Honda обнови Gold Wing за 2021 година - повече комфорт, подобрена аудиосистема и двигател Euro 5

Honda представи актуализациите при GL1800 Gold Wing и Gold Wing Tour за 2021 година.

И двете версии получават редица подобрения на аудио системата, включително модернизирани, с по-богат звук и по-мощни високоговорители, които сега са 45-ватови, а преди бяха 25-ватови (за 2018 г.). Освен това аудио системата има оптимизирано ниво на автоматично регулиране на силата на звука. Gold Wing има и съвместимост с Android Auto и Apple CarPlay. Има и Bluetooth свързаност плюс два порта USB Type-C. Навигационната система също е актуализирана с четири цветови опции на картата плюс информация за ограничение на скоростта. Други промени включват актуализирани настройки на окачването, монтирано за седалката USB зарадно устройство и затъмнени компоненти. Двигателят получава одобрение за Euro 5.

При луксозната версия Gold Wing Tour най-съществената актуализация е увеличението на капацитета на багажника. Задния куфар е по-широк, по-висок и по-дълъг. За 2018 година обема на задния куфар бе 50 литра, а сега новия побира 61 литра място за съхранение на багаж, за което Honda гарантира, че е достатъчно да побере два шлема (XXL размер). Отварянето на куфарите става с натискане на бутон на Smart Key. Комфортът на пасажера е подобрен благодарение на новата ергономия на облегалката. Облегалката на пътническата седалката вече по-дебела, има по-релаксиращ ъгъл и има по-висок профил. Фаровете за мъгла вече са стандартни за Gold Wing Tour.

Honda GL1800 Gold Wing Tour е в два варианта: с 6-степенна механична скоростна кутия + електрическа задна или със седем-степенна скоростна кутия с DCT. Honda GL1800 Gold Wing е само в един вариант - със седем-степенна скоростна кутия с DCT. И двете версии, освен навигационния и аудио ъпгрейт, получават нови опции за цветове.

GL1800 Gold Wing за 2021 г. (без заден куфар, с 7-степенна скоростна кутия с DCT, с пешеходен режим Walking Mode) се предлага в нова цветова схема –  сив Pearl Deep Mud Grey, с оранжеви акценти върху предния калник, капака на двигателя, съраунда на фаровете, резервоара за гориво и задната част.

GL1800 Gold Wing Tour за 2021 г. (със заден куфар, с 6-степенна механична скоростна кутия + електрическа задна + HSTC) - черен Gunmetal Black Metallic (с черни джанти,рама и ауспуси).

GL1800 Gold Wing Tour с DCT за 2021 г. (без заден куфар, с 7-степенна скоростна кутия с DCT, с пешеходен режим Walking Mode + HSTC) - черен Gunmetal Black Metallic или червен Candy Ardent Red.

