Norton V4 RR и Norton V4 SS

Norton V4 SS

Norton V4 RR "Carbon"

Norton V4 RR "Chrome"

Базираната в Дерби, Великобритани компания Norton оповести окончателните версии и детайлите на неговия супербайк V4. Norton V4 ще се предлага в два варианта: базовия RR и екстремната версия SS. Англичаните вдигнаха завесата на новия Norton V4 няколко дена преди официалното му представяне на изложението Motorcycle Live в Бирмингам, провеждащо се от 19 до 27 ноември 2016. Както подсказва името му мотоциклетът е оборудван с 4-цилиндров V-образен двигател с обем 1200 куб.см, разработен от Norton в сътрудничество с Ricardo. Двигателите ще се произвеждат и сглобяват в завода в Donington Hall. Този V4 двигател е състояние да доставя максимална мощност от на 200 к.с. при 12 500 оборота в минута. Като опция се предлага изпускателна система изцяло от титан, която е по-лека с 8 кг и увеличава мощността с около 10 к.с. Двигателят има три режима на каране: Road, Sport и Pro-Race. Красивата тръбна рама е изработена от алуминий и е полирана ръчно. Norton V4 SS е покрит със специална боя със сребро, кято дава на мотора хромиран ефект. Резервоарът за горивото е с вместимост 18 литра, изработен е от карбон с кевларена армировка и химическо устойчиво вътрешно покритие. Мотоциклетът няма огледала, но има задна камера, която дава картина на цветен 7-ичов HD екран на таблото. От Norton V4 SS ще бъдат произведени само 200 бройки, които вече са изкупени на цена 44 000 паунда (около 51 000 евро). От Norton V4 RR ще бъдат произведени 250 бройки, които ще струват 28 000 паунда (около 32 00 евро). Norton V4 RR е в два варианта: "Carbon" и "Chrome".


Norton V4 RR - СПЕЦИФИКАЦИИ:
  • двигател :
    Тип двигател: Norton 72 градуса течно охлаждане V4, 1200. Верижно задвижване на разпределителните валове, с междинно зъбно колело за намалена височина на двигателя, всмукателни клапани от титан, припрлъзващ съединителя Компресия: 13.6: 1
    Обем: 1200 куб. см Mощност: 200bhp + @ 12,500rpm
    Охладителна система: С водно охлаждане Въртящ момент: 130nm @ 10,000rpm
    Диаметър х Ход: 82 mm х 56,8 mm Euro 4: Отговаря напълно на изискванията. Има включително маслен термостат, сензори, впръскване на вторичен въздух и EVAP
    Впръскване на горивото: Електронна система за впръскване на горивото. 8 инжектора за горивото. Постоянно променлив пълнителен такт.  Drive-by-wire система    

  • Електронно оборудване: 
    Инструменти: Цветен 7-инчов HD дисплей с множество функции. Режим на двигателя включващ: Road, Track, и Pro-Race
    Quickshift: Пълна Quickshift система за бърза смяна на предавките и auto down blipper
    Електронни системи:

    Регулируем тракшън-контрол с мулти-настройки, wheelie control, круиз контрол и управление на старта - lаunch control, който спомага за ускорението на мотоциклета при старт от място, като целта е гладко и възможно най-бързо ускорение с ограничение боксуването на задното колело и без повреди за двигателя поради по-високите обороти

    Вградена система за събиране на данни (Datalogger): 

    Пълно записване на данни включително: времена на обиколка, максимален ъгъл на наклон, максимална скорост, максимално подаване газта и максимално спирачно усилие

    Режими на двигателя:

    Road, Sport, Pro-Race

    Запалване:

    Keyless - безключова система за запалване

    Осветление:

     Пълна LED осветителна система, включваща: супер ярки къси светлини и дълги светлини, "ангелски очни" DRLs, задни светлини и индикатори


  • Рама:
    Тип: Алуминиева тръбна рама, с полирани тръби. Двигателят действа като структурен елемент
    Регулируема конфигурация:

    Рамата е напълно регулируема, включваща люлеещо се рамо и регулируем ъгъл на наклона. 23,9 градуса, като стандартна настройка

    Люлеещо се рамо: едностранно, 570 мм дълго, с дизайн, разработен съвместно със състезателния мотор SG5 TT 
    Междуосие: 1430 мм
    Сухо тегло: 179 килограма
    Забележка: Дизайнът на рамата е разработен в най-суровата в света състезателна писта - остров Ман TT. Геометрията, разпределение на теглото и ергономичност са изследвани и разработени на състезателния мотор SG5 TT, който завърши седми в Супербайк ТТ и постигна 131мили/ч средна скорост на обиколка през 2016 г. в ръцете на австралийския състезател Дейвид Джонсън
    Предно окачване: Ohlins NIX30 система на предната вилка. Напълно регулируема Задно окачване: Ohlins TTXGP Norton - напълно регулируем заден амортисьор
    Кормилен демпфер: Ohlins     
    Предни колела: ковани алуминиеви джанти Задно колело: ковани алуминиеви джанти
    Предна спирачка: 2 х 330 mm плаващи дискове. Радиално монтирани моноблокови спирачни апарати Brembo. Brembo дискове и спирачен цилиндър Brembo  Задна спирачка: Единичен 245 мм диск и спирачен апарат Brembo

 

  • Norton_V4_SS_2017_9
  • Norton_V4_SS_2017_34
  • Norton_V4_SS_2017_33
  • Norton_V4_SS_2017_28
  • Norton_V4_SS_2017_27
  • Norton_V4_SS_2017_26
  • Norton_V4_SS_2017_25
  • Norton_V4_SS_2017_22
  • Norton_V4_SS_2017_17
  • Norton_V4_SS_2017_16
  • Norton_V4_SS_2017_15
  • Norton_V4_SS_2017_11
  • Norton_V4_SS_2017_10
  • Norton_V4_RR_TFT-display_2017_38
  • Norton_V4_RR_SS_2017_32
  • Norton_V4_RR_SS-Brembo_2017_40
  • Norton_V4_RR_Crome_2017_21
  • Norton_V4_RR_Chrome_2017_30
  • Norton_V4_RR_Chrome_2017_3
  • Norton_V4_RR_Chrome_2017_2
  • Norton_V4_RR_Chrome_2017_14
  • Norton_V4_RR_Chrome_2017_ 23
  • Norton_V4_RR_Chrome_2017_ 20
  • Norton_V4_RR_Carbon_2017_8
  • Norton_V4_RR_Carbon_2017_7
  • Norton_V4_RR_Carbon_2017_4
  • Norton_V4_RR_Carbon_2017_35
  • Norton_V4_RR_Carbon_2017_1
  • Norton_V4_RR_Carbon_2017_ 36
  • Norton_V4_RR_2017_31
  • Norton_V4_RR_2017_24
  • Norton_V4_RR_2017_19
  • Norton_V4_RR_2017_18

Свързана статия: Гамата на Norton за 2016