Emula - завръщане в бъдещето

Emula е електрическа концепция, която може да подражава на мотоциклет с бензинов двигател. Когато става въпрос за външният вид електрическите мотоциклети - разнообразието е голямо, но относно карането - те са малко скучни. Няма шум от двигател, няма вибрации, няма превключване на предавки, няма съединител. Екипът на 2Electron, италианска компания от Торино, разработва прототипа Emula. Електрическият супербайк демострира технология, която симулира бензинов мотоциклет. В основата на електрическият прототип е операционната система McFly, кръстена на едноименния  главен герой Мартин Макфлай от филма ''Завръщане в бъдещето". Системата McFly има за цел да предостави на моториста индивидуално изживяване, което той може сам да конфигурира. Виртуализацията на McFly може да накара електродвигателя да да се държи по същия начин, както при различни  двигатели с вътрешно горене, а всичко, което трябва да направи водача, е да избере желания на дисплея. При непроменена база на техническото електрическо задвижване McFly може да симулира различни типове двигатели: 250-кубиков 2-тактов или V-образен 2-цилиндров 4-тактов или 600-кубиков 4-тактов редовак.

Системата McFly може да бъде напълно или частично дезактивирана и 200-килограмовият електрически супербайк Emula да се кара като всеки друг електрически мотоциклет (като се използват само газ и спирачки, без скоростна кутия и съединител). Но ако на водача му е прекалено скучно и му липсва усещането на двигателя и ръмженето на ауспуха. С активирането на McFly резултатът е реалистично взаимодействие с газта, съединителя и скоростната кутия. Имитира се звукът на двигател с вътрешно горене, но симулацията не е само акустична, а и по отношение на мощност и предаване на въртящ момент. Съответно и поведението при смяна на предавки и използването конвенционалния съединител също са симулирани. Всъщност системата McFly използва серия от високоговорители, за да възпроизвежда конвенционални механични звуци на двигател, както и басов шейкър и комбинация от други технологии, за да генерира безпогрешно вибрациите, причинявани от двигателит с вътрешно горене. Високоговорителите в предната част възпроизвеждат звука на двигателя и скоростната кутия, докато задните имитират звука, илизащ от ауспуха. Всички функции се управляват чрез джойстик в дясната дръжка или чрез осем-инчовия сензорен TFT екран. Водача може да превключва режими и двигатели , когато пожелае, защото всички ключови опции могат да бъдат конфигурирани чрез големия сензорен екран. В допълнение, други  конфигурации на двигателя могат да бъдат достъпни за изтегляне и преоборудване чрез онлайн магазин. Засега Emula е само прототип.

  • 2Electron-Emula-McFly_012
  • 2Electron-Emula-McFly_011
  • 2Electron-Emula-McFly_010
  • 2Electron-Emula-McFly_009
  • 2Electron-Emula-McFly_008
  • 2Electron-Emula-McFly_007
  • 2Electron-Emula-McFly_006
  • 2Electron-Emula-McFly_005
  • 2Electron-Emula-McFly_004
  • 2Electron-Emula-McFly_003
  • 2Electron-Emula-McFly_002
  • 2Electron-Emula-McFly_001

Verge TS- електрически мотоциклет от Финландия

BMW Vision DC Roadster

BST HyperTek - зрелищен електрически прототип

ИЖ cafe-racer - електрически прототип от "Клашников" и "Ростех"

Ultraviolette F77

Efesto - хибриден комплект за Ducati Panigale с мощност 300 к.с.

Horwin CR6 / CR6 PRO

Liger Mobility пуска самобалансиращ скутер

Savic представи нов прототип

Nawa Racer - електрически мотор с хибридна батерия