EICMA 2018 - поглед към бъдещето на двуколесната мобилност (част 1)

EICMA 2018   (06-11 ноември)

  76то издание на EICMA се доказа, като една неоспорима референтна точка за двуколесната индустрия, укрепвайки глобалната си атрактивност с изложители от над 40 различни страни."Световната витрина на мотоциклетната индустрия", както президентът на EICMA - Андреа Дел'Орто нарече изложението в Милано, което е едно от най-важните и най-големи събития, посветено на двуколесните машини в световен мащаб. Със своята най-нова продукция компаниите, участващи на изложението, ясно очертават бъдещето в мотоциклетния сектор, стараейки се да прогнозират потребностите на мотористите, заедно с предизвикателствата, които пазара налага. Столицата на Ломбардия отново стана световна столица на двуколесния сектор в шестдневен срок в периода от 6ти до 11ти ноември 2018 година, когато цялата мотоциклетна общост е приковала внимание към Италия и стотици хиляди любители на мотоциклетите посетиха изложбената площ на Fiera Milano-Rho. 6ти и 7ми бяха дни за търговските представители и тези на медиите, а дните от 8ми до 11ти бяха за обществеността. Производители, търговци, професионалисти и ентусиасти заживяват на една вълна сред най-новите модели, изумителни концепции, иновации и пазарни новини от двуколесния свят.

 Над 1700 марки от всички области на мотоциклетната индустрия показаха всичко най-ново, което са произвели. С красиви момичета и някои от най-известните имена от моторциклетните спортове, компаниите правеха своите презентации. Някои бяха наблегнали на светлинни ефекти и огромни видеостени, а други редом до новите модели бяха изложили легендарни свои класики от миналото. В каросерията на ретро камион марка MV Agusta беше изложен уникалния  MV Agusta F4 Claudio Castiglioni. Също така MV Agusta бяха изложили ретро триколка с каросерия, пълна със сочни ябълки, които бяха изядени от посетителите. В следващите дни отново бе напълвана и отново бе опустошавана до дъно. Хората съчетаваха полезното с приятното. Kawasaki показа, как се е променял Z900 през годините 1972, 1973,1974 1975, 1976, като беше изложен екземпляр от съответната година. Естествено, на щанда на марката беше изложен модел от последното поколение на Z900RS. Но освен версията на Z900RS за 2019 година, там бяха изложени и два прекрасни кастъм-варианта на този модел, единия изработен от MRS Oficina, а другия от Moto Corce. Suzuki направи много ефектна презентаци на новата Katana, като облечена в трационно кимоно японка въртеше меча, чието име носи мотоциклетът, а в стъклена витрина бе изложен популярния стар модел от близкото минало и комплект самурайски мечове. Kymco отбеляза своята 55-годишнина с юбилеен модел на АК 550 - флагмана на макси скутерите на марката, който е един от най-продаваните модели скутери през изминалата година. По случай юбилея, бе представен и прототип на електрически спортен мотоциклет - SuperNEX. Hero отчете, че са продали над 86,5 милиона скутери и мотоциклети, от създаването си през 1984 година, досега. На голям екран индийската компания показваше продажбите си в реално време, като бе обявено, че продава по едно двуколесно на всеки две секунди. Brough Superior ще чества 100-годишнина догодина и представи юбилейния модел Anniversary 2019, който бе един от най-скъпите мотоциклети на изложението.

Не бяха малко и изложените спорните мотоциклети, участвали различни състезания и шампионати, като с някои от тях печелени титли в миналото или настоящето. Все пак, мотоциклетите, с които са спечелени шампионските титли, са най-добрата реклама за производителите. Имаше го Honda CBR 1000R Special Glemseck 101, каран преди време от Майкъл Дуън. Изложени бяха и шампионските мотциклети от тази година. Беше изложен Honda RC231V, с който Марк Маркес спечели титлата в MotoGP за 2018 година. Тук бе и Kawasaki ZX-10RR, с който Джонатан Рей спечели шампионата Word Superbike за 2018 година (четвърта поредна титла за него). Също и КТМ 450, с който Матиас Валкнер спечели Рали Дакар 2018. Изложен бе и Kawasaki Ninja 400, с който Ана Караско спечели титлата в Wоrld SSP300. Първата жена станала шампион в мотоциклетните спортове, състезавайки се наравно с мъжете. На щанда на KTM бе и 450 SX-F, с който холандецът Джефри Херлингс, стана световен шампион по мотокрос за 2018 година в шампионата MX GP. През август, за Гран При на България, той спечели и двата манша на полигона "Горна Росица" краи Севлиево. Много от звездите във всичките мотоциклетни спортове присъстваха на изложението - Марк Маркес, Джонатан Рей, Хорке Лоренцо, Макс Биаджи, Андреа Довициозо, Данило Петручи, Аандреа Яноне, Пол Еспаргаро, Джак Милър, Ана Караско, Марк Кома, Адриен бан Беверен, Хоан Бареда, Пауло Гонзалвеш, Рики Брабек, Кевин Бенавидес, Хосе Корнехо, Джефри Херлингс, Тони Боу, Такахиса Фуджинами и още много други, които представяха отборите си, а също посетиха щандовете на марките, на които са рекламни лица. Посетителите можеха да видят и много от машините на участниците в MotoGP, Moto3, Moto2, Word Superbike, Рали Дакар, MX GP и от другите мотоциклетни състезания.

