BMW R18 преобразен от WalzWerk

 WalzWerk изработи комплект за кастъмизация на BMW R18.

Marcus Walz кастъмизира мотоциклети повче от 30 години и е един от най-утвърдените майстори на кастъми в света. Последният му проект се отнася до преработката на BMW R18. Проект разработен с цел кастъмизация, съобразена с клиента. През 2019 година BMW R18 Concept дебютира официално на Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте 2019. Концепцията предизвика голям интерес и възхищение. По-късно BMW представи R18 First Edition 2020. Производственият модел беше приет добре, но имаше и много недоволни коментари, че крайния продукт се е отклонил от оригиналния дизайн на концептуалния вариант. Но почти винаги сценарият е такъв. Концептуалните версии на мотоциклетите са направени да прилекат вниманието, но при производствените серийни модели се взима впредвид, както практичността, така и хомологацията за различните пазари. Също и според Marcus Walz нещо се е загубило при прехода от концепция към модела за серийно производство. Точно това липсващо нещо германският кастъмизатор се опитва да възтанови. Marcus Walz представя своето виждане по въпроса с кастъма WalzWerk R18. Компанията WalzWerk от Хофенхайм, основана от Marcus Walz, ще произведе 12 броя от този кастъм, по един за всеки месец от 2021 година. Но допълнение към направените кастъми, WalzWerk ще предлага специални комплекти от същите части за кастъмизацията на BMW R18.


С новото BMW R18, BMW Motorrad представи първия сериен мотоциклет на марката от сегмента на крузърите през април 2020 година. Като никой друг мотоциклет на BMW преди него, този модел изцяло е в традицията на историческите мотоциклети BMW, както технически, така и по отношение на неговия дизайн. Базиран е на прочути модели като BMW R5 и премества фокуса обратно към основите на мотоциклета. Новото BMW R18 вече е представено, но ще се появи на пазара през септември 2021 година. BMW съпътства пускането на пазарара на новия крузър R18 с различни проекти на известни кастъмизатори. Сега Marcus Walz  от WalzWerk представя своя интерпретация на кастъмизиран BMW R18 след като вече бяха представени четири страхотни машини на базата на новият R18:  BMW R18 Dragster от Roland Sands Design,  BMW R18 Black Edition е от MB Cycles , BMW R18 Spirit of Passion от Kingston Custom и BMW Blechmann R18  от Bernhard Naumann.


  Кастъмът BMW R18 Dragster е дело на Roland Sands Design. В средата на 2020 година BMW Motorrad представи първия кастъм на базата на серийния крузър BMW R18. Крайният резултат е зрелищен драгстер с нитро система. Не е изненада, че машината излиза от работилницата на Роланд Сандс, защото партньорството между Roland Sands Design и BMW е дългогодишно, а негови концепции помогнаха да се оформят като производствени модели R nineT и K1600 B. Рамата е модифицирана изцяло и е олекотена с около 23 кг. Окачването отзад премахнато като при мотоциклетите от драг състезанията. Преднaта вилка е взета от BMW RnineT, a спирачките са от супербайка BMW S 1000 RR, придавайки на мотоциклета изключително спортна визия. Предния и задния калника са с леки модификации, за да се запази класическия силует на R18. Кастъмът е с оригиналния фар от R18, който е подчертан с рамка за фарове от дизайнерската колекция от фрезовани алуминиеви части на Roland Sands Design (RDS). Лостовете на спирачката и съединителя, капаците на цилиндровите глави и джантите са от серията RDS на BMW. Джантите са със специално произведени слик гуми Dunlop. Изцяло новата седалка е от Saddlemen. Покритието с боята е в два нюанса син металик с класическите бели линии на BMW и е дело на дългогодишния художник на Roland Sands Design Крис Ууд. Стандартните ауспуси са замемени с ръчно изработени ауспуси от неръждаема стомана и са с адаптирани капачки RDS за увеличен поток на обработените газове. BMW R18 Dragster е оборудван с нитро система, а бутилката с азотен оксид (nitous oxide) се намира под седалката.

