MadMax Race Team

Mотоциклет с двигател от хеликоптер с турбина  разбива три световни рекорда.

С двигател Rolls Royce с въртящ момент 610 Нютон метра и мощност 542 к.с. 

Ако се върнем назад в недалечната 1998 година, тогава Marine Turbine Technologies (MTT) създадоха първия свой мотоциклет с турбинен двигател - уникалния Y2K. Даже и известния с колекционерската си страст към коли и мотори Джей Лено, е горд собственик на един Y2К. Но през 2005 година бе направен последения мотоциклет, преди  Marine Turbine Technologies да се фокусират върху проектирането и изработването на реактивни помпи в петролната индустрия. Някъде по това време основателят на Maxicorp, Zef Eisenberg посети централата на  МТТ в Луизиана за да обсъдят продължаването на проекта на мотоциклета с турбинен двигател. След срещата беше постигнато споразумението, Maxicorp  да поеме развитието на следващото поколение мотори от този вид. Последният мотоциклет Y2K беше транспортиран до Великобритания, бе разглобен напълно и започна процеса на развитие на новия мотор. През следващите години проектът се превърна в изграждането на изцяло нов прототип, защото се смяташе ,че оригиналния дизайн е твърде остарял. Започвайки с това, че оригиналната наY2K, турбината Rolls Royce 250-C18, бе заменена с 250-C20B. Което означаваше огромна разлика в мощността от 240 к.с. на 542 к.с. Двигателят на Y2К (250-С18) беше известен с прекалено оптимистично заявените конски сили - 318, но практически най-доброто, което можеше да даде са 240 к.с. От MadMax Race Team установиха, че много мощност се губи заради голямата и тежка скоростна кутия, която е от края на 90-те години и вече е отживелица. Тази скоротна кутия в Y2К, която беше от Toyota Corolla е тристепенна автоматична (конвертираща в двустепенна механична). Друг проблем, който беше установен в Y2K, че турбината 250-С18 няма защитен задържащ пръстен.Този пръстен е от титан и обгражда вътрешността, за да предпазва в случай на авария, нещо да не излети опасно. Новата турбина 250-С20, която е и в двата мотора MadMax има такъв пръстен. Законът във Великобритания задъжава: турбинните мотори да имат защитен пръстен. Цялата скоростна кутия от Toyota в Y2K, заедно с хидравличната система бе заменена в двата мотора MadMax. Новата бе специално проектираната от CNC едностепенна скоростна кутия, комбинирана с многодисков сух съединител (какъвто се използва във  F1), за да се справят с екстремните нива на въртящ момент (1000lb). Разлини части, които бяха от алуминиеви сплави, бяха заменени от по-леките и по-здрави титаниеви части. Оригиналните тежки хромирани джанти от Harley Davitson, бяха заменени от карбонови джанти.Тежките предни вилки (също от Harley Davitson), бяха заменени от 50 мм Marzocchi, състезателни вилки от BSB (British Super Bikes), с 100мм радиални спирачни скоби с два спирачни диска от 320 мм и спирачни апарати с по шест бутала. Повторно изваяния карбоново-кевларен резервоар е с два килограма по-лек (от този в Y2K), но побиращ над 30 литра гориво. Цената  на проекта до миналата година се оценяваше на 200 000 паунда (308 000 $) и от тогава продължава да нараства. За да се подобрят нови рекорди, трябваше и повече мощност. Трябваше мощността да се повиши поне със 100 к.с. Това беше постигнато със специална добавка към горивната система на двигателя: система за впръскване на смес- водород (70%) / метанол (30%). Специална помпа инжектира по 1,4 литра в турбината на всеки 10 секунди под налягане.


 През май 2014 на летището Елвингтън в Йоркшир,Великобритания беше  Zef Eisenberg със спортния MadMax Race Bike и счупи рекорда за скорост на Великобритания с турбинен мотоциклет, постигайки рекордните тогава 344,4 км/ч.


 През август 2014, този път с втория техен мотоциклет с турбина MadMax Streetfighter бе поставен световен рекорд за турбинен мотоциклет от 361,9 км/ч.


Считано от 17 май 2015 Madmax Turbine Streetfighter в ръцете на Zef Eisenberg притежава три световни рекорда  и един британски национален рекорд:

Най-бърз в света турбинен мотоциклет -1 миля (еднопосочно): 376.1 км/ч (233.7 мили/час)  

Най-бърз в света  streetfighter - 1 миля (еднопосочно): 372,7 км/ч (231,6 мили/час)

Най-бърз в света турбинен мотоциклет за четвърт миля (World's fastest flying quarter mile for Turbine Motorcycle): за 3.91секунди.

Най-бърз нейкид-байк за Великобритания (в две посоки) - Britain’s fastest Naked Motorcycle (Official ACU two way average): 363,1 км/ч (225.6 мили/час).
Y2K (Marine Turbine Technologies):

MadMax Race Bike:

MadMax Turbine Streetfighter: