Aprilia RSV4 1100 Factory 2019 - дивият супербайк с 217 к.с.


 Aprilia RSV4 1100 Factory 2019 е най-мощната, най-леката и най-бързата версия на RSV4. При новата версия на RSV4 двигателят вече е с обем 1078 куб.см и мощност 217 к.с. при 13 200 об./мин. (при предишната версия 999 куб.см и 201 к.с.). Двигателят отново е 4-цилиндров, V-образен, 65º, с ход на буталото 52,3 мм. Но диаметърът на буталото увеличен от 78 мм на 81 мм. Максималният въртящ момент е 122 Нм при 11 000 об./мин. Теглото на мотора е само 199 кг (с пълен резервоар).


 Aprilia 1100 Factory, най-новата еволюция в семейството RSV4, гама с безупречна историята при Superbike, която включва седем световни титли. Добавете световни състезателни технологии и богат опит в MotoGP и резултатът е изключителен мотоциклет както на пътя, така и на пистата.

Тъй като това е първият мотоциклет на Aprilia оборудван с новия двигател 1078 куб.см V4 с максимална мощност от 217 к.с., RSV4 1100 Factory сменя лентата в категорията. Изключителното внимание към детайлите, отличителните цветове и интелигентното използване на алуминий, титан и въглерод се превръщат в уникален и незабавно разпознаваем мотоциклет.

Единодушно приветстван от критиците и търсен от състезателите от всички краища на света, RSV4 винаги е бил неоспорим представител на сегмента, отправна точка за спортно поведение и представяне, най-добрият пример, за което е внедряването на ценния състезателен опит на Aprilia Racing Department, който в своята кратка история взел 54 шампионски титли. Уменията,  усъвършенствани на пистата, са пренесени във фабричния продукт, за да осигурят на всички ездачи емоцията от състезателните мотоциклети, които Aprilia Racing създават. Основната цел следвана по време на разраборката на новия Aprilia RSV4 (и в двете налични версии, RSV4 RR и RSV4 RF) е, както винаги само една: е да бъде най-бързият супербайк в сегмента. За да се постигне това, Aprilia черпи от най-добрата технология на Aprilia Racing, подобрявайки вече и без това изключителния RSV4 в много аспекти, като електрониката, окачването и спирачките. Отчасти благодарение на работата по двигателя, който вече е в съответствие с Евро 4 стандарта, без да се жертват мощността и функционалността, новият RSV4 е цяла секунда по-бърз от предшественика си.

Ергономията на новият Aprilia 1100 Factory е свидетел на неговите печеливши начини. Тялото и модифицираната рама, заедно с новото предно окачване на Öhlins NIX подобряват значително усещането на управлението, докато гарантира сигурност във високите скорости. Друго подобрение претърпяха и предните Brembo спирачни апарати, по-леки и по-добри от всякога благодарение новият им дизайн, който подобрява вентилацията. Добрите новини продължават с новото допълнение на аеродинамичните крила от карбонови влакна. Взети от състезателния свят, те се грижат за стабилността при високи скорости, дори при най-силните спирачни маневри.  Електронен контрол и изумителна производителност се комбинират, за да предоставят увлекателен опит на управление. APRC (Aprilia Performance Ride Control), стандартно оборудване при RSV4 1100 Factory се интегрира безпроблемно с Ride-by-Wire управлението на газта. Подобрената ABS Cornering система, разработена в колаборация с Bosch, гарантира безопасността на пътя, като можете да персонализирате настройките на управлението в три стила: Sport, Track и Race. Цветният TFT дисплей се грижи да следите всичко под контрол със своята подобрена визуализация на дисплея. По-добър анализ на контрола и управлението се предоставя от APRILIA MIA, мултимедийната платформа на Aprilia, която свързва мотоциклета със смартфон чрез Bluetooth. Последно поколение амортисьори Öhlins, алуминиеви ковани джанти и титанова изпускателна система Akrapovic са просто няколко елемента, които правят RSV4 1100 Factory да изпъква в групата. Тогава се намесват графиките Aatomico 6, които подчертават използваните елементи от карбонови влакна, за да направят жесток контраст с изцяло матовата черна боя.

Със смели, решителни линии, това мотор, проектиран да предоставя абсолютния максимус, както на пътя, така и на писта.


