Puch 250 от 1933 г. - "Best of Show" на Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте

 Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2017 (26-28 май)

От 26ти до 28ми май във Вила д'Есте и Вила Ерба, водещите фигури са невероятните автомобили и мотоциклети, участващи на известното изложение в Италия. Седмото издание на мотоциклетния конкурс Concorso di Motociclettte di Villa Erba се проведе в Чернобио в рамките на Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте (Concorso d'Eleganza Villa d'Este). Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте се провежда ежегодно в хотел Вила д'Есте в Чернобио на брега на живописното езеро Комо. Когато става въпрос за естетика, елегантност и изпреварил времето си дизайн на автомобили и мотоциклети, всичко това се  въплъщава в Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте. От 1929 година веднъж годишно в италианският град Чернобио се събират любителите на превозните средства, които впечатляват с изключителен и перспективен дизайн. През 1999 година BMW Group поема спонсорството, а от 2005 година  BMW Group Classic организира изложението, съвместно с Grand Hotel Villa d'Este. Историята среща настоящето и бъдещето, като незабравимите исторически класики бестят заедно с най-новите концептуални модели. Организационният комитет и съдиите в Конкорсо д'Елеганца Вила д'Еста често добавят нови класове в елитния мотоциклетен конкурс за красота. Що се отнася до мотоциклетите, на това издание за наградата за елегантност се състезаваха 40 мотоциклета, разделени в 5 категории: клас А - "Мечти и приключения - мотоциклети от двадесетте и тридесетте години на великито пътешествие", клас В  "Алтернативата - скутери от петдесетте, които не са от лидерите на пазара", клас С - "Оригиналите -  Street Scrambler от шейсетте от Япония", клас D - "Made in Europe - четири-цилиндровите от седемдесетте с нов облик", клас Е - "Мотоциклетен дизайн - нови мотоциклетни концепции и прототипи" и  допълнение имаше специална изложба посветена на "Мечтите на младежта - спортните 50-кубикови в Италия през шейсетте и седемдесетте.


За най-добър мотоциклет на конкурса бе избран Puch 250 от 1933 г. Още един показател за оригиналното мислене извън всякакви норми, което прилага организационният комитет и съдиите в мотоциклетния конкурс на Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте и което го от прави толкова специален е изборът на този малко по-неконвенционален мотоциклет за "Best of Show". Трофеят на BMW Group отиде при пребориля конкуренцията Puch 250, който е оборудваван с оригинални инстументи, части, чанти и дисаги. Произведеният през 1933 година в Грац, Австрия мотоциклет Puch 250 е с дву-тактов едно-цилиндров двигател с обем 248 куб.см и с 6 к.с. Мотоциклетът бе представен от италианския колекционер Max Reisch. Баща му Peter Reisch пропътува с този мотоциклет разтоянието от Виена, Австрия до Мумбай, Индия. Журналистът и писател Peter Reisch и пасажерът му Herbert Tichy изминават 13 000 км, минавайки през Балканите, Турция, Сирия, Ирак, Иран, Пакистан по пътя към Индия, като пътешествието е документирано в книгата "India: Shimmering Dream" ("Индия: Бляскава мечта"). 

Puch 250 Indien-Reise 1933:

 


Победителят от клас А - "Мечти и приключения - мотоциклети от двадесетте и тридесетте години на великито пътешествие" - Gillet Tour du Monde от 1926 година, с едно-цилиндров двигател от 347 куб.см. С този мотор през 1926 година френският журналист и пътешественик Robert Sexé за шест месеца изминава 35 000 км около света, прекосявайки Европа, Русия, Япония и Америка.

 


Победителят от клас В  "Алтернативата - скутери от петдесетте, които не са от лидерите на пазара" - Bastert Einspurautro от 1952 година, с едно-цилиндров двигател 174 куб.см.


Победителят от клас С - "Оригиналите -  Street Scrambler от шейсетте от Япония" - Yamaha YM2C от 1967 година, с дву-цилиндров, дву-тактов двигател 305 куб.см.


Победителят от клас D - "Made in Europe - четири-цилиндровите от седемдесетте с нов облик" - Hоnda Bimota HB1 - от 1975 година, с 4-цилиндров двигател 735 куб.см.

Това бе една от категориите, които предизвикаха най-голям интерес. През шейсетте години на миналия век японските четири-цилиндрови двигатели предлагат повече мощност и надеждност в сравнение с европейските двигатели, но технологично японските рами изостават, докато производителите на рами в Европа се развиват възходящо, предоставяйки ги за тези, които искат да използват силата на японските двигатели. Някои от най-големите имена тогава са Moto Martin, Fritz Egli, Harris, Spondon, Bizzarini, Rickman, Seely и Bimota. С първия си мотоциклет HB1, компанията започва своята история на успеха, който я изкачва на върха в този респектиращ списък. Bimota е създадена през 1973 година  в Римини от Валерио Бианчи, Джузепе Мори и Масимо Тамбурини, като получава името си от първите две букви от фамилните имена на тримата основатели. Затова не е изненадващо,че Hоnda Bimota HB1 спечели в тази категория във Вила д'Есте. Колекцията мотоциклети с япоски 4-цилиндрови двигатели с рами, направени от престижни производители, представени на изложението включваше някои от най-добрите -  Seely, Bizzarini, Egli (трето място), Rickman (второ място) и победителя Bimota.


Победителят от клас Е - "Мотоциклетен дизайн - нови мотоциклетни концепции и прототипи" (вкл. и победителят от вота на публиката) - Ducati Cafe Racer създаден от дизайнерското студио Centro Stile на Ducati. В категорията Ducati представи за първи път пред публика две чисто нови концепции (заели първо и трето място), Husqvarna Aero зае второто място, а Aprillia също представи една много интересна концепция.

 1.Ducati Cafe Racer 


BMW Group представи прототипът BMW Cocept Link , олицетворяващ разбирането на BMW Motorrad за бъдещето на градската мобилност.


Специалната изложба бе на тема "Мечтите на младежта - спортните 50-кубикови в Италия през шейсетте и седемдесетте. Специална изложба във Вила д'Есте тази година бе посветена на италианските мотоциклети, задвижвани от 50-кубикови двигатели. Това не е случайно, защото през 60те и 70те години в световния шампионат по мотоциклетизъм има клас 50 куб.см. 


Ретро моторите на Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте 2016

Всички мотоциклети на Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте 2016 (галерия)