Bimota Tesi H2 - италиански дизайн и мощност от Kawasaki

 

 Една от големите изненади на изложенито в Милано бе впечатляваща италиано-японска концепция. На специално място на щанда на Kawasaki в зала 11 на EICMA 2019 бе изложен концептуалния спортен мотоциклет Bimota Tesi H2, като на метри от него бе показан и култовия Bimota Tesi 1 от близкото минало. Възкръсналата италианска марка показа първият продукт, който е резултат на партньорството с Kawasaki.  На 6ти ноември 2019 година, на старта на EICMA, Kawasaki обяви на страницата си в Instagram, че официално си партнира с  Bimota. Влизането на Kawasaki в капитала с дял от 49,9 % обаче представлява важна консолидация от гледна точка, както на корпоративната солидарност, така и на технологиите.

 

 Мениджърът на отдела за проектиране на Kawasaki Heavy Industries, Хироши Ито обяснява: "Една малка инвестиционна банка се обърна към нас , като ни попита дали се интересуваме от италиански производител на мотоциклети. Името на компанията беше забулено, но когато проверих документите, веднага забелязах. О, това е  Bimota !!! Да, това е Bimota. За любителите на мотоциклети на моята възраст, Bimota бяха легендарни мотоциклети, за които бяхме мечтали, с невероятното си шаси, подобни на бижута части и недотъпна цена. Bimota е бижу от Италия. Значи трябва да бъде проектиран от италиански дизайнери. Итрябва да бъде направен от италиански майстори, в противен случай ще загуби стойност. Значи нашата мисия е ясна. Ща подкрепим синьор Маркони и неговия екип ще направи нова легендарна история на Bimota с легендарните двигатели на Kawasaki ! Бихме искали да декларираме, че Bimota е тук, като най-премиум мотоциклет в света."  Така Kawasaki решава да инвестира, оставяйки Bimota със седалище в Италия, като  Kawasaki  ще предоставя двигатели и поддръжка на базираната в Римини компания. Kawasaki възражда Bimota там, където винаги е била - в Римини, Италия, но освен това установява контакт с бившия главен инженер на Bimota Пиер Луиджи Маркони, който стои зад  концепцията на шасито на  Tesi, който вероятно ще бъде новият изпълнтелен директор.

Хипербайкът е с мощният 998-кубиков двигател H2 на Kawasaki с механичен компресор (суперчарджър), впегнат в шасито на Bimota Tesi. Отпред машината е с характерното за Tesi окачване, а отзад окачването е с два електронно регулируеми амортисьора от Öhlins. Спирачките са Brembo. Засега не са обявени повече подробности за мотоциклета. Очаква се първите бройки от лимитираната версия да се появят през юни 2020 година.

  • Bimota-Tesi-H2_06
  • Bimota-Tesi-H2_05
  • Bimota-Tesi-H2_04
  • Bimota-Tesi-H2_03
  • Bimota-Tesi-H2_02
  • Bimota-Tesi-H2_01