Както на всяко издание на EICMA, така и на сегашното, имаше специална, зона с кастъми. Всъщност, кастъмизирани машини имаше на много места на изложението, защото много от компаниите ги бяха изложили с рекламна цел, показвайки своите продукти, вложени в тези машини. А много от кастъмите на EICMA 2018 бяха изключитени майсторси изработки, посветени на различни тематики. Custom Works Zon представиха зрелищния кастъм, наречен Zonnevlek. Друг изложен кастъмизиран мотоциклет бе изящния Harley-Davidson Turbo Street Fighter, направен в Япония от Cherry's Company. Посетителите можеха да се докоснат до три мотоциклета, които са големите финалисти, участващи в конкурса The Battle of the Kings 2018, който е за кастъмизирани мотоциклети Harley Davidson. Back To The Track от Аделаида,  Farm Machine от Болона и The Prince от Банкок. MV Agusta Turismo Veloce "VERSUS", кастъмизиран от италианската компания Valter Moto, бе едно от бижутата на EICMA 2018. Въпреки че заводската версия на Turismo Veloce е изключително красива, Valter Moto са се справили блестящо. Имаше и един интересен мотоциклет, направен да подобри рекорда за скорост на мотоциклет, задвижван с природен газ. Наречен Open Eyes Dream и е измайсторен от Dino Romano с подкрепата на италианската марка за луксозни мъжки часовници U-Boat.  Indian Chief Vintage от 2016 г. е преобразен от Markus Krasser в синия шедьовър Indian Bagger за музея Top Mountain Motorcycle Museum...Най-добрите кастъми на EICMA 2018.

 Ретро мотоциклетите на EICMA 2018 бяха една от атракциите. Имаше ги и сред новите експонати на големите производители, като явно целта да се привлече внимание, при това доста успешно. Разбира се, имаше и цяла зона с ретро мотоциклети на EICMA 2018, която също предизвикваше голям интерес на посетителите. Имаше зона на военните, които бяха изложили няколко ретро мотоциклета от историческия музей на военната моторизация. Карабинерите също имаха своя зона, в която бяха изложили мотори, които са използвали през годините. Имаше и щанд на полицията, но там мотоциклетите бяха само нови модели.

 

 И тази година имаше огромна открита зона MotoLive. Най-динамичната зона на изложението с много музика, шоу, развлечения и състезания с много адреналин и емоции. Мотокрос надпревара, международните SX-серии, SX-серии за юноши, състезания с АТV-та, фриистайл състезани и акробатика. Royal Einfield имаше зона за тестово каране. Отново, Yamaha имаше зона за най-малки фенове на моторите, където екипираните малчугани въртяха обиколки.

 Надпреварата с конските сили при спорните мотоциклети се превърща в истиска война на мощността, като границата от 200 к.с. е мината от почти всички големи производители: Kawasaki Ninja H2 R (310 к.с. при 14 000 об./мин.), Kawasaki Ninja H2 (231 к.с. при 11 500 об./мин. и с RAM Air достига 241 к.с.),  Ducati Panigale V4 R (221 к.с. при 15 250 об./мин. и с изпускателна система Ducati Performance от Akrapovič достига 234 к.с. при 15 500 об./мин.),  Aprilia RSV4 1100 Factory (217 к.с. при 13 200 об./мин.),  Ducati Panigale V4 и Panigale V4 S (214 к.с. при 13 000 об./мин.), Suzuki GSX-R1000R Ryuyo (212 к.с. при 12 900 об./мин.), Kawasaki Ninja H2 SX (210 к.с. при 11 000 об./мин.),  MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (208 к.с. при 13 450 об./мин.),  BMW S 1000 RR (207 к.с. при 13 500 об./мин.),  Kawaski Ninja ZX-10RR (204 к.с. при 14 800 об./мин.),  Kawaski Ninja ZX-10R (203 к.с. при 14 200 об./мин.),  Suzuki GSX-R1000R (202 к.с. при 13 200 об./мин.),  Yamaha YZF-R1M и Yamaha YZF-R1 (200 к.с. при 13 500 об./мин.), Kawasaki ZZR 1400 (200 к.с. при 10 000 об./мин.).

