Едноколеснoто изобретение на Чарлз Тейлър (видео)

След завършването на вишето си обазование в унивеситета (University of Colorado), Чарлз Ф.Тейлър (Charles F.Taylor) от Голден, щата Колорадо, работи за различни компании, една от които е International Harvester. Тейлър им се е възхищавал на тракторите и селскостопанкта техника, които произвеждат за фермерите, но въпеки това, основната му страст е разработването на превозно средство с едно колело, с което се занимава от около 1939 до 1965 година, като през това време създава три прототипа (най-малко). Неговите усилия довеждат до първият му патент през 1956 година. Въпреки, че го изоставя, през 1960 година подава заявка за следващ до Патентното ведомство, което му издава патент през 1964 година. Тейлър не е бил съвсем доволен, защото е искал да докара нещата до масово производство, като по-рано, през 1950 година носи плановете си до Пентагона, за да се опита да ги продаде на военните, но явно без успех. За разлика от едноколесните мотоциклети тип "monowheels", където водача седи вътре в колелото, при едноколесното изобретение на Чарлз Тейлър, колелото е центрирано в рамките на платформа, върху която са водача, двигателя, кормилното управление и всичко останало. А от клипа се вижда, че различните прототипи наистина работят. Това едноколесно превозно средство с гума от трактор, изобретено от Тейлър, използва два жироскопа, Единият монтиран вертикално, се използва за управлението и контрола на страничната стабилност. Вторият, монтиран хоризонтално , контролира надлъжната устойчивост. Чарлз Тейлър решава, че едноколесното превозно средство, може да се справи с неравен терен далеч по-добре, отколкото който и да е конвенционален автомобил. Целта на Тейлър , съгласно заявката за патент от 1964 г. е да се направи превозно средство за офроуд, което да може да преминава по неравен терен по-добре от автомобил или мотоциклет. Разбира се, кросовите мотоциклетите от 50те и 60те не са били толкова проходими, като днешните, но по-важното е творчеството, находчивостта и мотивацията, показана от Чарлз Тейлър, който е направил тези превозни средства, без компютърна помощ, нито при проектирането, нито при реално действие на превозното средство. Освен това, цялото кормилно управление и баланс, са електро-механични. А това е впечатляващо! За разлика от много мечтатели и теотетици, Тейлър има инженерните възможности за проектирането на такива превозни средства, както и способността и упоротостта да изработи напълно работещи прототипи.

Чарлз Тейлър със своя трети модел на One Wheel Vehicle   

Една потенциална версия на One Wheel Vehicle  


Подобни статии:

Moto Pogo - едноколесен скутер

Едноколесните скутери - иновации от бъдещето

MV Agusta Monomoto Superleggera