DVT 1262. Изложен бе и свръхмощния Ducati Panigale V4R (224 к.с.). MV Agusta представи новия мощен нейкид байк Brutale 1000 Serie Oro (208 к.с.), заедно с F4 Claudio Castiglioni и концепцията Superveloce 800. Aprilia обнови Tuono V4 1100 и RSV4 1100 Factory, намалявайки теглото и увеличавайки конете, особено при Aprilia RSV4 1100 Factory, при който, освен че кубатурата вече е 1078 см, конете са 217, а теглото е 199 кг. Moto Guzzi представи новия сериен модел V85 TT, който миналата година бе показан за пръв път, като концепция на EICMA 2017. Италианската компания показа и новия V7 III Stoner Night Pack. Triumph изложи новия Scrambler 1200. Бяха представени два модела на базата на Bonneville T120. Единият бе T120 Ace, посветен на Ace Cafe в Лондон, като от него ще бъдат направени 1300 мотоциклета. Вторият е T120 Diamond, от който ще бъдат произведени само 900 бройки.  Harley Davidson, освен окончателната версия на LiveWire, представиха и новия FXDR 114. Indian представиха 4 нови отличителни аксесоарни колекции за FTR1200 S и FTR1200, даващи опции за всеки да ги направи подходящи за собственния си стил и претпочитания. Колекциите Tracker, Rally, Sport и Touring са отлични решение на компанията, след като преди време, след  представянето на серийните модели FTR1200 S и FTR1200, разискванията бяха, че те се различават сериозно от концепцията. КТМ показа новите за 2019 модели - Adventure 790 и Adventure R. А моделът KTM 690 Enduro R 2019 е с нова рама и окачване. Husqvarna представи официално новите серийни модели Svartpilen 701 и Vitpilen 701. През 2019 година Brough Superior ще чества 100 годишнина от създаването на оригиналната британска марка, което бе отбелязано с модела S.S.100 и световната премиера на новия модел Brough Superior Anniversary 2019, струващ 100 000 €. Benelli  сериозно разширява гамата си с 302S, 752S, 502S и представи чисто новите модели Leoncino 250, Imperiale 400 и TRK 251. Moto Morini представи модела Milano, вече като серийна версия. Беше представен и модела Corsair ZT, който е продължение на  Corsair ZZ. Peugeot показа едноцилиндровия P2X в две версии - Roadster 125 и Cafe Raсer 300. GasGas представи новия Enduro GP, оборудван със сътезателни части и новия автентичен мотоциклет за състезания Trial GP (вдъхновен от официалните мотоциклети в Trial World Championship). Австрийската компания KSR Group беше една от приятните изненади на EICMA 2015, когато представи първия модел BX125 (с 125-кубиков, едно-цилиндров двигател с въздушно охлаждане, който е японска разработка) от новата марка мотоциклети Brixton, които са с подчертано класически дизайн. Гамата им вече е разширена. Преди няколко седмици на Intermot 2018 в Кьолн видяхме 250-кубиковата серия Brixton, а тук беше представена и дву-цилиндровата концепция Brixton ВХ500. Malaguti, също под шапката на KSR Group, представи мотоциклетите от малкия клас: Monte Pro 125, XSM 125, XTM 125, Dune 125, спортния RST 125 и скутера Madison 300. FB Mondial прeдставиха еноцилиндровия Flat Track , който ще се появи през 2019 с 125-кубиков и 300-кубиков двигател. Piaggio представи новия скутер MP 300HPE, който е и в спортна версия. Kymco отбелязаха своята 55-годишнина с юбилеен модел на АК 550 - флагмана на макси скутерите на марката, който е един от най-продаваните модели скутери през изминалата година. Kymco представи новите модели People One 125i и Like S. Напълно обновен е Agility+300, който вече е с 27 к.с. Hero Motors представи новите XPulse 200 и XPulse 200T. SWM Motorcycles представи новия нейкид байк , със странно-изписващо се наименование, отдаващо почит на Варезе - Va're:z и ще е в три варианта на двигателя - 125, 300 и 400 куб.см. Beta представи дву-тактовия кросов мотоциклет RR200, заедно с цяла армия кросови мотори. Тайванската компания SYM представи новия кафе-рейсър Wolf 300, както и новите NH 125 T и NH 125 X. Italjet показаха новия кафе-рейсър Caffeina и новите 4-тактови скутери Dragster, в 125-кубикова и 200-кубикова версия. OHVale представи цялата си гама мини спортни мотоциклети от серията GP-O. Mash представи новия Force 400, който е с класическа ретро визия и скрамблъра Rock 125. Italmoto представи новия Tiquattro Cafe Racer 250. Quadro Vehicles представиха новия четириколесен скутер Nuvion.