За най-красив мотоциклет на EICMA 2018  бе обявен MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro, който получи одобрението на 35,69 % от гласувалите. Той бе и сред най-скъпите мотоциклети на изложението на цена над 40 000 евро. MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro ще се произведе в лимитираната серия от 300 бройки, а двигателят е с мощност 208 к.с. С комплект от специална прогресивна технология и изпускателна система от SC-Project, мощността достига до 212 к.с при 13 600 об./мин. 

  От изложените моделите, серийно производство (макар и някои в лимитирани версии) имаше такива, чийто цени в магазините са между 30 000 - 35 000 евро, които не бяха избрани в класации, но интересът към тях също бе огромен: Indian Roadmaster, Honda GL 1800 Gold Wing Tour, Kawasaki Ninja H2 Carbon, Indian Chieftain Dark Horse, Indian Chieftain Classic, Suzuki GSX-R1000R Ryuyo, Ducati Panigale V4 S Corse, Harley Davidson Ultra Limited и т.н. Но и те не бяха най-скъпите мотори на EICMA 2018.

 Някои от най-скъпите мотоциклети на изложението бяха: Arc Vector - 105 000 евро, Brough Superior Anniversary 2019 - 100 000 евро, MV Agusta F4 Claudio - 75 000 евро, Brough Superior S.S.100 - 63 000 евро, Kawasaki Ninja H2 R - 55 000 евро, MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro - 43 000 евро, Ducati Panigale V4 R - 40 000 евро, Yamaha YZF-R1 GYTR - 40 000 евро. Ducati Panigale V4 Speciale - 40 000 евро, Ariel Ace - 36 000 евро, Honda GL 1800 Gold Wing Tour (с DCT & Airbag) - 36 000 евро. Имаше и един Midual Type1 от общо 35, предназначени за Европа, чието производство  започна през 2016 година. Цената на френската машина е 140 000 евро. Няколко от ретро класиките и някои от кастъмизираните мотоциклети, сигурно бяха на цени над 40 000 евро, но тяхните стойности не бяха обявени. КТМ бяха изложили машината, с която се състезаваше Пол Еспаргаро в MotoGP през сезон 2018. КТМ RC16 ще бъде продаден за 250 000 евро. Въпреки че не се продаваха, другите изложени машини от MotoGP не са по-евтини.