Механично моделът остава непроменен. Honda GL1800 Gold Wing се задвижва от 1833-кубиковия 6-цилиндров боксер, с по 4 клапана на цилиндър. Максималната мощност от 93 кВт достига при 5500 об / мин, с върхов въртящ момент от 170 Нм при 4500 об./мин. Диаметърът и ходът на буталото са по 73 мм. Левият и десният цилиндър са изместени с 4 мм, а втулките на цилиндрите са алуминиеви. Компресията е 10,5: 1. Главите на цилиндрите на Unicam, входящите клапани се задвижват от въртящо се рамо, а изпускателните клапани – от ролковите рамена. Те също използват коаксиален вал на рамото както за входящата, така и за изпускателната система. Горивните камери са с 4-клапанна конструкция pentroof. Входящите отвори подобряват „барабанните“ потоци вътре в цилиндрите. Буталата са с молибденово покритие за намаляване на триенето. Управлението на двигателя Throttle By Wire (TBW) добавя 4 режима на ездача за промяна на характера и доставянето на мощност, свързани със затихването на окачването и двойната комбинирана спирачна система (D-CBS): Режим TOUR е основната настройка за комфорт и мощност. Той дава пряко 100% съотношение на отваряне между дръжката на дроселната клапа и дросела, с амортизация по подразбиране и разпределение на спирачната сила отпред/отзад. SPORT обслужва най-високото съотношение на газта с ускорението и осигурява вдигане на обороти, с по-твърдо амортизиране и натиск на лоста на задната спирачка. Режимът ECON предлага максимална икономия на гориво и лесно пътуване, с по-ниско съотношение на газта към ускорението, амортизацията и спирачната сила. RAIN дава възможност на мотора да отговори на мокри и хлъзгави условия, с най-ниско съотношение на газта към ускорението, разпределение на спирачната сила по подразбиране и меко амортизиране на окачването. Има два въздухозаборни канала, разположени отпред вляво и вдясно отзад. Тази структура генерира завихряне при навлизане на въздуха. Резултатът е по-ефективно използване на цялата повърхност на въздушния филтър и намаляване на съпротивлението. За да допълнят дълбокия басов звук на двигателя, ауспусите издават мощен тътен, без прекомерен шум. ISG (интегриран стартов генератор) комбинира генератора и стартерния двигател в един компонент. Генераторът ефективно се превръща в стартер, когато се захранва с обратна мощност. Той е с 2,4 кг по-лек от стандартната система. Основните характеристики на Idling Stop или спиране на празен ход (при опцията DCT) са свръхтихото стартиране на двигателя, благодарение на използването на ISG и усещането за плавно стартиране, постигнато чрез комбинация от управление на DCT и TBW. При спиране на светофар с включен режим на празен ход двигателят автоматично спира след 3 секунди, а за рестартиране ездачът трябва само да завърти газта. Потеглянето по наклон на конвенционален мотоциклет включва едновременно освобождаване на спирачката, отваряне на дроселната клапа и включване на съединителя според степента на наклона. За да улесни това усилие, Gold Wing има Hill Start Assist (HSA) както на версията с механична предавателна кутия, така и на тази с DCT. Двигателят и шасито на Gold Wing са проектирани специално за прераждането на модела през 2018 г., позицията за каране е преместена по-напред, за да се получи много по-компактен мотоциклет. Рамката от алуминиеви елементи е конструирана около двойна предна вилка. Това позволява двигателят също да бъде изтеглен напред в машината, докато предното колело се движи нагоре и надолу в по-вертикална равнина. Оптимизиран по размер, 24-клапановият 6-цилиндров двигател тип „боксер“ не губи нищо от своите мощност и лавина от въртящ момент. Добавянето на Throttle By Wire (TBW) контрол осигури 4 режима на ездача: TOUR, SPORT, ECON и RAIN. Работата на двойната комбинирана спирачна система (D-CBS) се променя в зависимост от избрания режим. Асистентът за стартиране на наклон (HSA), системата Idling Stop (при опцията DCT), както и спирането при празен ход улесняват управлението и подобряват горивната ефективност. Механичната скоростна кутия е 6-степенна, докато DCT е със 7 предавки с два съединителя. Моторът разполага с функция „пълзене“ (бавна скорост) напред и назад. Машината с механична предавка използва същата електрическа система за заден ход, както е в предишни модели. Gold Wing предлага пълноценно усещане за свобода, удоволствие от ездата и отлична производителност, съчетани със стилен дизайн. Аеродинамично ефективен обтекател канализира въздушния поток около водача. Електрическото ветрово стъкло се настройва според предпочитанието на ездача. Луксозните седалки кралски размер предлагат целодневен комфорт. Леката аудио система и високоговорителите се отличават с подобрено качество на звука. А функции като Smart Key, Apple CarPlay, Android Auto и Bluetooth осигуряват съвременни удобства и свързаност.

 

