Ducati представи Superleggera V4 2020

 

Ducati представи официално новия Superleggera V4 2020, който ще бъде изработен в ограничена и номерирана серия от 500 единици. В края на 2019 година слуховете за появата на нова версия на Panigale V4 - "специалната серия" Superleggera V4 бяха потвърдени от главният изпълнителен директор на Ducati, Клаудио Доменикале. Сега появата на Ducati Superleggera V4 вече е факт, лимитирана серия представляваща за италианската компания израз на инженерството, иновациите и вниманието към детайлите. Цялата носеща конструкция е направена от карбон - рамата, подрамата, люлеещото се рамо и джантите. Според Ducati използването на композитни материали намалява теглото на шасито с 15 кг. Корпусът е изработен изцяло от въглеродни влакна. Много от компонентите също са изработени от карбон, включително и обтекателя, чиято аеродинамична форма достига нива на ефективност по-високи от тези на сегашните мотоциклети в MotoGP. Благодарение на аеродинамичните крила се гарантира вертикално натоварване от 50 кг при 270 км/ч (20 кг повече от Panigale V4 2020 и V4R 2020), помагайки на предницата да се задържи надолу при високскоростно ускорение и да се притисне предното колело надолу за допълнително сцепление, когато се спира в края на правата. 

Под карбоновата си обвивка Ducati Superleggera V4 2020 е с двигател Desmosedici Stradale R от Panigale V4R, който е 998 куб.см и по-лек с 2,8 кг от 1103-кубиковия на стандартния Panigale. Благодарение на изпускателната система (одобрена за пътищата) от Akrapovič достига мощност от 224 к.с. и с изпускателната система от титан на Akrapovič (одобрена само за използване на писта) мощността достига 234 к.с. при 15 500 об./мин. и максимален въртящ момент 119 Нм при 11 750 об./мин. Двигателят Desmosedici Stradale R на Superleggera V4 е оборудван със сух съединител STM EVO-SBK. Движението се предава на задното колело от верига Regina ORAW2, същата използвана в MotoGP и върти в комплект с пиньони от Ergal. Тези два компонента водят до намаляване на теглото с 1,4 кг в сравнение с тези, използвани в Panigale V4. 

Благодарение на широкото използване на въглеродни влакна, компоненти изработени от титан и други от алуминиеви заготовки, Ducati Superleggera V4 2020 има тегло от 159 кг (16 кг по-малко от Panigale V4) при пътната версия с мощност 224 к.с. се получава съотношени мощност/тегло - 1,41 к.с /килограм. При състезателната версия, чрез монтирането на състезателния комплект, мощността се повишава до 234 к.с. и теглото пада до 152,2 кг , а 1,54 к.с./килограм - съотношението мощност/тегло е 1,54 к.с./килограм.

Ducati Superleggera V4 2020 е оборудван с окачване от Öhlins, което по-леко с 0,6 кг от това на Panigale V4. Отпред 43мм вилка е с Öhlins NPX25/30, а отзад амортисьорът TTX36 е оборудван с пружина от титан и хидравлични клапани, като тези използвани в MotoGP. Спирачките са Brembo. Отпред са два диска с диаметър 330 мм , комбинирани с апарати Brambo Stylema R. Отзад е диск с диаметър 245 мм.

Елeктронният пакет включва ABS Cornering EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO2, Ducati Slide Control (DSC), Ducati Wheelie Conmtrol (DWC) EVO2, Ducati Power Launch (DPL), Ducati Quick Shift (DQS)EVO2, Engine Brake Control (EBC) EVO и има три режима на каране.

Ще бъдат произведени 500 бройки Superleggera V4, като всеки мотоциклет ще бъде с уникален идентификационен номер. Поради сложността на частите, Ducati се ангажира да прави само по пет бройки на ден, но всички поръчки ще бъдат изпълнени в рамките на 2020 година. Доставки започват през юни 2020 г. Цената му ще е около 100 000 евро.

  • Ducati-Superleggera-V4-2020_012
  • Ducati-Superleggera-V4-2020_011
  • Ducati-Superleggera-V4-2020_010
  • Ducati-Superleggera-V4-2020_009
  • Ducati-Superleggera-V4-2020_008
  • Ducati-Superleggera-V4-2020_007
  • Ducati-Superleggera-V4-2020_006
  • Ducati-Superleggera-V4-2020_005
  • Ducati-Superleggera-V4-2020_004
  • Ducati-Superleggera-V4-2020_003
  • Ducati-Superleggera-V4-2020_002
  • Ducati-Superleggera-V4-2020_001