BMW R18 Concept бе представен на Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте 2019

 

Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2019 

Долината на езерото Комо е едно от най-красивите кътчета на Италия. Всяка година в края на май в хотел Вила д'Есте, намиращ се в Чернобио на брега на езерото Комо могат да бъдят видяни едни от най-впечатляващите мотоциклети и автомоби. На това романтично място, съчетаващо прекрасната природа и ренесансовата архитектура, намират среща миналото и бъдещето, като до легендарни ретро машини са изложени най-новите мотоциклетни и автомобилни концепции. Бижуто на областта Ломбардия ежегодно е домакин на Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте.

Историята започва през 1929 година, когато в град Чернобио е организирана за първи път изложбата на нови продукти наречена "Coppa d'Oro Villa d'Este". През следващите десетилетия историята е имала много обрати. През 1999 година BMW Group поема спонсорството, а от 2005 година  BMW Group Classic организира, съвместно с Grand Hotel Villa d'Este изложение на изключително редки исторически превозни средства. Изложението привлича ежегодно хиляди фенове и участници от цял свят.


 BMW Motorrad превърна в традиция представянето на спиращи дъха дизайнерски творения всяка година през май на събитието Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте. Посетителите на най-ексклузивният конкурс за красота за исторически автомобили и мотоциклети станаха свидетели на забележителни двуколесни концепции на  BMW Motorrad през последните няколко години. Като през 2018 година Concept 9cento - посветен на R 90 S  и през 2016 година R5 Hommage - почит към оригиналния и иконичен модел R5 от 1936 година.

Освен с всички показани машини, 90-годишнината на мероприятието ще се запомни с представянето на концептуалния мотоциклет BMW R18 Concept в навечерието на Конкорсо д'Елеганца 2019. Мотоциклетът е с боксеров двигател с обем 1800 куб.см. Карбураторите са  Solex, а открития хромиран кардан е едно докосване до старите класически модели. Изчистените линии правят силуета на мотоциклета класически, наподобявайки ретро модела R5 от 1936 година.

 "Най-голямото предизвикателство в дизайна е да направим всичко видимо. Всяка част има своята функционална цел. Не са много хората, които биха се осмелили да вземат такъв абсолютно честен подход," казва Барт Янсен Гросбеек, дизайнер на BMW R18 Concept.


 Двигателят бе показан за пръв път в Япония на Mooneyes Yokohama Hot Rod Custom Show през декември 2018 година. Големият 1,8-литров двигател задвижваше ефектен кастъм, наречен "Departed", който бе изработен от Custom Works Zon. Мотоциклетът спечели престижната награда "Best of the show motorcycle". След това двигателят бе показан в САЩ, като бе монтиран на друг кастъм с рама от титан, който бе направен от Revival Cycles Birdcage. Мотоциклетът, наречен "Birdcage", бе представен в Остин, щата Тексас, на The Handbild Show 2019, провело се през април по време на уикенда в MotoGP.


BMW R18 Concept е автентично свързан с историята на баварската компания, като дизайнът на мотоциклета наподобява много на BMW R5 от средата на 30те години на миналия век, а също и на един кастъм, който видяхме преди три години на същото живописно място на брега на езерото Комо. През 2016 година на Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте бе представен BMW R 5 Hommage, като знак на почит към оригиналния производствен модел от средата на 30те години на миналия век, когато BMW е в челните редици на мотоциклетните технологии, въвеждайки първите производствени мотоциклети с хидравлично телескопично предно окачване. През 1936 година е представен BMW R5, който е с технологичен арсенал, като при спортните байкове от онази епоха. Осемдесет десетилетия по-късно от BMW пресъздадоха кастъм-мотоциклет, като знак на почит към емблематичния модел от 1936 година. Приликата бе огромна, когато двата мотоциклета бяха поставени един до друг, като BMW R5 Hommage изглежда, като модерно отражение на оригиналния BMW R5. 


BMW R18 няма да е първият крузър на немската компания. От 1997 до 2004 година BMW произвеждаше серийно крузъра R1200 C.


"Имаме история, за която други компании биха убили и е чудесно да се възползваме от нея." казва Едгар Хайнрих, ръководителят на проекта.

"Естествено ние искаме да продължим да се разрасваме," казва Тимо Реш , вицепрезидент по продажбите и маркетинга на BMW Motorrad "Една стъпка, която ще предприемем, за да направим това със сигурност е, на американския пазар да влезем в сегмента на  крузърите". 

Най-вероятно производството на BMW R18 Concept ще получи зелена светлина и излезе от фабрикиата на BMW в близките години.

  • bmw-motorrad-concept-r18-motorcycle-12
  • bmw-motorrad-concept-r18-motorcycle-11
  • bmw-motorrad-concept-r18-motorcycle-10
  • bmw-motorrad-concept-r18-motorcycle-09
  • bmw-motorrad-concept-r18-motorcycle-08
  • bmw-motorrad-concept-r18-motorcycle-07
  • bmw-motorrad-concept-r18-motorcycle-06
  • bmw-motorrad-concept-r18-motorcycle-05
  • bmw-motorrad-concept-r18-motorcycle-04
  • bmw-motorrad-concept-r18-motorcycle-03
  • bmw-motorrad-concept-r18-motorcycle-02
  • bmw-motorrad-concept-r18-motorcycle-01


Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте 2019

Puch от 1933 г. - "Best Of The Show" на Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте 2017

Ретро моторите на Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте 2016

Всички мотоциклети на Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте 2016

BMW Motorrad R5 Hommage

BMW Motorrad Concept 9Cento бе представен на Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте 2018