 На международното изложение в Милано, тази година имашe десетки производители, представящи своите нови модели мотоциклети, задвижвани с батерии, които са екологично решение за придвижване, най-вече в градовете. Бумът на електрическите превозни средства с ниско вредно въздействие на околната среда, се потвърждава с удвояването на изложбеното пространство за електрическите мотоциклети и скутери. Интересът към електрическите Harley Davidson LiveWire, Arc Vector, Energica Bolid-E, Kymco SuperNEX бе голям, защото освен изключителен външен вид, те имаха и отлични технически характеристики. Британската компания Arc представи своя първи електрически байк, наречен Vector, който за половин час зареждане на батериите, осигурява 400 км автономност. Компанията от Ковънтри, се появява благодарение на вътрешния отдел за иновации на Jaguar Land Rover. Високоефективният спортен Arc Vector, който развива 200 км/ч и ще е на цена 105 000 евро, но и ще е с ограничено производство от 399 бройки. Harley Davidson представиха своя първи електрически мотоциклет LiveWire, който бе най-очакваният електрически мотоциклет на изложението (след като преди няколко години бе представен първия прототип). Италианската компания Energica показаха електрическия прототип Bolid-E, разработен в сътрудничество с електронния гигант Samsung, което е очевидно, защото при Bolid-E огледалата са заменени с два смартфона Galaxy A8. Piaggio показа Vespa Elettrica, вече като сериен модел, който ще се появи на пазара първо в Европа, преди края на 2018 година, а в Азия и Америка в началото на 2019 година. KTM представи електрическия мини кросов мотор SX-E 5 2019, който за един час зареждане с универсално външно зарядно устройство осигурява 2 часа езда за начинаещите малчугани или поне 25 минути за най-бързите от тях. Също така, Husqvarna представи EE 5 2019, електрически мини кросов мотоциклет с 6 режима на каране, който е предназначен за подрастващите любители на моторите. Литиево-йонната батерия се зарежда на 100 % за 70 минути. EE 5 е оборудван с предпазен превключвател, който прекъсва захранването в случай на падане, а друг прикрепен към китката на малкия ездач, прекъсва тока, когато малчугана се отдели от мотора. За по-неопитните от малките водачи, режимите на каране могат да се заключват с копче под седалката. Испанската марка GasGas представи чисто новите елктрически eContakt и TrialGP. Компанията пуска и детския електрически GasGas Kid, който е със сменяема батерия. Компанията от Шанхай Super Soco представи електрическия мотоциклет Super Soco TC-Max и електрическия скутер Super Soco SUx. Kymco представиха електрическия скутер Lonix и електрическия спортен прототип SuperNEX, който е първият електрически мотоциклет на южнокорейската компания. Kymco навлизат смело в проспериращия сектор на превозните средства с нулевите емисии, но не със скутер за градска мобилност, а с изключителен супербайк с електрически мотор. Компанията показа и електрическия скутер Kymco iONEX, радващ се на голям интерес, заради лесно сменяемите си батерии. Askoll представи новите си електрически скутери eS1, eS2 и лимитираната серия eS3. Garelli показаха своите електрически мотопеди  Ciclone Scout и Ciclone Dark. Peugeot представи E-Ludix, електрическата версия на Ludix и новия E-Metropоlis, електрическата версия на триколесния скутер Metropolis. Fantic Motor представиха e-Cab, електрическата версия на Caballero. Nito показаха концепцията N4 Electric Urban Motard. SYM представиха електрическите скутери EE1 и ED1. Китайците Keeway бяха изложили новите си електрически скутери e-zi. Испанската компания Silence, също показа гамата си електрически скутери за 2019 година. Компанията показа оригилнално решение за моделите им с големи батерии. Батериите са с дръжки и колела, като при куфарите. Те могат се свалят лесно и да се закарат до къщата, апартамента или място, на което да се заредят. NIU показаха два нови електрически скутера. E-Racer бяха изложили Rugget, който е на базата на  Zero FX. Компанията от Амстердам, Etergo, представи електрическия скутер AppScooter, който е с операционна система Android и различни интегрирани приложения. Новото при Italian Volt не беше нов модел ел.мотоциклет, а факта, че става IV Electrics. Италианската компания беше изложила минлогодишния Lacama 2017, но той също се радваше на голям интерес. UJET от Люксембург представи, сгъваем електрически скутер, тежащ само 49 кг с батерията, но цената му е 8 700 евро. Torrot показаха нов триколесен електрически скутер - Velocipedo, наподобявашщ на BMW C1. NUUK представи новите Tracker  и Tracke Carco, който вместо задна седалка, има огромен куфар за багаж или стока. Otto Bike, освен велосипедите, представи и новия малък електрически мотоциклет MCR II.

 

   Колкото и популярност да набират електрическите превозни средства, мотоциклетите с бензинови двигатели привличаха най-голям интерес сред любителите на двуколесните машини. Затова там бе най-голямата "лудница". Много от най-новите си серийни модели компаниите показват първо на EICMA, но изложението в Милано е мястото, където дебютират новаторските концепции на мотоциклетните прозводители.

Представените концепции визуализираха предстоящите модели на компаниите в следващите години. Aprilia показа Concept RS600, който се задвижва от нов дву-цилиндров паралелен двигател. Проектът ще е основа за разработването на нова гама от модели. Benelli представи прототипа Leoncino 800, който вероятно ще се появи, като сериен модел през 2019 година. Yamaha показа три-колесната концепция 3CT Concept. Двигателят, който го задвива е 300-кубиковия Blue Core, който е и при X-Max 300. Honda показа концептуалния адвенчър-байк CB 125 X и супермото концепцията CB 125 М. И двата прототипа са разработени в изследователския център на Honda за Европа, намиращ се в Рим. Дело са на дизайнера Валерио Аиело и неговия екип, като за база е използван CB 125 R. Husqvarna показа новата концепцията Vitpilen 701 Aero, характеризиращ с футуристичен вид с остри линии и открояваща се синя муцуна. Едноцилиндровият двигател е на базата на 690-кубиковия КТМ. Оригиналния и хармоничен дизайн на Vitpilen 701 Aero Concept предсказва стилът на мотоциклетиите, които ще съставляват гамата през следващите години. Italjet показаха дву-цилиндровия мотоциклет Buccaneer 250 V2, който засега е концепция. MV Agusta представи уникалната концепцията Superveloce 800, предшественик на модела, който ще се появи през втората половина 2019 година. Royal Enfield представиха KX Concept редом до ретро модела от 1937 година, вдъхновил неговата реализация - Royal Enfield KX 1140. Тази концепция в "bobber"-стил изглежда страхотно, но засега, не се предвижда в бъдеще да се превърне в сериен модел. KSR Group представи два варианта на дву-цилиндровата концепция Brixton ВХ500, съчетаващи модерни и ретро елементи. Окончателният вариант, като сериен модел ще дебютира през 2020 година. Индийската корпорация Hero показа няколко концепции, но всичките се базират на предстоящия 200-кубиков модел XPulse 200 ADV, като показаните концепции са: 200T, 200T Scrambler, 200T Desert, 200T Flat Track и 200T Cafe Racer.

