Marabese Blade - необичаен триколесен скутер

Триколесните скутери, предлагани от различни марки на пазара, не са новост. Marabese Design обаче показа скутер с три колела подредени в една линия. Базираното близо до Милано, студио Marabese Design, е основано от Лучано Марабезе. Marabese Design е добре позната италианска марка, участвала в създаването на едни от най-емблематичните мотоциклети. Студиото на Лучано Марабезе и неговия партньор Родолфо Фрасколи е разработило дизайна на модели като Vespa GTR, Triumph Tiger и Moto Guzzi Stelvio. Marabese Design работи също с Gilera при моделите: KK, KZ, RRT, Dakota, MX1 125, XR1, SP 125. С Moto Guzzi работи по: V10  Centauro, V11 1998 , Breva 750, Breva V1100, Griso, California. Лучано Марабезе има около 400 прототипа в кариерата си, а екипа на судиото от северна Италия е работил и с Aprilia, Triumph, Suzuki, Vespa, Piaggio, Moto Morini, Yamaha и Bajaj от Индия, освен че е направил голям брой прототипи и е работил по дизайна на редица мотоциклети. В допълнение Marabese проектира първите проучвания за триколесните скутери, а това довежда по-късно до прототипи за Aprilia, Italjet и MP3 на Piaggio. Marabese Design се занимава и с дизайна на лодки и яхти през последните години, а синовете на Лучано се грижат основно за тази област. Сега синовете на Лучано Марбезе - Рикардо и Роберто разработват триколесен мотоциклет, предназначен за азиатския пазар и по-конкретно за Китай и Виетнам. Добавянето на третото колело би удължило междуосието на мотоциклета и дава въжможност да се увеличи броя на местата на пасажерите. Скутерите са добра алтернатива за Китай и Виетнам поради големия трафик, но тесният профил на дизайна на Marabese Blade позволява на скутера да се шмугва между колите, като същевременно се възползва от подобрена товароносимост, особено с оглед на много азиатски пазари, където скутерите се използват като търговски превозни средства и с тях се превозават големи товари или цели семейства. Третото колело и удълженото междуосие позволява не само возенето на двама, трима или дори четирима човека, но и централизира теглото и подобрява стабилността на машината.

 Настоящите прототипи са с 10-инчово колела, но са изпробвани и колела с 12-инчови джанти. Тестовият прототип се задвижва от 300-кубиковия едноцилиндров  двигател от MP3 на Piaggio, но може да бъде използван и 500-кубиков двигател. Засега Marabese Blade е далече от масово производство.