Ренесансът на легендарния Brough Superior SS100

Завръщането на една от най-елитните марки.

 

В историята на мотоциклетизма много легендарни марки са прекратили производство и вече не съществуват. Благодарение на усилията на на няколко души или на голями корпорации някои от тези знаменити марки са възродени отново, макар и с различна степен на успех. Преопаковани в модерен контекс и възтановени за днешния пазар, като феникс възкръснал от пепелта, своят ренесанс изживяват Indian, MV Augusta, Horex, Triumph, Norton, а вече и Brough Superior.

Основана през 1919 година, компанията Brough Superior е производителят на най-бързите, най-желаните и най-скъпите мотоциклети в ерата преди Втората световна война. Мотоциклети, от които са направени само 3000 бройки, преди компанията прекрати производството през 1940 година, със започването на войната. Моделът "SS" или Super Sports, е незаличимо, свързан с марката. Джордж Brough стартира SS80 през 1923 година , а изключителният SS100 стартира през 1924 г. Brough Superior мотоциклети са били закупени от много знаменитости, като полковник Лорънс, известен още като Лорънс "Арабски" (T.E. Lawrence ‘of Arabia’), който притежава седем Broughs  и който намира смърта си на пътя през 1935 г. карайки един Brough Superior, опитвайки се да избегне удар с две момчета на колела и Джордж Бърнард Шоу, известният ирландски критик и драматург и носител на Нобелова награда. Носител на три световни рекорда за скорост, за своите 21 години същвествуване Brough Superior, под ръководството на своя основател George Brough, бързо си създава отлична репутация, базирана на печеливша комбинация от изключителна бързина, ослепителен външен вид, успешна конкурентноспособност и умен маркетинг. Джордж Брау не възобновява производството на мотоциклети след края на войната, но това е на път да се промени под ръководството на сегашния си собственик, Mark Upham, който придоби компанията 68 години след сложения край на производството през 1940 година, когато фабриката в Нотингам затваря врати.

През 2008 г. англичанинът Mark Upham, бивш търговец на Ducati и реставратор на класически мотоциклети, купува всички права на известната марка. Brough Superior SS100 е емблематичен модел за 20те и 30те години на миналия век, защото в много отношения това е първият истински супербайк в ретро ерата. Наречен "Rolls Royce на мотоциклетите", SS100 формира гръбнака на гамата Brough Superior. Целта на Mark Upham е да се запази впечатляващия престиж на SS100 и  да се съчетаят основните конструктивни атрибути в пакет със модерни технологии, неизбежно скъпи компоненти и високо качество. Без успех Upham обиколя Англия търсиейки партньори и възможности за производството на новия мотоциклет Brough Superior SS100 в Обединеното кралство. След това той има шанса  да се срещне с френски дизайнер Thierry Henriette, собственик на Boxer Design в южния фенски град Тулуза. Било е постигнато съгласие с Thierry Henriette за проектирането на първия прототип. След като е създаден изцяло новия SS100, мотоциклетът прави своя публичен дебют в Милано на EICMA 2013, за да се отбележи 90ата годишнина в чест на най-известния модел Brough Superior - SS100, модел илюстриращ забележителната история на компанията.

На друга френска компания - Akira Technologies, намираща се в град Байон, е възложена задачата за проектиране и изграждане на 997 куб.см., с водно охлаждане осем клапана 88-градусов V-образен двигател (защото последните мотоциклети на Джордж Брау са били с 90-градусов V-образен). Akira Technologies  е фирмата, която прави двигателите на Kawasaki Ninja ZX-10R - мотора на който карат шампионите от сериите World Superbike Championship и съотборници в тима на Kawasaki - Том Сайкс и Джонатан Риа.

Както при почти всеки мотоциклет, така и при новия SS100, най-голямо внимание привлича двигателят. В зависимост от желанието на клиента двигателят може да бъде настроен да произвежда между 100 к.с. и 140 к.с., с компресия, започваща от 11: 1 и въртящ момент при 120 Nm.