Цялото осветление е светодиодно. Долната част на фаровете работи с 5 полирани оптични лещи от двете страни, за да създаде подпис на ниска светлина на Jewel-Eye. Използването на дълги светлини (в горната част) създава стереоскопично впечатление. Предните мигачи са разположени в огледалата и се изключват автоматично. Системата сравнява разликата в скоростта на предното и задното колело и изчислява кога да отмени индикацията спрямо ситуацията. По време на каране, скоростта, зададена с превключвателя за круиз контрол, се показва в долната лява част на скоростомера. Чрез TBW системата се постига плавен преход до определената скорост и ултра-плавна работа, особено когато се изкачвате по стръмнина. В случая с моделите с механична трансмисия, стискането на съединителя или спирачката, или завъртането на газта отменя круиз контрола. За варианта с DCT (в режим AT) след намаляването на скоростта чрез системата за круиз контрол и постигане на зададената скорост, Gold Wing се връща към предварително избрания режим на управление за смяна на предавки (Sport, Tour и т.н.). Луксозна апаратура създава уникален кокпит. На циферблата се показват различни нискоконтрастни цветове с тъмни тонове, за да създадат усещане за дълбочина. Метален пръстен обгражда всеки циферблат, а индикациите са с LED светлини. 7-инчовият пълноцветен TFT екран с течни кристали предоставя цялата информация за аудио и навигационните системи, както и режимите на каране и настройката на окачването. Информацията се показва в диференцирани сегменти в много функционален ред. Така ездачът получава достъп до всички данни с минимално движение на очите. Яркостта се настройва автоматично, а мотоциклетистът може да избира измежду 8 нива. Налягането в гумите се показва в долната лява част на инструментите. Капацитетът на резервоара за гориво е 21 литра с разход от 5,5 л на 100 км.Gold Wing тежи 366 кг с течности, а DCT версията – 367 кг. Двойната комбинирана спирачна система (D-CBS) разпределя оптимално спирачните сили към предното и задното колела. Използването на единичен ABS модулатор, интегриран с ECU на спирачката, поддържа тежестта в спирачната система. Той работи във връзка с текущия избран режим на каране, като автоматично регулира спирачните характеристики спрямо ситуацията на каране. Двойните 320-милиметрови предни дискове са захванати от 6-бутални апарати, задните 316-милиметрови дискове от 3-бутален апарат. Gold Wing от подвижно рамо Pro-Arm, което се прикрепва към рамката от лявата му страна. Дясната страна е с достъп за поддръжка. Това улеснява управлението на машината и допринася за стабилността.

Технологията DCT на Honda вече е в единадесетата година на производство. В Европа са продадени над 140 000 броя двуколесни на Honda, оборудвани с DCT. Системата осигурява последователна, безпроблемна смяна на предавките. Тя използва два съединителя: единия за стартиране и 1-ва, 3-та и 5-та предавки, а другия за 2-ра, 4-та и 6-та. Главният вал за всеки съединител е разположен вътре в другия за повече компактност. Всеки съединител е управляван независимо от собствена електрохидравлична верига. Когато настъпи смяна на предавката, системата предварително избира целевата предавка, като използва съединителя, който в момента не се използва. След това първият съединител се изключва по електронен път при едновременното включване на втория. Резултатът е последователна, бърза и безпроблемна смяна на предавката. Освен това, тъй като двойните съединители прехвърлят задвижването от една предавка на следващата с минимално прекъсване на задвижването към задното колело, всякакви вибрации на машината са сведени до минимум. DCT предлага два различни подхода за каране. Автоматичните настройки са с предварително програмирани модели на превключване, които непрекъснато отчитат скоростта на мотоциклета, избраната предавка и оборотите на двигателя. При ръчният режим на управление на трансмисията смяната на предавките става с помоща на превключвател в лявата част на кормилото. Монтираната в новия Gold Wing DCT трансмисия е от трето поколение и e специално проектирана за пътуване на дълги разстояния. Освен това е оптимизирана за маневреност с ниска скорост с близки предавателни отношения. Когато се активира пешеходният режим (Walking Mode), двата съединителя на DCT се използват, за да позволят движение назад със съединител 1 и движение напред със съединител 2. По този начин движението напред или назад при скорост на ходене вече е възможно само с управление на съединителя, без да е необходимо превключване на предавките. 4-те режима на каране са свързани с DCT. Режим TOUR използва настройката за плавно включване на съединителя и превключване на предавките в автоматичен режим. Режим SPORT използва по-директно включване на съединителя, със смяна на предавките, програмирани в диапазон от средни до високи обороти. Режим ECON има меко включване на съединителя, със задържане на предавките от ниски до средни обороти и усещане за превключване по подразбиране. Режим RAIN също така използва мек съединител, задържане на предавките от ниски до високи обороти и по-бавно превключване в режим AT.

  • Honda-GL1800-Gold-Wing-2021_012
  • Honda-GL1800-Gold-Wing-2021_011
  • Honda-GL1800-Gold-Wing-2021_010
  • Honda-GL1800-Gold-Wing-2021_009
  • Honda-GL1800-Gold-Wing-2021_008
  • Honda-GL1800-Gold-Wing-2021_007
  • Honda-GL1800-Gold-Wing-2021_006
  • Honda-GL1800-Gold-Wing-2021_005
  • Honda-GL1800-Gold-Wing-2021_004
  • Honda-GL1800-Gold-Wing-2021_003
  • Honda-GL1800-Gold-Wing-2021_002
  • Honda-GL1800-Gold-Wing-2021_001

 

Honda Gold Wing 2018