Yamaha представи YZF-R1 2020 и YZF-R1M 2020

    Японската компания от град Ивата представи YZF-R1 2020 и YZF-R1M 2020, актуализирани с технологии от YZF-M1 от MotoGP. Нов външен вид с обновен обтекател, ново шаси, обновен двигател, оптимизирано окачване и най-ново поколение електроника. Четири-цилиндровият двигател на YZF-R1 2020 вече е в съответствие с Euro 5 изискванията. 

Всеки модел от R серията е вдъхновен от YZF-M1, а новият корпус на YZF-R1 2020 подчертава тясната връзка между мотоциклетите на Yamaha, които се конкурират в MotoGP и суперспортните модели за серийно производство. Не са малко новостите при флагманския супербайк на Yamaha. Мотоциклетът има нов регулируем демпфер на кормилното управление, подобрена спирачна ефективност, три режима на двигателя EBM (Engine Brake Management), усъвършенствана електроника, подобрени аеродинамични характеристики. Аеродинамичната ефективност е увеличена с 5 %, предлагайки значитени предимства при висока скорост. Новите предни фарове с LED дизайн и ревизираните светодиодни светлини допълнително подобряват крайната линия на мотоциклетите от последното поколение и характера на модела за 2020 година. Едно най-значимите нововъведения е новия дизайн на всмукателната система. Капаците на дросела са доближени до горивната камера , за да се намали обема на въздуха във входа, кaто се подобрява стабилността и ефективността на горенето. Новите 10-дюзови инжектори на Bosch впръскват горивото в горивната камера по-директно, под ъгъл от 21,5 градуса, по-широк от предишния, за да благоприятстват увеличаването на ефективността на горенето. Маслената помпа използва 10 % по-компактен ротор. Променени са размерите на маслените канали в картера на двигателя, за да се оптимизира налягането на смазката. Освен това, изпускателната система, която е с четири катализатора, също е преработена. Мотоциклетът е оборудван със система за контрол на дроселите Yamaha Chip Controlled Thrittle (YCC-T). За да се подобри усещането на газта, YZF-R1 използва новата система APSG, която предава информация на YCC-T. 

Новият YZF-R1 е оборудван с 43-милиметрова обърната вилка Kayaba, която е с ход 120 мм , а отзад е напълно регулируем моно амортисьор с 120 мм ход. Новият YZF-R1М е с електронно състезателно окачване от Öhlins с напълно регулируема 43-милиметрова вилка Öhlins NPX отпред и напълно регулируем единичен амортисьор Öhlins отзад, който е с 120 мм ход. ABS на новите YZF-R1 и YZF-R1М разполага с две опции за настройка - Brake Control (BC1 и BC2). Режимът ВС1 осигурява фиксирана непроменена чуствителност на ABS, а режимът ВС2 е променлив, като в зависимост от наклона, сцеплението и скоростта, ABS действа по-чуствително или по-малко чуствително в по-ранен или по-късен етап при натискане на спирачките, предлагайки по-голяма увереност и контрол при завиване.  Данните, отнасящи се до скоростта на предното и задното колело и информацията на инерционна платформа (IMU) се предават на хидравличната система и на блока за управление на ABS, правейки изчисления в реално време. Тази информация следователно позволява на спирачното управление да предотварти блокирането на колелата чрез модулиране на хидравличното налягане в предните и задните спирачни системи.  Новият R1 е оборудван с магнезиеви джанти и гуми Bridgestone Battlax RS11.

YZF-R1 е първият мотоциклет, който използва най-новото поколение изкуствен интелект с 6-осната инерционна платформа IMU (Inertial Measurement Unit). Снабден с жироскопи и гравитационни сензори, които наблюдават ъгъла на наклона. В допълнение към акселерометъра за измерване на надлъжното, вертикалното и страничното ускорение, IMU предава данни на мотоциклета 125 пъти в секундана към контролното устройство, което контролира електронните устройства за управление на YZF-R1. Сензорният матричен дисплей с течни кристали (TFT) е актуализиран, като са включени индикатори за новите функции за режимите на управление спирачките - BC (Brake Control) и на двигателя - EBM (Engine Brake Management).

YRC Setting App и Y-TRAC App са две разработки за смартфони. С приложението YRC Setting App, седемте електронни контролни системи на  YZF-R1М могат да бъдат съобразени с личните нужди на водача. Някои помощни системи също така могат да бъдат изключени. Приложението Y-TRAC е отговорно за телеметричните записи ианализи. Това позволява на водача достъп до комуникационния контролен блок (CCU) и да изтегли всички данни от мотоциклета на мобилното устройство. Файловете с данните за карането могат да бъдат разглеждани към изображения на Google Maps на състезателната писта в рално време, данните могат да бъдат анализирани и сравнени. Водача също така може да рабере, когато се задейства съответната електронна помощна система.

тип двигател 4-цилиндров, 4-тактов, DOHC, по 4 клапана на цилиндър, течно охлаждане
обем 998 см3
диаметър / ход на буталото 79,0 мм / 50,9 мм
компресия 13,0: 1
максимална мощност 200 к.с. (147,1 кВт) @ 13 500 об./мин.
максимален въртящ момент 113,3 Нм @ 11 500 об./мин.
съединител мокър, многодисков
запалителна система TCI
трансмисия Constant Mesh, 6 скорости
крайно предаване  верига
дължина  2055 мм
ширирна 690 мм
височина 1165 мм
височина на седалката 855 мм
междуосие 1405 мм
минимален клиренс 130 мм
мокро тегло 201 кг
горивен резервоар  17 литра
маслен резервоар 4,9 литра

  • Yamaha-YZF-R1M-2020_006
  • Yamaha-YZF-R1M-2020_005
  • Yamaha-YZF-R1M-2020_004
  • Yamaha-YZF-R1M-2020_003
  • Yamaha-YZF-R1M-2020_002
  • Yamaha-YZF-R1M-2020_001
  • Yamaha-YZF-R1-2020_006
  • Yamaha-YZF-R1-2020_005
  • Yamaha-YZF-R1-2020_004
  • Yamaha-YZF-R1-2020_003
  • Yamaha-YZF-R1-2020_002
  • Yamaha-YZF-R1-2020_001