Лимитирана специална версия на BMW Nostalgia - модерна класика от NMoto

BMW R7 85-th Anniversary Commemoration Limited Edition 

Студиото NMoto представи нова лимитирана първокласна версия на своя арт деко кастъм BMW Nostalgia, наречена BMW R7 85-th Anniversary Commemoration Limited Edition.

NMoto описва проекта Nostalgia като уникално начинание, улавящо амбицията на BMW R7. С удобното окачване  и уникалните кормилни механизми, затворени в каноничен дизайн, вдъхновен от предвоения прототип на BMW R7, кастъмът Nostalgia дава на ентусиастите късче от миналото, без да се жертва мощността на мотоциклета или изживяванията на моториста.  В основата на проекта Nostalgia е BMW R nineT, който е оборудван с 96 ръчно изработени елемента, от които 74 са дело на екипа от инженери и дизайнери на NMoto. Изработени предимно от алуминий, мотоциклетите Nostalgia са по-леки от BMW R nineT и от оригиналния прототип от 1934 година. Съвременните технологии също така осигуряват на Nostalgia повече мощност и маневреност. Кастъмът Nostalgia, изработен от NMoto, базиран BMW R nineT и създаден в стил арт деко, е специално предназначен да отдаде почит BMW R7 от 1934 година.


BMW R7

Прототипът BMW R7 от 1934 година е призрачен мотоциклет, който изчезва преди 70 години и се превръща в един от най-митичните и най-коментираните мотоциклети на немската компания. Произведеният единствен екземпляр R7 изчезава, но не е бил унищожен. В навечерието на Втората световна война е разглобен и поставен в сандък в мазето на фабриката. Една единственна черно-бяла снимка напомня за него в продължение на седем десетилетия. Разглобеният R7 се губи в недрата на една от фабриките на BMW от десетилетия и се смята, че е загубен завинаги, докато не е открит по време на местене на инвентара от едно помещение в друго. През 2005 година сандъка е отворен и отделът Classic на BMW започва реставрацията. Със задачата се захващат двама  известни реставратори - Армин Фрей, отговарящ за механиката и Франк Кекайзен, който обработва всички метални части и ламарини по машината. Екипът, ръководен от Армин Фрей и Франк Кекайзен, възтановява напълно мотоциклета в оригинален вид за две години, в периода 2005-2007 година. Крайният резултат е впечатляващ, не само заради отлично свършената работа по реставрирането, но и защото екстравагантният прототип R7 от 1934 година е считан за един от най-красивите и иновативни мотоциклети на BMW, който е безспорен дизайнерски успех със своите заоблени грациозни линии. Това е един много смел дизайн за онова време, в стил арт-деко. Стилът арт деко се появява през 1920 година и продължава до 1940 година, обхващайки всички изкуства и занаяти, но и налагайки се в дизайна. Вдъхновен от напредъка на технологиите от 20-те години на миналия век, арт деко е елегантен, функционален и модерен стил, представляващ синтез от модернизъм и неокласицизъм. Арт деко стилът в дизайна на R7 е ясно забележим във всеки един елемент на мотоциклета. И макар леко да наподобява на стайлингът на английските и френски мотоциклети, не се отклонява от традиционния стил на BMW. През 2012 година мотоциклетът бе представен на Pebble Beach Concours d'Elegance и бе обявен за най-добър в своя клас. Наградата е получена от Карл Баумер, ръководител на BMW Group Classic, а BMW R7 бе представен лично от Франк Кекайзен на Pebble Beach 2012. 


BMW Nostalgia

След представянето на BMW R7 Pebble Beach Concours d'Elegance 2012 мотоциклетът привлече вниманието на международната мотоциклетна общност. Сред присъстващите тогава е и Александър Низник, който явно е силно впечатлен от ретро мотоциклета, защото решава да създаде  мотоциклет, подобен на BMW R7. Алекс си спомня за този ден, в който вижда R7: "Влюбих се в мотоциклета и си дадох обещание, е когато се пенсионирам , ще гледам да изградя такъв мотоциклет. Основах NMoto и започнах да разработвам проекта Носталгия". След три години 55-годишният Низик се разделя с бизнеса си и захваща със своите мотоциклетни проекти. След основаването на студиото NMoto, през следващите няколко години той събира екип от инженери, майстори, механици и художници, които да претворят емблематичния дизайн, улавяйки духа на арт деко ерата и стремейки се да го пренесат в съвременната модерна ера.

