BMW представи R18 First Edition 2020

 

 През 2019 година бяха представени заводските концепции BMW Concept R18 и BMW Concept R18/2, които за задвижвани от новия боксеров двигател на компанията, за когото BMW Motorrad представи подробности в края на 2019 година. Сега BMW Motorrad представи крузъра R18, който ще се появи на пазара след лятото на 2020 година.

Първият мотоциклет на BMW се появява на бял свят през 1923 година. От появата на знаковият R32 е минал почти един век, а германската компания произвежда мотоциклети от почти всички категории. През 1997 година BMW Motorrad се опита да навлезе в сегмента на крузърите с не особено успешния модел R 1200 C. След седмици на слухове и появата на няколко шпионски снимки, вече BMW Motorrad свали покривалото на своя нов дългоочакван крузър. Дълбоко свързан с наследството и традициите на марката, новият крузър BMW R18 олицетворява истинския дух на баварската компания. 

 BMW R18 е с новия боксеров двигател, наречен "Big-Boxer", който е поставен в средата на шлифованата двойна стоманена тръбна рама. Класическият дизайн в съчетание с новия мощен боксер. R18 има много дизайнерски препратки от легендарния BMW R5 от 1936 година. Основната версия има изключителен вариан - First Edition, при който моделът идва с бели ивици върху класическото черно покритие плюс хромирани щрихи на опредлени места и метални емблеми с логото "First Edition". За 2020 година BMW R18 ще се предлага само във варианта First Edition (но може би някои пазари ще получат и стандартната версия). Всички закупили BMW R18 First Edition ще получат комплект "Welcome box", който включва: шапка, кожен колан, ръкавици, книга с близо 100-годишната история на BMW Motorrad и др.

 Надписът "Berlin Bild" може да се види на таблото и резервоарчетата за течност на спирачките и съединителя. Това е за да се обозначи града, в който от 1969 година досега са направени повечето мотоциклети BMW. Фабриката се намира в квартал Шпандау, в Западен Берлин. През далечната 1939 година BMW купува компанията Brandenburgische Motoren Werke (Bramo), която произвежда самолетни двигатели в завода си в Берлин. BMW продължава производството на мотоциклетни двигатели до края на войната, а през 1949 година започва производството на части за мотоциклети за главния завод в Мюнхен. През 1969 година в Западен Берлин започва производството на мотоциклетите BMW R60/2. След 1999 година берлинският завод разширява производствения си капацитет, както и своята база. В завода в Шпандау се произвеждат и спирачните дискове за всички модели автомобили на BMW, но също е и основния мотоциклетен завод на компанията, главната централа на BMW Motorrad.

Няколко са визуалните и технически асоциации между новия R18 и иконичния R5 като една от тях е обема на двигателя. BMW R18 е с най-големия боксеров двигател на BMW сега, както през 1936 година BMW R5 е с най-големия боксер (500 куб.см) на BMW тогава. Работният обем на "Big-Boxer" е 1802 куб.см. Двигателят е дву-цилиндров, 4-тактов боксер с водно/маслено охлаждане, с два гърбични разпределителни вала, разположени отляво и от дясно на коляновия вал и задвижвани от него с верига. Диаметърът и ходът на буталото са съответно 107,1 мм и 100 мм. Номиналната мощност е  91 к.с. (67 кВт) при 4750 об./минута. Максималният въртящ момент е 158 Нм при 3000 об./минута. От 2000 до 4000 об./минута въртящият момент е над 150 Нм. Компресията е 9,6 : 1. Максималната скорост е ограничена на 180 км/ч. Разходът на гориво е 5,6 л / 100 км. Трансмисията е с 6-степенна скоростна кутия в отделен корпус, сух еднодисков съединител и крайно задвижване с карданен механизъм. Oтпред R18 е оборудван с нерегулируема телескопична 49-милиметрова вилка, а задният амортисьор е напълно скрит в конструкцията под седалката. Oтпред окачването е с ход 120 мм, а отзад хода е 90 мм. Спирачките отпред са два 300-мм диска с четири-бутални апаратчета и отзад единичен 300-милиметров диск също с 4-бутално апаратче.

BMW R18 2020 е с максимално опростено оборудване, което включва частично интегриран BMW Motorrad Integral ABS - ръчният лост задейства и двете спирачки, а крачният само задния диск. Сред системите на безопасност е автоматичният контрол на стабилност ASC (Automatic Stability Control), който може да бъде изключван. Друго допълнение е системата MSR, която контролира въртящия момент на двигателя и подпомага приплъзващия съединител, който е стандартен към големия боксер. Така системата предпазва блокирането на задното колело при рязко спиране или намаляване на скороостта. Двигателят може да бъде настроен на три режима на каране: RAIN, ROCK и ROLL. Като опции се предлагат Hill Start Control (за подпомагане на  водача при тръгване при голям наклон на пътя) и Reverse Assist (задна предавка, задвижвана от електромотор, която подпомага водача за придвижването на мотоциклета назад, например при паркиране), които са много практични комплекти за такава голяма и тежка машина. Теглото на мотоциклета със зареден резервоар е 345 кг. Допълнителният товар е 215 кг. Допустимото общо тегло е 560 кг. Обемът на горивния резевоар е 16 литра. BMW R18 разполага с най-модерното LED-осветление, а фарът е поставен в традиционен хромиран корпус.

Предната джанта е 19-цолова, задната 16 цола. Гумите са: 120/70 R19 - отпред и 180/65 R16 - отзад. Ако клиентът желае, има опции за 21-инчово предно и 18-инчово задно колело. Височината на седалката е 690 мм. Дължина, височина, ширина са съответно - 2440 мм, 1126 мм, 964 мм. Междуосието е 1731 мм.

Мотоциклетът ще се предлага с опции за различни варианти на кормилото, джантите, ауспусите и седалката. Също така ще се предлага голям брой аксесоари и части за кастъмизация, сред които редица екстри от Roland Sands Design, специализирани ауспуси Vance & Hines и колекция от кожени седалки Mustang. 

BMW R18 First Edition 2020 ще се появи на пазара след края на лятото на 2020 и в Европа ще е на цена от около 23 000 евро.

  • BMW-R18-First-Edition_012
  • BMW-R18-First-Edition_011
  • BMW-R18-First-Edition_010
  • BMW-R18-First-Edition_009
  • BMW-R18-First-Edition_008
  • BMW-R18-First-Edition_007
  • BMW-R18-First-Edition_006
  • BMW-R18-First-Edition_005
  • BMW-R18-First-Edition_004
  • BMW-R18-First-Edition_003
  • BMW-R18-First-Edition_002
  • BMW-R18-First-Edition_001


BMW Motorrad представи подробности за новия двигател "Big Boxer"

BMW R18 Concept

Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте 2019

Най-красивите и уникални концепции на EICMA 2019

BMW Motorrad R5 Hommage