BMW представи новите R 1250 GS и R 1250 RT

 BMW представи новите R 1250 GS и R 1250 RT за 2019 година. Два от най-продаваните модела на баварската компания, вече са с нов двигател и с нови вискотехнологични функции. И двата модела, както досега, са с един същ двигател. Сегашните две машини R 1200 GS и R 1200 RT работят с дву-цилиндровите боксерови двигатели с обем 1170 куб.см. Този двигател бе актуализиран през 2017 година и бе регулиран в съответствие с изискванията на EURO IV. Новият двигател е с променливи фази на газоразпределение и освен че е много по-тих и с по-добри показатели за вредните емисии, той е по-мощен и по-икономичен, благодарение на технологията ShiftCam, която променя времето за отваряне на клапаните. От 1170 куб.см (при настоящата версия) обемът на двигателя вече е 1254 куб.см , което е с 84 куб.см повече, благодарение на увеличения ход на буталото с 3 мм и диаметър на буталото с 1,5 мм. Максималният въртящ момент се увеличава от 92 lb-ft на 105 lb-ft. А самият нов двигател е с 5 кг по-тежък, но е с 11 к.с. по-мощен. Мощността на двигателя е увеличена от 125 к.с. (при сегашната версия) до 136 к.с.  R 1200 се преименува на R 1250. Най-мощният сериен "боксер" досега е с мощност 136 к.с. при 7750 об./мин. и максимален въртящ момент 143 Нм при 6250 об./мин. Мощността е комбинирана с ревизирана 6-степенна скоростна кутия. Системата ShiftCamс, даваща променлив ход на клапаните, съдържа двойки гърбици прикрепени към разпределителния вал. Едната с по-малък профил и по-малка продължителност на повдигане е оптимизиранa за по-ниски скороси, докато другaта има по-голям профил и по-голяма продължителност на повдигане (т.е. увеличава хода на клапаните) и е оптимизирана за по-високи скорости. Електронен задвижващ механизъм, работещ на базата на оборотите на двигателя премества вала, за да задейства една от двете гърбици. Така двигателят има променлив профил на разпределителния вал, благодарение на което двигателят все едно има два различни разпределителни вала. Баварците разчитат на променлив входящ контрол, който да донесе повече мощност и повече въртящ момент. Тази технология ShiftCam се вижда само на всмукателните клапани. Задвижването на разпределителния вал, сега вместо старата ролкова верига използва по-тихата зъбна верига Hyvo. Благодарение на това двигателят сега работи по-тихо, по-гладко, като нивото на шума  е намалено с от 92 dB на 88 dB. До 2020 година двигателят ще отговаря на нормите за  EURO V. И на двете машини има множество нови технологии. Освен двата режима на каране, има автоматична програма за стабилност ASC (Automatic Stability Control) и асистенат при тръгване по наклон Hill Start Assist. Като опционално оборудване и за двете машини може да бъде избран DTC (Dynamic Traction Control), ABS Pro, Hill Start Control Pro и новия DBC (Dynamic Brake Control). Ще има и широк набор от емблематични предложения за персонализация, като комплектите Billets Pack Option 719 Classic и HP за двата модела. BMW R 1250 GS идва с нов 6,5-инчов пълноцветен TFT-екран, а BMW R 1250 RT е с 5,7-инчов TFT-екран, допълнен със скоростомер и оборотомер, които са аналогови. Новите BMWR 1250 GS и BMW  R 1250 RT ще се появят на европейския пазар през октомври 2018 година.

  • 018
  • 017
  • 016
  • 015
  • 014
  • 013
  • 012
  • 011
  • 010
  • 009
  • 008
  • 007
  • 006
  • 005
  • 004
  • 003
  • 002
  • 001