 


 Кастъм BMW R18 Black Edition е от MB Cycles от германския град Хайделберг. Martin Becker, който е човекът начело на MB Cycles, кастъмизира мотоциклети (предимно Harley Davidson) от 20 години и е един от най-изявените майстори на кастъми не само в Германия, но и по света. Той поръчва четири бройки BMW R18 и ги преобразява в четири зловещо черни звяра. Серийният BMW R18 е с 18-инчово предно и 16-инчово задно колело, а пък Martin Becker е сложил 18-инчово отзад и 21-инчово колело отпред на кастъма BMW R18 Black Edition. Колелеата са с гуми Avon Cobra. Отпред мотоциклета вече е без калник, а ръчно изработеният заден калник е в минималистичен стил и е допълнен отстрани с адаптиран държачна регистрационен номер от Wunderkind. Martin Becker e добавил към предницата модифициран обтекател от Harley Davidson Sport Glide. Кормилото е от ABM. Лостовете и цилиндрите на съединителя и спирачките са на Magura. Martin Becker промена предната вилка и тя вече е с 70 мм по-ниска, а за по-ниското задно окачване  използва компоненти на Öhlins, специално разработени за MB Cycles. Всички части, които при серийния R18 са хромирани, то при Black Edition вече са черни след прахово  боядисване. Новата седалка е в стил бобър. Стандартните гигантски ауспуси са махнати и подменени с ауспусите, изработени от MB Cycles. Задният амотрисьор и ауспусите могат да бъдат поръчани от магазина на MB Cycles. Всеки един от четирите  BMW R18 Black Edition е на цена 44 900 евро.

 


 Кастъмът BMW R18 Spirit of Passion от Kingston Custom от Гелзенкирхен. Проектът и неговата реализация са дело на Dirk Oehlerking от Kingston Custom, който е известен със своите екстремни кастъмизации. Дизайнът на BMW R18 Spirit of Passion като цяло се основава на класическия стил арт деко. Най-впечатляващ е огромния обтекател, който обхваща цялото предно колело и има характерната за автомобилите на BMW решетка, която напомня за BMW 325 от 30-те години на миналия век. Задното колело също скрито от голям калник с капаци с изключение на малка площ, където гумата контактува с пътя. Кормилото, седалката и ауспусите също са променени, а светодиодният фар е интегриран в предния обтекател. Колкото и екстравагантно да изглежда BMW R18 Spirit of Passion Dirk Oehlerking е оставил рамата и цялата технология недокоснати. Окачаването и резервоарът също са оригинални.

 


BMW Blechmann R18  от Bernhard Naumann, известен майстор на кастъми от Австрия, който е популярен с псевдонима Blechmann. Рамата и технологиите остават недокоснати, а са модифицирани само допълнителни части, който са прикачени към оригиналните точки за сглобяване. За разлика от повечето от своите колеги, които персонализира мотоциклети, Bernhard Naumann работи директно по мотоциклета без да прави предварително скици. Той черпи вдъхновението си, докато работи по самия мотоциклет. Резервоарът е значително модифициран и стеснен,което му придава по-спортен вид. Предния обтекател, изработен от Bernhard Naumann, е с фар, който той е направил с изящен бъбрековиден дизайн, имитиращ решетката на автомобилите на баварската марка. Задните светли са от Kellermann. Крайното оформление е направено с дискретна черна боя и класическите бели ивици на BMW Motorrad. Bernhard Naumann и неговият екип работят 450 часа по BMW Blechmann R18.

 