 Повечето компании бяха изложили целите си гами за следващата година. Всички производители бяха излезнали с "цялото си бойно снаряжение", показвайки всичко най-добро с което разполагат и вдигайки покривалото на най-новата си продукция... EICMA 2018 (част 2)...

  • EICMA2018-MotoPortal_72
  • EICMA2018-MotoPortal_71
  • EICMA2018-MotoPortal_70
  • EICMA2018-MotoPortal_69
  • EICMA2018-MotoPortal_68
  • EICMA2018-MotoPortal_67
  • EICMA2018-MotoPortal_66
  • EICMA2018-MotoPortal_65
  • EICMA2018-MotoPortal_64
  • EICMA2018-MotoPortal_63
  • EICMA2018-MotoPortal_62
  • EICMA2018-MotoPortal_61
  • EICMA2018-MotoPortal_60
  • EICMA2018-MotoPortal_59
  • EICMA2018-MotoPortal_58
  • EICMA2018-MotoPortal_57
  • EICMA2018-MotoPortal_56
  • EICMA2018-MotoPortal_55
  • EICMA2018-MotoPortal_54
  • EICMA2018-MotoPortal_53
  • EICMA2018-MotoPortal_52
  • EICMA2018-MotoPortal_51
  • EICMA2018-MotoPortal_50
  • EICMA2018-MotoPortal_49
  • EICMA2018-MotoPortal_48
  • EICMA2018-MotoPortal_47
  • EICMA2018-MotoPortal_46
  • EICMA2018-MotoPortal_45
  • EICMA2018-MotoPortal_44
  • EICMA2018-MotoPortal_43
  • EICMA2018-MotoPortal_42
  • EICMA2018-MotoPortal_41
  • EICMA2018-MotoPortal_40
  • EICMA2018-MotoPortal_39
  • EICMA2018-MotoPortal_38
  • EICMA2018-MotoPortal_37
  • EICMA2018-MotoPortal_36
  • EICMA2018-MotoPortal_35
  • EICMA2018-MotoPortal_34
  • EICMA2018-MotoPortal_33
  • EICMA2018-MotoPortal_32
  • EICMA2018-MotoPortal_31
  • EICMA2018-MotoPortal_30
  • EICMA2018-MotoPortal_29
  • EICMA2018-MotoPortal_28
  • EICMA2018-MotoPortal_27
  • EICMA2018-MotoPortal_26
  • EICMA2018-MotoPortal_25
  • EICMA2018-MotoPortal_24
  • EICMA2018-MotoPortal_23
  • EICMA2018-MotoPortal_22
  • EICMA2018-MotoPortal_21
  • EICMA2018-MotoPortal_20
  • EICMA2018-MotoPortal_19
  • EICMA2018-MotoPortal_18
  • EICMA2018-MotoPortal_17
  • EICMA2018-MotoPortal_16
  • EICMA2018-MotoPortal_15
  • EICMA2018-MotoPortal_14
  • EICMA2018-MotoPortal_13
  • EICMA2018-MotoPortal_12
  • EICMA2018-MotoPortal_11
  • EICMA2018-MotoPortal_10
  • EICMA2018-MotoPortal_09
  • EICMA2018-MotoPortal_08
  • EICMA2018-MotoPortal_07
  • EICMA2018-MotoPortal_06
  • EICMA2018-MotoPortal_05
  • EICMA2018-MotoPortal_04
  • EICMA2018-MotoPortal_03
  • EICMA2018-MotoPortal_02
  • EICMA2018-MotoPortal_01