Урал представи електрически прототип с кош

 

Руският мотоциклетен производител Ural Motorcycles представи своя първи мотоциклет с електрическо задвижване. Мотоциклетите с кош са перфектната основа за изграждане на електрически мотоциклет, а мотоциклетите Урал са едни от малкото в света, които излизат серийно от завода с кош. Мотоциклетите Урал винаги са били с 2-цилиндров боксеров двигател, а сега от компанията обявиха, че са финализирали първата фаза на разработването на напълно електриески прототипа с кош. Електрическият прототип е направен към съществуващото шаси сТ, като към него са  добавени ел.мотор, контролер и батерии от Zero Motorcycles. Дизайнът е дело на калифорнийската компания ICG. Zero Motorcycles осигуряват необходимата инженерна поддръжка по време на разработването и тестването на прототипа. 

Боксеровия двигател е заменен с електрически мотор с мощност 45 кВт (65 к.с.) при 5300 об./мин. Максималният въртящ момент е 110 Нм. Батериите (19,5 kWh) осигуряват пробег от 165 км. Максималната препоръчителна скорост е 105 км/ч. Максималната скорост, развита при тестовете е 140 км/ч. Дължината е 233 см. Клирънсът е 23,4 см. Сухото тегло е 373 кг.

Иля Хаит, президент и главен изпълнителен директор на Ural Motorcycles казва за прототипа: "Винаги сме знаели, че нашият мотоциклет с кош е отлична платформа за проектиране на електрически мотоциклет, защото може да предложи нещо, което обикновените двуколесни мотори не могат да осигурят - комфорт за пътника, стабиност и безопасност, да не говорим за голямото пространство. Най-обемният елемент на електрическиат мотоцилет е батерията. Ние сме много доволни от резултатите от експеримента. Н авъншен вид, това все още си е хубавия стар Урал, но електрическиат мотор предлага напълно ново изживяване. Той е многолесен за управляване, поради ниския си център на тежестта и оптималното разпределение на тежестта. Той е много стабилен благодарение на трите си колела. Той няма съединител. Всичко, което трябва да направите, е да ускорите и да управлявате. И ускорява много бързо ... за Урал. Като цяло това е здрав и много гъвкав мотоциклет, който може да се използва почти, като кола."

 Ръководителят на проекта Джейсън Ре обяснява: "Преминахме през няколко повторения, тъсейки най-добрата конфигурация за електрическото задвижване. Една от основните задачи бе да се намери оптимално решение за местоположението на батериите - за да се запази комфортът на пътниците, да не се лиши мотоциклетът от багажното пространство и да се запази стабилността, присъща на триколесния Урал. Мотоциклетът беше интензивно тестван в реални условия - в сняг, дъжд, студ и топлина, по магидтрали и градски улици. Събрахме много данни, които ще бъдат използвани в следващите фази на проекта. Вначалото бях много скептичен за цялата идея за изграждане на електробайк на основата на Урал, като предполагах, че изпълнението на този план неси струва времето и ресурсите за губене, но сега съм напълно убеден в обратното и очаквам по-нататъшно развитие на нашия прототип."

На този етап компанията няма намерение да започва серийното производство на електрическия Урал. След внимателното проучване на потребителските и експертните мнения и проучването на пазара ще бъде взето окончателното решение за производството на този модел, което може да започне най-рано след две години.

  • ural-electric_012
  • ural-electric_011
  • ural-electric_010
  • ural-electric_009
  • ural-electric_008
  • ural-electric_007
  • ural-electric_006
  • ural-electric_005
  • ural-electric_004
  • ural-electric_003
  • ural-electric_002
  • ural-electric_001