 Marcus Walz прави кастъми от 1990 година. Той е един от най-известните майсторина кастъми и мотоциклетни дизайнери на нашето време. Преди време Marcus Walz бе начело на Walz Hardcore Cycles. Сред неговите клиенти има много известни холивудски актьори, рок звезди и пилоти от Формула 1. Тогава в работилницата на Walz Hardcore Cycles бяха измайсторени редица впечатляващи кастъми, а някои от най-известните бяха изработените за Брат Пит, Себастиан Фетел и два за Кими Райконен, които бяха на цени от около 70 000 до 150 000 евро. През 2004, 2005 и 2006 година Marcus Walz участва като единствения неамерикански кастъмизатор на грандиозното шоу "Artistry in Iron" в Лас Вегас, който се провежда всяка година като част от мотоциклетния фестивал. През 2004 година през почивките по време на снимките на "Бандата на Оушън" Брат Пит посещава мотоциклетното шоу в Лас Вегас и е очарован от кастъма Le Mans Gulf Design на Marcus Walz и поръчва такъв мотоциклет. После от  работилницата на Walz Hardcore Cycles излизат още няколко репродукции на този мотоциклет. През 2006 година пилотът от Формула 1 Кими Райконен, състезаващ се за Mercedes McLaren, поръчва първия си мотор, наречен Iceman, от Walz Hardcore Cycles. Година по-късно той става световен шампион с Ferarri и поръчва втория си кастъм от Marcus Walz, който е червен цват като неговия болид. През 2011 година друг световен шампион от Формула 1, Себастиан Фетел, също си поръчва мотоциклет от Walz Hardcore Cycles.

 

През 2008 година Marcus Walz основава WalzWerk. През 2010/2011 година Marcus Walz продава Walz Hardcore Cycles (и всички свързани с компанията права на марката и наменованието) на група инвеститори начело с Michael Kroheck, който поема оперативното управление. Сега Marcus Walz продължава да ръководи WalzWerk. Неговото ясно усещане за естетика и разбирането му за форми, линии и дизайн и не на последно място любовта му към всеки малък детайл превърнаха по цял свят името "Walz" в синоним на ръчно изработени, висококачествени кастъм мотоциклети. Към днешна дата той е направил над 900 кастъмизирани мотоциклета в най-различни стилове. Над 1000 са публикациите с негови кастъми в списания по цял свят. Marcus Walz се появява в безброй телевизионни предавания и документални филми. През 2009 година е пубикувана книга за него - "Marcus Walz - Hardcore for Life". През 2006 година той печели легендарното телевизионно шоу "Bike Build-Off" като първият неамерикански участник в САЩ. Кастъмите на Marcus Walz се считат за добра инвестиция и се радват на култов статут по цял свят.


BMW R18 WalzWerk Bobber

Marcus Walz изработи комплект за кастъмизация на BMW R18. WalzWerk представи своя кастъмизиран модел на BMW R18. WalzWerk планира изграждането на дванадесет R18 като този за 2021 година. Всеки един компонент, използван по кастъмизацията на този мотоциклет, ще се предлага на клиентите, които искат да си изцапат ръцете, кастъмизирайки сами своя R18. Така че, нито една част от този кастъм не е еднократно произведена. Комплектът Bobber, който драстично променя задната част на рамата, добавя регулируема едноместана седалка и стандартното 16-инчово задно колело или 18-инчово задно колело, предлагано в комплекта. Седалката може да се поръча в два размера и и има възможност за регулиране от 75 мм. Регулируемият заден амортисьор, създаден специално за WalzWerk от Touratech. Комплектът включва и по-малък заден калник, който е монтирана на елегантна двойна стойка, която е с вградени светодиоди, които изпълняват функциите на стопове и мигачи. Вилката е с 60 мм по-къса, с ревизирани пружини и хидравлика, докато комплекта колела, който е с 21-инчова джанта със спици отпред и 18-инчова отзад, дава голям принос за пропорциите на мотоциклета. Новите ауспуси са SC Project. Всички хромирани части са боядисани в черно. Единствено изборът за цвят на резервоара е в синьо, взаимствано от Porsche 356. WalzWerk предлага различни кормила за този мотоциклет. Емблемата на BMW я има отпред на двигателя и от двете страни на резервоара. Предвиденото годишно производство от 12 кастъмизирани мотоциклета вече е разпродадено.

  • Marcus-Walz-BMW-R18-012
  • Marcus-Walz-BMW-R18-011
  • Marcus-Walz-BMW-R18-010
  • Marcus-Walz-BMW-R18-009
  • Marcus-Walz-BMW-R18-008
  • Marcus-Walz-BMW-R18-007
  • Marcus-Walz-BMW-R18-006
  • Marcus-Walz-BMW-R18-005
  • Marcus-Walz-BMW-R18-004
  • Marcus-Walz-BMW-R18-003
  • Marcus-Walz-BMW-R18-002
  • Marcus-Walz-BMW-R18-001