Разнобразието при изложените велосипеди бе огромно, като акцентът бе на задвижваните с батерии. За трета поредна година имаше зона (Aera e-bike), предназначена за електрически велосипеди , като тази година е с по-голяма площ.Tова е логично, след като производството на ел. велосипеди нарастнало значително в световен мащаб. Те вероятно ще отнемат част от пазара на скутерите, защото за карането на ел.велосипеди не е задължителна каската (въпреки че е преоръчително), разходите са значително по-малки, не консумират бензин, не трябва да минават годишен технически преглед, не им е нужна застраховка гражданска отговорност, могат да се карат и по вело-алеите, а 25 км/ч са напълно достатъчни за напредване в градската джунгла. Присъстваха значително много марки, произвеждащи велосипеди и електрически велосипеди, като Italwin, Scott, V-ITA, XP Bikes, Olmo, Askoll, Otto Bike, Alata, Rieju, Cicli Lombardo, Bergamont, Nuuk, Montana, Italjet, Five и много други. Щандът на V-ITA привличаше вниманието не само с елегантния дизайн на електрическите си велосипеди , но и с голямата видео-стена и ефектни мигащи светлини, достатъчни за една средно голяма дискотека. Може би, интересът към КТМ бе най-голям, гарантиран от широката гама. Австрийците имаха изложени и електричеки модели. Естествено и Husqvarna бяха изложили електрически велосипеди. GasGas представиха своя първи планински велосипед Pyrenees. Електрическият велосипед Alligator Carbon на Moto Parilla беше голямата атракция при велосипедите (макар да не бе нов модел). Polini представи технологията Dual Battery, която използва при велосопеда с електрически мотор E-P3. Системата, задвижваща двигателя гарантира 420 км автономност, но също гарантира дълъг експлоатационен период, благодарение на две групи батерии. Немската компания Riese & Müller, специализирана в производството на ел.велосипеди, също представи широката гама на своите модели. Kawasaki  показаха новата си линия електрически велосипеди, разработена в партньорство с Merida. Набиращите популяност електрически велосипеди, бяха изложени и от Peugeot, Yamaha, Moto Morini, Bosch, Fantic  Motor и Piaggio. Даже Ducati показаха електрически велосипед - MIG-RR, направен в сътрудничество с Thok.

За най-красив мотоциклет на EICMA 2018 бе обявен MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro, който получи одобрението на 35,69 % от гласувалите. Втори и трети, съотвено, станаха Ducati Hypermotard SP (12,19 %) и Aprilia RSV4 1100 Factory (9,78 %). Четвъртото място бе за Moto Guzzi V85 TT ( 8,36 %). Пети стана KTM 790 Adventure (5,30 %).

В едно от най-атрактивните забавления на EICMA 2018, се превърна мото-симулаторът на MotoTrainer. Италианската компания го беше предоставила и миналата година на EICMA 2017, после го представи на Motorbike Expo 2018 във Верона и на Motodays 2018 в Рим. MotoTrainer е предназначен за обучаване на мотористи, като може да възпроизвежда достоверно преживяванията и емоциите от карането на спортен мотоциклет на писта. Това е първият симулатор в света, който използва истински мотоциклет. Мото-симулаторът е с регулируемо междуосие и става за всички спортни мотоциклети, независимо от модела и марката. MotoTrainer е абсолютно безопасен, като трениращият може да накалня машината до 50 градуса, симулирайки лягането в завоите на пистата. Хубавото е , че може да се използва и през зимата , когато не може да си караме моторите, заради лошото време и снеговете. Симулаторът се транспортира лесно и се сглобява за половин час. После се монтира мотоциклета към симулатора и пуска се видеото. През първите два дни на изложението, с малко чакане човек можеше да се дореди до MotoTrainer. Но в следващите четири дни желаещите да го изпробват бяха много и постоянно имаше голяма опашка от кандидати.

EICMA 2018 - поглед към бъдещето на двуколесната мобилност (част 1)

Най-добрите кастъми на EICMA 2018