Lehaitre - верижен мотоциклет от 1938-1939 година

 Верижният мотоциклет на френския изобретател J. LeHaitre (или също J. Le Haitre) се задвижва от голям 4-тактов двигател с въдушно охлаждане и работен обем 500 куб.см. Мотоциклетът тежи 414 кг и развива максимална скорост 30 км/ч. Мощността на двигателя и разходът на гориво не са известни. Конвенционалните колела са заменени от огромната гумено-метална верига Kégresse, която се задвижва от задна корона, прикрепена към голяма ролка. Гумено-металната верига се движи около 5 колела, а предната част позволява леко преместване на веригата при движение на кормилното управление. Мотоциклетът е показан на изложението в Париж - Foire de Paris.

  Lehaitre е предназначен за оф-роуд експлоатация при силно пресечен терен. Оборудваният с гъсенична верига мотоциклет Lehaitre е проектиран да може свободно да минава през места, но които обикновен мотоциклет ще закъса. Освен това Lehaitre е покрит с лека броня срещу малокалибрени оръжия, като при обстрел мотористът може да се прикрие за него. Мотоциклетът е предложен на военните и тестван във френската армия, но получава възможно най-негативните отзиви. Военните се оказват от Lehaitre, като заключенията на специалната комисия по тестването са доста неочаквани за изобретателя.  В заключение военните капацитети заявяват, че Lehaitre е твърде тежък и бавен, а неговата проходимост на тежък терен, всъщност е по-лоша от тази на традиционния мотоциклет с колела.


При първият прототип двете странични колела се движат вертикално и отговарят на движенията на кормилото. Двете допълнителни колела, даващи допълнителна стабилност, са окачени на конзолни листови пружини. Първият прототип е показан през 1938 година, чрез новинарските агенции, а снимката му се пявява по вестниците и бързо вдъхновява художниците, които показат своите предположения за бъдещата му военна употреба. Една такава интерпретация на Lehaitre украсява корицата на  февруарското издание на списанието Modern Mechanix от 1938 г. 


Мотоциклетът е наречен "tractor-cycle" от изобретателя си. Очакванията са били да бъде адаптиран за армията, ако бъде одобрен от военните. Втората версия на верижния мотоциклет Lehaitre също е с две странични колела.


При третата версия на Lehaitre, която е готова през 1939 година,  страничните колела вече са премахнати. Но военните отсъждат, че "не може да бъде от полза за армията". Парижкият панаир Foire de Paris е мястото, където официално е изложен верижния мотоциклет Lehaitre.


Друго интересно мотоциклетно творение на J. Le Haitre  е представено през 1936 година на престижния конкурс Concours Lépine de Paris. Мотоциклетът, чиято рама се разгъва подобно на сгъваемо швейцарско ножче, предизвиква голям интерес и силен отзвук в европейската и американската преса.


Mercier Moto Chenille ОТ 1937 година