APRC - Aprilia Performance Ride Control

"Комплектът за динамично управление произхожда директно от печелившата технология, използвана в световните серии Superbike, най-завършената и рафинираната от тези, предлагани на пазара. Този комплект за динамично управление все още е единственият по рода си, като предлага автоматична калибрация и контрол на колелата и включва: ATC (Aprilia Traction Control), AWC (Aprilia Wheelie Control), ALC (Aprilia Launch Control) и AQS (Aprilia Quick Shift)."

ATC Aprilia Traction Control

Ексклузивната система за контрол на сцеплението, разработена от Aprilia, с цел максимално сцепление незвисимо от повърхността дава на водача по-голяма увереност, като в същото време подобрява и неговата безопасност. Два скоростни сензора позволяват на контролния блок възможността да определя скоростта на мотоциклета във всеки един момент, използвайки комплексна комуникационна система CAN-bus, която взаимодейства със системата за управление на двигателя. В случай, че задното колело се върти по-бързо от предното, управляващият блок определя отклонението на задното колело и взаимодейства със системите за предварително запалване и времето за впръскване, за да ограничи въртящ момент, произвеждан от двигателя, като по този начин предотвратява загубата на сцепление. Осемте различни настройки (3 за версията, не комбинирани с APRC пакета) могат да бъдат избрани за различните типове пътна настилка и видове езда. Това позволява на ездача да извлече максимална ефективност от мотора си, независимо дали е на пистата, или да осигури по-голяма безопасност на пътя.

AWC Aprilia Wheelie Control

Използвайки пълната мощ на съвременните супербайкове до последната единица мощност, това е мечтата на всеки ездач. Системата AWC (Aprilia Wheelie Control) постигна изключителни резултати. Благодарение тази, патентована от Aprilia, система за задвижване на колелата, твоята Aprilia е в състояние да ""разкрие"" кога едно започва и завършва изправянето и омекотява контакта на колелото с пътя. Гладкото и меко управление на колелата избягва суровите прекъсвания на мощността или повдигането, което осигурява перфектен контрол на ускорението. Системата AWC се активира от инструментарното табло и може да се регулира независимо от другите системи за управление, избирайки от три настройки, за да отговори на изискванията на ездача.

ALC Aprilia Lounch Control

Системата за стартиране на писта Идеалният старт е мечта на всеки състезател, защото доброто начало често означава приполовяване на пътя към победата. Когато светлините изгаснат обаче, ефективното справяне на огромната мощ на модерните супербайкове е нелесна задача. Освен когато моторът е обурудван с необходимите системи за да се погрижи за възможно най-добрия старт. Системата ALC (Aprilia Launch Control) осигурява мигновен старт, когато „светлините изгасват“, асистирайки прилагането на максималната мощност за да помогнат на ездача в този критичен момент от състезанието. Системата ALC има три настройки, които могат да бъдат избрани чрез инструментарното табло, след което трябва да бъде ""активирана"" при покой на мотоциклета с едновременното „натискане“ на двата бутона за traction control, позиционирани на левия джойстик на ръкохватката.

AQS Aprilia Quick Shift

За ултра-бързо превключване на предавките без връщане на газта или използване на съединителя. В моментите, в които Вашето представяне достига своето оптимално измерение, не може да си позволите да губите дори една хилядна в смяна на скорости. RSV4 APRC е оборудван с електронна система за превключване на предавките, известна като Aprilia Quick Shift, която забавя подаването на искра, а след това постепенно я възстановява. Процес, който води до изключително бързо превключване, без да е необходимост от връщане на газта или да използване на съединител. Системата работи „ръка за ръка“ с новата скоростна кутия за да ограничи всякакъв спад в оборотите по време на превключването на предавките. За да оптимизират производителността на AQS, инженерите на Aprilia са извършили фина настройка на мощността на базата на оборотите, при които настъпва смяната в предавките.

RbW Ride-by-Wire

Високо технологична система за електронно подаване на газта разработена в състезателни условия, която помага на ездача да извлече максималната производителност от своята Aprilia. Системата RbW комуникира с електронното управление на двигателя, за да постигне най-ефеквитното управление на мощността, осигурявайки незабавно и гладко ускорение от ниски и средни обороти до максимална скорост.