BMW Motorrad представи подробности за новия "Big Boxer"


BMW Boxer 1800

BMW Motorrad обяви подробности за новия двигател BMW Boxer 1800 - най-големия боксер на BMW досега. BMW R18 Concept дебютира официално на Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте 2019, но баварската компания не изнесе подробности за двигателя на машината. Крузърът BMW R18 бе представен и на EICMA 2019, но отново не бяха обявени детайлите около новия му двигател.

Четири са интерпретациите, родени около новия "Big Boxer": двете заводски концепции от BMW Motorrad - крузърите BMW R18 и BMW R18/2, плюс представените преди тях два кастъма - "Departed", направен от Costom Work Zon и "The Revival Birdcage" от Revival Cycles.

Но сега по повод Деня на технологите на BMW, бяха разкрити всички данни и цифри за новия "Big Boxer". Новият двигател е с най-големия капацитет за двуцилиндров боксеров двигател, използван някога в мотоциклетното производство. Двуцилиндровият боксер е с работен обем 1802 куб.см.  Диаметърът и хода на буталото са съответно 107,1 мм и 100 мм. Мощността на 1,8- литровият двигател е 91 к.с. при 4750 об./ мин. Максималният въртящ момент е 158 Нм при 3000 об./мин. 150 Нм са на разположение при 2000 об./мин. Максимумът на двигателя е 5750 об./мин., а на празен ход 950 об./мин. Масималната скорост е електронно ограничена до 180 км/ч. Всеки цилиндър е оборудван с по 4 клапана, две запалителни свещи и инжектор, освен това за по-голяма производителност цилиндрите са с никел-силициево покритие (Nicasil), което също ги прави по-устойчиви на износване. Степента на сгъстяване е 9,6 : 1. Всмукателните клапани са с диаметър 41,2 мм, а изпускателните са с диаметър 35 мм.  

Двата разпределителни вала са разположени отляво и отдясно над коляновия вал. Те се задвижват с верига от коляновия вал. За разлика от класическите боксерови двигатели с въздушно охлаждане, произвеждани от BMW, при новия двигател, коляновият вал е от закалена стомана и има допълнителен основен лагер в средата, който става необходим поради големия обем на цилиндрите, за да се предотвартят нежелани вибрации поради огъване на коляновия вал. Охлаждането е типа въздух-масло, а охладителната система е с капацитет 7,1 литра. Смазочното и охлаждащо масло се доставя чрез система за смазване с мокър картер с двустепенна маслена помпа, задвижвана от коляновия вал. Скоростната кутия е 6-степенна с еднодисков сух съединител. Като опция се предлага задна предавка и се задвижва от електродвигател и може да се превключва ръчно. Теглото на двигателя е 110, 8 кг.

С този двигател ще е оборудван окончателният вариант на макси крузъра на BMW, който трябва да се появи на пазара след лятото на 2020 година, като модела най-вероятно ще е в две версии, базирани на концепциите BMW R18 и BMW R18/2.

  • BMW-Boxermotor-1800-06
  • BMW-Boxermotor-1800-05
  • BMW-Boxermotor-1800-04
  • BMW-Boxermotor-1800-03
  • BMW-Boxermotor-1800-02
  • BMW-Boxermotor-1800-01