  Тип двигател 997куб.см с водно охлаждане DOHC, 88° V-образен, 2-цилиндров, четиритактов, с по четири клапана на цилиндър
  Диаметър и ход на буталото  94 мм х 71,8 мм
  Мощност 127 к.с. (95 кВт) @ 7800 оборота/минута
  Въртящ момент 120 Нм @ 6400 оборота/минута
  Компресия 11: 1
  Скоростна кутия 6-степенна
  Съединител  Многодисков маслена баня Adler съединител с хидравлична операция

 

Вдъхновението за шасито МК2 е дошло от последните технологични постижения в самолетната индустрия. Основната скелетна структура е 100% титаниева рамка от обработени плоски пластини вместо тръби. Трипътниците на окачването, които са също от титан са оптимизирани. Предната вилка от лят алуминии е Fior-тип с двойни носачи и с Öhlins моно-шок закътан зад фара. Новият Brough Superior SS100 има изключителна четири-дискова СММ спирачна система, предоставена от Beringer. Предната спирачна система е два броя плаващи двойни дискове (230мм), направени от алуминиево керамични композитни материали с два броя четири-бутални апаратета с радиална фиксация. Тази високотехнологична четири-дискова керамична спирачна система комбинира високо производително ниво и иновативен дизайн с намалени визуални пропорции, подходящи за нео-класическия дизайн на SS100 и в съответствие със симулирането на външния вид на барабанни спирачки от стар тип. Основните технически предимства на 4D CMM AEROTEC систематата са минимизирането на неговият жироскопичен ефект върху кормилното управление, както и намаленото тегло, докато в същото време се увеличава спирачната мощност. Челюстите на спирачките са специално проектирани за SS100 в класическия за Brough Superior арт-деко стил, изглеждащ шикозно и изтънчено с логото на Brough Superior. Този подобрен дизайн перфектно се вписва с предната вилка. Това е първият път, когато 4D спирачен апарат е разработен за радиален монтаж. Той е много компактен и е с 10% по-лек от конвенционалните радиално монтирани апаратчета. Задното окачване е с реголируем моно-шок амортисьор Öhlins. Задната спирачка е с единичен диск (230 мм) от алуминиево-керамични композитни материали с дву-бутално апаратче.

Джантите (18" предни и задни) са от CNC-машинно кован алуминий и са с гуми Dunlop 120/70-18 отпред и 160/60-18 отзад. Сухото тегло на мотоциклета е 186 кг. Цената е фиксирана на 49 900 €, като има много опции, които лесно могат да повишат цената двойно. Производственият капацитет на завода е 250 единици годишно, а вече има над 700 предварителни поръчки. Седемдесет и пет години, след като Джордж Брау спира да прави мотоциклети, новият екип на Brough Superior е създал извънредно модерна версия на SS100. Тази необикновенна машина има елегантност, стил и блясък, създадени с най-актуалните компоненти и ръчно изработени детайли. Няма съмнение, че новият SS100 запазва характера на оригиналния Brough Superior.

 SS100 ще се продава в три вариации: Racing Full Black, Titanium и Traditional.

 Traditional

 Racing Full Black

 Titanium

 

  • Traditional_122
  • Traditional_120
  • Traditional_119
  • Traditional_118
  • Traditional_117
  • Traditional_116
  • Traditional_115
  • Traditional_114
  • Traditional_113
  • Traditional_112
  • Traditional_111
  • Traditional_110
  • Traditional_109
  • Traditional_108
  • Traditional_107
  • Traditional_106
  • Traditional_105
  • Traditional_104
  • Traditional_103
  • Traditional_102
  • Traditional_101
  • Titanium_123
  • Titanium_122
  • Titanium_121
  • Titanium_120
  • Titanium_119
  • Titanium_118
  • Titanium_117
  • Titanium_116
  • Titanium_115
  • Titanium_114
  • Titanium_113
  • Titanium_112
  • Titanium_111
  • Titanium_110
  • Titanium_109
  • Titanium_108
  • Titanium_107
  • Titanium_106
  • Titanium_105
  • Titanium_104
  • Titanium_103
  • Racing-Full-Black_122
  • Racing-Full-Black_121
  • Racing-Full-Black_120
  • Racing-Full-Black_119
  • Racing-Full-Black_118
  • Racing-Full-Black_117
  • Racing-Full-Black_116
  • Racing-Full-Black_115
  • Racing-Full-Black_114
  • Racing-Full-Black_113
  • Racing-Full-Black_112
  • Racing-Full-Black_111
  • Racing-Full-Black_109
  • Racing-Full-Black_108
  • Racing-Full-Black_107
  • Racing-Full-Black_106
  • Racing-Full-Black_105
  • Racing-Full-Black_104
  • Racing-Full-Black_103
  • Racing-Full-Black_102
  • Racing-Full-Black_101