През 2017 година екипът на студиото от Южна Флорида вече работи усилено по прераждането на митичния R7. Почти още една година отнема само проектирането и изчисленията. Ключов за този план се оказва изборът на актуален модел на BMW за основа. Екипът стига до извода, че R nineT има най-близката ДНК до оригиналния R7 и решават да не създават нов двигател, кагато вече съществува перфектен такъв. Дори от BMW твърдят, че R nineT е "е роден да бъде кастъмизиран". С перфектна управляемост, удобен, модерен, бърз и със знаковиия боксеров двигател с въздушно охлаждане, R nineT е перфектният донор за проекта Nostalgia. Двигателят е с обем 1170 куб.см. Мощността му е 110 к.с. Мотоциклета е с модерна и надеждна шестстепенна скоростна кутия, спирачна система с ABS, контрол на сцеплението и безключово запалване. Nostalgia е кастъм мотоциклет, който ще се изработва по поръчка. Всеки един от произведените мотоциклети е роден от най-съвременната технология и традиционната старомодна изработка. Използвайки машини с ЦПУ за фрезоване, лазерна обработка и гравиране, NMoto са снабдили всеки един мотоциклет Nostalgia с 96 ръчно изработени индвидуални елемента. Като опция за клиентите се предлагат 11 цветови комбинации, втора седалка за пасажер, степенки, кутия за багаж и др. BMW Nostalgia е модерна интерпретация на прототипа BMW R7 от 1934 година, но вместо да съдаде просто реплика, NMoto разработи удобен за каране производствен кастъм, който ще се изработва в ограничени количества и ще са необходими по 6 месеца за производството на всяка една бройка. 

,

 След знаменитата премиера през май на ретро изложението Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2019, провеждащо се до живописното езеро Комо в Италия, където Nostalgia бе изложен редом до единствената бройка BMW R7, мотоциклетът бе представен и на BWM Motorrad Days 2019 в Гармиш, Германия. На Международното мотоциклетно изложение IMS 2018, провело се през декември в Ню Йорк, впечатляващата двуколесна машина Nostalgia бе предложена на цена 49 500 долара. Следват шест месеца, през които са направени поръчки, както от мотоентусиасти (сред които има от известни музиканти до световно признати историци), така и от три музея, един в Германия и два в САЩ. Готовата и предвидена продукция за 2019 година бе продадена и започнаха да се приемат поръчките за 2020 година. След успешните изяви в Италия, Франция и Германия, кастъмът Nostalgia дебютира и на Pebbel Beach Concours d'Elegance 2019 през август в САЩ, а машината вече бе на цена 79 500 долара.


BMW R7 85-th Anniversary Commemoration Limited Edition

Сега NMoto представи новата първокласна версия на своя арт деко кастъм, една година след  появата на първата бройка Nostalgia. Наречен BMW R7 85-th Anniversary Commemoration Limited Edition, от мотоциклетът ще бъдат произведени само 10 екземпляра като всеки един от тях ще е доста по-скъп от Nostalgia. За направата на всеки един тези кастъми са необходими около 4000 работни часа. Около 150 от частите на този мотор са изработено по поръчка. Страничните панели, калниците и горният капак на резервоара са с платинено покритие, а по капаците на главите на цилиндрите, калниците, джантите и фара има инкрустация от розово злато. Кожената седалка е от Louis Vuitton. Има истински часовник Cartier, монтиран в горната част на резервоара. Всеки собственик може да персонализира различни елементи по мотоциклета. Всеки един BMW R7 85-th Anniversary Commemoration Limited Edition ще е на цена от 250 000 долара.

  • BMW-R7-85th-Anniversary-Commemoration-Limited-Edition_006
  • BMW-R7-85th-Anniversary-Commemoration-Limited-Edition_005
  • BMW-R7-85th-Anniversary-Commemoration-Limited-Edition_004
  • BMW-R7-85th-Anniversary-Commemoration-Limited-Edition_003
  • BMW-R7-85th-Anniversary-Commemoration-Limited-Edition_002
  • BMW-R7-85th-Anniversary-Commemoration-Limited-Edition_001_01

Конкорсо д'Елеганца Вила д'Есте 2019

Призрачният прототип BMW R7 от 1934 година